۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85401696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرمت گراند هتل قزوین احیای دوباره گردشگری است

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲
کد خبر: 85401696
مرمت گراند هتل قزوین احیای دوباره گردشگری است

قزوین - ایرنا - مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستبافت و احیا و بهره برداری اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: مرمت گراند هتل قزوین احیای دوباره صنعت گردشگری و احیای بخشی از خاطرات تلخ و شیرین ملت ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهاب طلایی شکری روز چهارشنبه در آیین آغاز مرمت گراند هتل قزوین که در محوطه تاریخی این هتل برگزار شد، اظهار کرد: امروز خوشحالیم به قولی که به مردم قزوین برای احیای گراند هتل داده بودیم، عمل کردیم.

وی، گراند هتل را روایتگر بخشی از تاریخ معاصر کشور دانست و یادآور شد: کاربری این مجموعه تغییر داده نشده و این هتل قدیمی جدا از آنکه یک اثر تاریخی با ارزش است، پس از مرمت به عنوان یک مجموعه اقامتی و پذیرایی به مردم و گردشگران خدمت رسانی خواهد کرد.

طلایی ضمن تاکید بر اینکه مرمت اضطراری و استحکامی بنا امسال آغاز می شود، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا پیش از پایان دولت سیزدهم این طرح ارزشمند تاریخی و گردشگری احیا شود و مردم بدانند دولت مردمی به وعده خود عمل می‌کند.

وی در خصوص نحوه اجرای این طرح، افزود: سعی داریم از استادکاران بومی شهر قزوین در راستای احیای بنا استفاده کنیم و از آنجایی که طرح مرمت این طرح در سال های گذشته به تصویب رسیده بود، ما هم در ادامه همین مصوبه قدم‌ خواهیم برداشت، اما چنانچه جایی نیاز به بازنگری داشته باشد، تغییرات لازم اعمال خواهد شد.

احیای گراند هتل از دغدغه های مردم قزوین بود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در این مراسم با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد مرمت این هتل قدیمی چندین مرتبه انجام شده بود اما به سرانجام نرسید، از مجریان طرح خواست تا مرمت را از خیابان پیغمبریه آغاز کنند تا فضا برای اعتماد مردم شهر دوباره ایجاد شود.

وی، تکمیل این طرح را دغدغه ای جدی مردم این شهر اعلام کرد و با اشاره به برنامه های نوروزی، خاطرنشان کرد: بازارچه صنایع دستی نوروز نیز در همین مجموعه برگزار خواهد شد تا شهروندان قزوینی و گردشگران بتوانند از نزدیک شاهد عملیات اجرای مرمت این مکان باشند.

در ادامه این مراسم، لوحی از اولین روز آغاز مرمت گراند هتل ایران توسط مسوولان و سرمایه گذاران این پروژه به امضا رسید.

مرمت گراند هتل قزوین احیای دوباره گردشگری است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha