۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۹
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85401612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ظرفیت های استان البرز را باید در مسیر توسعه اقتصادی قرار داد

کرج - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را بی توجهی به ظرفیت های موجود دانست و گفت : استان البرز دارای ظرفیت های ویژه ای است که باید درمسیر توسعه اقتصادی قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " علی شیرین زاد" روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز افزود: یکی از این ظرفیت ها شهرستان اشتهارد در جنوبی ترین نقطه استان است که با ایجاد بند تجاری خشک در دشت های این شهرستان و استفاده از ظرفیت کارخانه های نیمه تعطیل می توان گام های موثری را در کاهش بیکاری، احیای کارخانه های نیمه تعطیل، حمل و نقل ریلی برداشت.

وی با پیشنهاد اینکه می توان بازارهای جنوب تهران را به البرز آورد تا بخش قابل توجهی از مشکلات در حوزه ترافیک و آلودگی هوا حل شود گفت: امروز استان می تواند با معضل کشور که سالهاست با تمرکز همه امکانات در پایتخت مواجه است گره گشایی داشته و درعین حال از این موقعیت برای توسعه اقتصادی خود بهره ببرد.

شیرین زاد اضافه کرد: شاید برای این پیشنهاد پاسخ انتقادی مبنی براینکه بخش قابل توجهی از ترافیک تهران به استان البرز انتقال خواهد یافت را داشته باشد ولی این امر علاوه بر تولید ثروت و شغل بخشی قابل توجهی از دسترسی ها به بازار تهران را از ۱۴ استان کشور از گذرگاه البرز کاهش خواهد داد.

اشتغال برون استانی معضل دیگر استان البرز

وی در ادامه اشتغال برون استانی را معضل دیگر استان البرز خواند و افزود: با نگاهی گذرا به این نکته مهم می توان دست یافت امروز با مشکلی در حوزه اشتغال مواجه هستیم آن هم اشتغال برون استانی که سبب شده افراد ساکن استان البرز ۶ ساعت از وقت خود را در محورهای مواصلاتی صرف کنند.

این نامزد انتخاباتی مجلس در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس تاکید کرد: بنابراین باید تلاش های وافری را برای اشتغالزایی هرچه بیشتر دراستان البرز با توجه به قابلیت های اقتصادی آن داشت.

معیشت و عدم ثبات اقتصادی مشکل امروز مردم است

شیرین زاد همچنین به مشکلات کشوری و دغدغه هایی که دراین زمینه دارد اشاره کرد و افزود: معیشت و عدم ثبات اقتصادی مشکل امروز مردم است که دلیل اصلی تورم سنگین بودن بدنه دولت بوده که راهکارهای را می توان دراین زمینه داشت.

وی یاد آورشد: باید بدنه دولت را کوچک کرد چراکه تا زمانی که دولت سنگین باشد کمت تحرک است و اولین کار باید چابکسازی دولت باشد که بهترین گزینه دراین زمینه واگذاری بخش قابل توجهی از ماموریت ها به بخش خصوصی خواهد بود.

این نامزد انتخاباتی مجلس دوازدهم در ادامه تاکید کرد: همچنین باید وابستگی به درامدهای نفتی را کم کرده و به خلق ثروت از طریق منابع و زیرساختهای موجود پرداخت.

وی دراین زمینه استان البرز را به عنوان چهار راه استراتژیکی برای شمال، جنوب، غرب و شرق معرفی کرد که می تواند میدان تجارت بین المللی نیز شود.

حضور پرشور در پای صندوق های رای اقتدار کشور را افزایش می دهد

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس ضمن دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق های رای، حضور پرشور را در انتخابات عاملی برای اقتدار کشور وعزت حکومت خواند.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی به دنبال تضعیف جایگاه ایران اسلامی به دلیل قدرت بین المللی آن هستند بنابراین هرچقدر حضور پرشور در پای صندوق های رای داشته باشیم قدرت چانه زنی کشور افزایش می یابد.

شیرین زاد در ادامه بیان کرد: یک نماینده با آرای بیشتر از قدرت مطالبه گری بیشتری برخوردار می شود و بهتر می تواند برای حل مشکلات اقدامات لازم و موثری داشته باشد.

وی خطاب به مسوولان تاکید کرد: مردم بارها با حضور در عرصه های مختلف سرنوشت ساز خلق حماسه داشته اند بنابراین امروز توسعه امکانات رفاهی و خدمات برای مردم باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: توسعه دولت الکترونیک با هدف سرعت بخشی به مطالبات کاری و اداری مردم یکی از موارد مهمی است که باید دراین زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وضعیت تحصیلی و دوره های آموزشی
● دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
● لیسانس فیزیک کاربردی گرایش حالت جامد، کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی
● دانشگاه علوم و تحقیقات
● دوره های آموزشی ICDL
● دوره آموزشی سخنوری حرفه ای
● برق ساختمان
● برق خودرو
● دوره آموزشی سیستم های ضد سرقت خودرو و اماکن
● دوره آموزشی تعمیرات دستگاههای الکترونیکی
● تاسیسات و لوله کشی ساختمانی، ● دوره عملی نجاری ● دوره آموزشی دکوراسیون داخلی ● دوره آموزشی فیلمبرداری ● دوره آموزشی طب سنتی ● و...

سوابق اجرایی :

" علی شیرین زاد " علاوه بر فعالیت در بخش های مختلف شهرداری و بخش خصوصی، در فرودگاه پیام کرج، قسمت اجرایی حوزه علمیه قم، مدرسی دانشگاه در رشته جامعه شناسی را در روزمه خود رقم زده است.

داور مسابقات نهج البلاغه آموزش و پرورش استان البرز
مدرس نهج البلاغه درمسجد امیرالمومنین قم
مدرس دوره های تخصصی سخنوری حرفه ای
مدرس دوره های تخصصی فنون ارتباطات کلامی و تکنیک های مذاکره
سوابق اجتماعی و مذهبی
خادم هیات محبان الرضا علیه السلام رزمندگان اسلام کرج، مسوول فرهنگی و عضو هیات امنای مسجد امام سجاد علیه السلام کرج
سوابق سیاسی
-کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شهر تهران و حومه سال ۱۳۸۲ ، کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شهر کرج و حومه سال ۱۳۹۰ با بیش از ۴۵ هزار رای
-کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شهر کرج سال ۱۳۹۲ با بیش از ۱۲ هزار رای عضو علی البدل پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرج، مدیر اجرایی ستاد انتخابات حجت الاسلام و المسلمین رییسی استان البرز ۱۳۹۶ ، رییس ستاد و کمیته استقبال سفر انتخاباتی حجت الاسلام رییسی ۱۳۹۶،
کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی کرج و حومه سال ۱۳۹۸ با بیش از ۱۹ هزار رای

طراحی الگوی مدیریت فرهنگی کلان شهر کرج - طراحی الگوی مدیریت استراتژیک کلان شهر کرج - عضو کارگروه تخصصی نخبگان چشم انداز ۱۴۰۴ مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
سابقه و تجربه ساخت و ساز
- طراحی وساخت چندین پروژه ساختمانی مسکونی و ویلایی در شهرستان کرج و شهرستان صومعه سرا، خادم حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.
استان البرز دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۶۴۸ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۷۵ درصد آنان تایید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha