۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85401670
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نامزد انتخابات: ارتقای زیرساخت‌ها دربخش انرژی به افزایش رشداقتصادی کمک می کند

تهران -ایرنا - نامزد انتخاباتی تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ارتقای زیرساخت‌ها ، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل و نقل، انرژی، ارتباطات و آب و برق، بهبود شرایط کسب و کارها و همچنین جذب سرمایه‌گذاری خصوصی در حوزه گردشگری و توریسم می‌تواند به افزایش رشد اقتصادی کمک کند.

ابوذر هاشمی روز چهارشنبه با تشریح برنامه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای ورود به مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نامزد انتخاباتی گفت: ما برنامه‌ریزی دقیقی برای هر چهار حوزه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تهیه کرده که این برنامه‌ها شامل اهداف کوتاه و بلند مدت، راهبردها و اقدامات مشخص هستند.

وی درباره گفتگو و مشورت بامتخصصان افزود: برای تهیه برنامه‌های خود با افراد متخصص در آن حوزه جلسات متعددی تشکیل داده و گفتگو با جامعه محلی، نهادهای مدنی و نمایندگان دیگر نیز می‌تواند کمک حال مجلس باشد تا نیازها و مشکلات مردم را بهتر درک کنیم.

نامزد انتخابات: ارتقای زیرساخت‌ها دربخش انرژی به افزایش رشداقتصادی کمک می کند

هاشمی با بیان اینکه درباره ارائه راهکارهای نوآورانه تصریح کرد: تلاش زیادی درخصوص راهکارهای نوآورانه و قابل اجرا جهت بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور عزیزمان انجام داده ایم و به نتایج قابل قبولی رسیدیم.

توجه به حقوق بشر و عدالت اجتماعی

وی توجه به حقوق بشر و عدالت اجتماعی، ارتباط با مردم را از دیگر برنامه های خود خواند و افزود: حضور فعال در جامعه و برقراری ارتباط نزدیک با مردم، شنیدن نظرات و نیازهای آن‌ها و اعلام برنامه‌های خود به آن‌ها، و صد البته حمایت معنوی آنان به ما کمک خواهد کرد تا پشتوانه قوی برای اجرای برنامه پس از تصویب را داشته باشیم.

هاشمی درباره پایبندی به اصول اخلاقی نیز گفت: در تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های خود، به اصول اخلاقی و شفافیت پایبند هستم.

این نامزد انتخاباتی درباره برنامه‌های توسعه اقتصادی برای افزایش رشد اقتصادی، اشتغال و کاهش فقر تصریح کرد: ارتقای زیرساخت‌ها ، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل و نقل، انرژی، ارتباطات و آب و برق، بهبود شرایط کسب و کارها و همچنین جذب سرمایه‌گذاری خصوصی در حوزه گردشگری و توریسم می‌تواند به افزایش رشد اقتصادی کمک کند.

وی ترویج کارآفرینی و ایجاد شغل را از برنامه‌های موثر و قابل اجرا دانست و افزود: در حوزه حمایت از کارآفرینان، ارائه تسهیلات مالی و فنی برای راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و توسعه کسب و کارهای موجود می‌توان به افزایش اشتغال و کاهش فقر منطقه‌ای کمک کرد.

نامزد انتخابات: ارتقای زیرساخت‌ها دربخش انرژی به افزایش رشداقتصادی کمک می کند

توسعه صنایع محلی، ترویج تولید داخلی و افزایش صادرات
هاشمی توسعه صنایع محلی، ترویج تولید داخلی و افزایش صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی را مهم دانست و گفت : این کار می‌تواند به رشد اقتصادی و افزایش اشتغال منطقه‌ای کمک کند.

وی درباره تحقق عدالت اجتماعی تصریح کرد: برنامه‌های توسعه اقتصادی باید به تحقق عدالت اجتماعی و کاهش فقر در مناطق محروم توجه داشته باشند که مشاوران در این حوزه برنامه ریزی خوبی تدبیر کرده اند.

نامزد انتخاباتی تهران در مورد ترویج توسعه پایدار نیز گفت: با توجه به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، ترویج توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع طبیعی را در نظر گرفتیم که
با اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی مبتنی بر این موارد، می‌توان به افزایش رشد اقتصادی، اشتغال و کاهش فقر در جامعه کمک کرد.

برنامه‌های توسعه فرهنگی و سیاسی

هاشمی افزود: برنامه‌های توسعه فرهنگی و سیاسی در مجلس شورای اسلامی می‌تواند به حل مشکلات جامعه کمک کند که برخی از این برنامه‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:
"- ترویج فرهنگ همکاری: تصویب برنامه‌های ترویج فرهنگ همکاری بین اقشار مختلف جامعه و اعضای مجلس می‌تواند به افزایش همبستگی و انسجام اجتماعی کمک کند. البته در حوزه فرهنگ سازی ما نباید از سیستم آموزشی کشور غافل باشیم.
- ترویج فرهنگ حقوق بشر: احترام به حقوق شهروندی می‌تواند به تضمین حقوق شهروندان و کاهش نابرابری‌ها در جامعه کمک کند.
- ترویج فرهنگ مشارکت: ما در این خصوص بصورت عملی رفتار نمودیم و تمامی برنامه ها پس از شور و مشورت اتخاذ شده است. همچنین تصویب برنامه‌های ترویج فرهنگ مشارکت و افزایش نقش مردم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی می‌تواند به تقویت دموکراسی و شفافیت در کشور کمک کند.
- ترویج فرهنگ پذیرش تفاوت‌ها: قبول تفاوت اولین گام است و میبایست در این خصوص تلاش زیادی صورت گیرد. احترام به تنوع فرهنگی، قومیتی و مذهبی می‌تواند به افزایش همبستگی و صلح در جامعه کمک کند.
- ترویج فرهنگ اخلاق و انسان‌مداری: برنامه‌های ترویج فرهنگ اخلاق و انسان‌مداری در سطح جامعه و سازمان‌های دولتی می‌تواند به افزایش احترام به انسان و بهبود روابط اجتماعی کمک کند."

افزایش همبستگی و پایداری اجتماعی

وی افزود: با تصویب و اجرای برنامه‌های توسعه فرهنگی و سیاسی در مجلس شورای اسلامی، می‌توان به افزایش همبستگی و پایداری اجتماعی در جامعه کمک کرد و مشکلات آن را برطرف نمود.

هاشمی خاطر نشان کرد : درباره افزایش مشارکت و حضور پرشور مردم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و انتخابات، می‌توان از راهکارهایی همچون ، آموزش و اطلاع‌رسانی، برگزاری کلاس‌ها، سمینارها و کارگاه‌ها درباره اهمیت مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و انتخابات و اطلاع‌رسانی مناسب به مردم درباره روند انتخابات و نحوه شرکت در آن‌ها و افزایش شفافیت، تضمین شفافیت در فرآیند تصمیم‌گیری و انتخابات، به‌طوری که مردم بتوانند به راحتی از فرآیند تصمیم‌گیری و انتخابات آگاه شوند و اعتماد بیشتری به آن داشته باشند ؛ استفاده کرد.

ابوذر هاشمی و عضو لیست جبهه مردمی ایران قوی می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha