نامزد انتخابات مجلس در رشت: گفتمان و برنامه نامزدها ملاک انتخاب باشد

رشت - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به گفتمان و برنامه نامزدها رای دهند و با انتخاب درست؛ افرادی کارآمد، متخصص و متعهد را راهی مجلس کنند.

محمد مهدی سرگل روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: شعارهای انتخاباتی برای زمان خاصی است، از اینرو باید به برنامه‌ها و گفتمان نامزدها توجه شود.

وی با بیان اینکه در این رقابت‌ها، شعار انتخاباتی نداشته و علاقه‌ای به این کار ندارد، اضافه کرد: برای ورود به رقابت دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی بیان و گفتمان مختص به خود دارم.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تشریح گفتمان خود در این دوره از رقابت‌ها بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت جوانان متخصص و متعهد در حوزه‌های مختلف، گفتمانی است که در این دوره از رقابت‌ها دنبال می کنم.

بهره‌گیری از ظرفیت جوانان متخصص و متعهد در حوزه‌های مختلف، گفتمان من در این دوره از رقابت‌ها است. وی با بیان اینکه از ظرفیت جوانان متخص و متعهد در حوزه‌های مختلف به خوبی استفاده نشده‌است، اظهار کرد: باید از توان این نسل استفاده و شکاف ایجاد شده را برطرف کرد و از گفتمان انقلاب اسلامی به صورت مقتدرانه حراست نمود.

سرگل با تاکید بر اینکه باید از جوانان متخصص و متعهد در راستای رسیدن به تعالی هر چه بیشتر کشور استفاده شود، اضافه کرد: نادیده گرفتن ظرفیت جوانان باعث ترک کشور توسط بخش عظیمی از افراد تحصیلکرده می‌شود.

سرگل در ادامه پایه‌گذاری صنعت مولد و مادر در گیلان با همکاری نمایندگان منتخب در صورت راهیابی به مجلس را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از جوانان در صنعت مولد و مادر، اصلاح ساختار بودجه‌ریزی گیلان یا پی‌گیری موضوع اصلاح در بودجه تصویب شده مجلس برای این استان از دیگر برنامه‌هاست.

هر ایرانی برای آینده بهتر کشور باید در انتخابات حضور یابد

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند اظهار کرد: هر ایرانی برای آینده بهتر کشور باید در تمام عرصه‌ها حضور داشته باشد و مطالبه‌گری کند و انتخابات از جمله این حوزه هاست.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بعد از اتفاقات و اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و شکل‌گیری هجمه‌هایی در خصوص موضوعات مختلف در کشور، رسانه‌های بیگانه مردم را نسبت به مشارکت در هر کاری که رشد و تعالی جامعه را به همراه دارد، دلسرد کرده و می‌کنند.

وی ادامه داد: به تبع این شرایط عده‌ای هم از اوضاع اقتصادی موجود رضایت نداشته و می‌گویند که حضور ما در انتخابات تاثیری در آینده ندارد و در رویه زندگی شان تغییری شکل نمی‌گیرد، چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با تمام احترام به همه مردم و سلایق مختلف، مخالف دیدگاه تاثیرنداشتن رای ما در آینده و زندگی مردم هستم به این دلیل در عرصه رقابت حضور یافتم.

با تمام احترام به همه مردم و سلیقه‌ها، مخالف دیدگاه تاثیرنداشتن رای ما در آینده و زندگی مردم است، به این دلیل در عرصه رقابت حضور یافتم. وی با اشاره به اهمیت حضور آگاهانه مردم در این دوره از انتخابات برای گزینش افراد اصلح اضافه کرد: قهرکردن در انتخابات و حضور نیافتن برای انتخاب نامزدهای اصلح به صلاح مردم نیست بنابراین باید در انتخابات شرکت کرد.

سرگل در ادامه سخنانش با یادآوری شیوع اپیدمی کرونا همزمان با رای‌گیری و انتخاب دور یازدهم مجلس شورای اسلامی و روزهای سخت بیان کرد: نزدیک یک سال تمام کشور و دنیا درگیر این مساله بودند که از چه راهی بیماری کووید ۱۹ را کنترل و مردم را به زندگی عادی برگردانند.

وی با بیان اینکه اگر چه در آن شرایط نمی‌شد انتظار داشت که مجلس و دولت کار مناسبی را برای توسعه و پیشرفت انجام دهند، اضافه کرد: بعد از پایان اپیدمی کرونا؛ مجلس و حوزه اجرایی کشور نتوانست تعطیلی گذشته خود را در برخی موارد جبران کند.

انتظار از نمایندگان گیلان بیشتر بود

وی با تشریح عملکرد مجلس یازدهم اظهار کرد: یک سال از چهار سال عمر مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون بودجه صرف شد و وکلای مردم، اصل فعالیت را درست انجام دادند اما انتظار ما از مجلس یازدهم و نمایندگان گیلان در ارتباط با ردیف‌های بودجه‌ای متعلق به استان بسیار بالاتر بود.

سرگل با بیان اینکه گیلان عقب ماندگی‌های زیادی دارد از اینرو نمایندگان مردم این استان در مجلس باید همدل‌تر و همصداتر باشند، اضافه کرد: گیلان باید یکپارچه دیده شود؛ ۱۳ نماینده استان باید یکصدا مطالبه‌گر باشند؛ عدم همدلی، همراهی و انسجام بعضی از نمایندگان در پی‌گیری موضوعات بزرگترین ضعف مجلس یازدهم بود.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نتیجه‌ این عدم همراهی و همدلی این می‌شود که برای توسعه، تکمیل نیازهای اولیه زیرساخت‌های استان برای ایجاد اشتغال صنعت مولد و مادر دچار ضعف باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی گیلان در حوزه‌های مختلف بیان کرد: صنایع تبدیلی کشاورزی و کارخانه فرآوری مرکبات در این استان فعال نیست، باید به این موضوعات پرداخته شود.

سرگل با بیان اینکه کشاورزی در استان‌های شمالی دچار ضعف بوده و قابلیت تولید محصولات کشاورزی صادرات محور وجود ندارد، اضافه کرد: برنج دسترنج کشاورزان ما ارزش قیمت‌گذاری بسیار بالاتری دارد ضمن اینکه نتوانستیم این محصول را به صورت برند بین‌المللی عرضه کنیم.

برنج دسترنج کشاورزان ما ارزش قیمت‌گذاری بسیار بالاتری دارد ضمن اینکه نتوانستیم این محصول را به صورت برند بین‌المللی عرضه کنیم. وی با تاکید بر اینکه باید با برندسازی محصولات کشاورزی گیلان در دنیا مشتری پیدا کرد، اظهار کرد: همچنین باید تولید برنج پرمحصول با حجم تولید بالا مورد توجه قرار گیرد که با افزایش تولید، درآمد بهتری نصیب کشاورزان خواهد شد.

این نامزد انتخاباتی اظهار کرد: ما باید این توان را داشته باشیم که در مرحله نخست یک صنعت متمرکز با قابلیت اشتغال نزدیک به ۴۰ هزار نیروی انسانی را به صورت مستقیم فعال کنیم تا موجب گسترش اشتغال شود.

وی بیان کرد: با تحقق این مهم قطعا بقیه سرمایه اعم از حمل و نقل، زیرساخت‌ها برای خدمت‌رسانی به این مجموعه، حوزه پوشاک و محصولات غذایی و توزیع اعم از بهداشتی و درمانی گسترش پیدا می‌کند.

وی در ادامه در بحث ظرفیت های گردشگری استان اضافه کرد: گردشگری باید فضای مناسبی داشته باشد، ما جز در حوزه میراث روستایی فضای تفریحی مناسبی نداریم و گردشگری ما در گیلان جایگاه ضعیفی دارد؛ همه موضوعات باید در دستور کار قرار گیرد و برای توسعه گیلان کارهای اساسی صورت گیرد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمنی دوره خبرگان رهبری ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

گیلان در مجلس شورای اسلامی ۱۳ نماینده و خبرگان رهبری چهار نماینده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha