کنایه دوباره حداد به تکثر لیست‌ها/ اجازه ورود ندارید!

تهران ـ ایرنا ـ همایش انتخاباتی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که در سالن حجاب برگزار شد با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

به گزارش خبرنگار احزاب، ۲ اسفندماه و پس از برگزاری اختتامیه‌ای نمایشگاه رسانه‌های ایرانی که پس از ۶ سال و به همت وزارت فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شده بود، با تعدادی از دوستان و همکارانم درباره آغاز فعالیت‌های انتخاباتی مجلس دوازدهم و از برنامه هایی که پیش رو داریم صحبت می‌کردم، درست بعد از آنکه پرونده دورهمی رسانه‌ها بسته شد در ۳ اسفند دومین آوردگاه مهم برای ما رسانه‌ای‌ها آغاز شد؛ فعالیت‌های انتخاباتی در پایتخت و سراسر کشور برای مجلس دوازدهم کلید خورد و تا ۸ صبح فردا(پنج شنبه) هم ادامه دارد و پس از یک هفته برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی، مردم جمعه پیش رو در آزمون ۱۱ اسفند ماه شرکت می‌کنند تا وکلای خود را به مدت چهار سال برای دوره جدید نهاد قانون گذاری برگزینند.

کاندیداهای انتخابات- به وقت ۹ اسفند ماه- روز سنگین و پرکاری را سپری کردند [ از حضور در رسانه‌ها تا شرکت در برنامه های انتخاباتی]. در همین راستا، حامیان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب عصر چهارشنبه همایش انتخاباتی خود را در سالن ححاب(سالن بسکتبال) برگزار کرد.

شروع مراسم ساعت ۱۵ اعلام شده بود، اما عکاسان یک ساعت زودتر آفیش شده‌بودند، علت هم حضور تیم چک و خنثی مجلس برای حضور «محمد باقر قالیباف» بود.

اتوبوس‌ها در همایش شورای ائتلاف به صف شدند

تیم رسانه‌ای ایرنا هم برای انتشار سریع با دو رویکرد سرعت و دقت در خبر، ساعت ۱۴:۳۰ راهی خیابان حجاب شد. به محل برنامه رسیدیم و آنچه همان اول توجه ما را به خود جلب کرد حضور تعداد زیادی از وسایل نقلیه عمومی(اتوبوس‌ها) و بنرهای نصب شده از «محمد باقر قالیباف» سرلیست فهرست ایرانِ سربلند در اطراف خیابان حجاب بود.

بی‌مهری به عکاس ایرنا: اجازه ورود ندارید!

اتوبوس‌ها از بالا تا پایین خیابان به صف شده بودند تا شرکت کنندگان را به مراسم برسانند و پس از پایان در مسیری که نزدیک به مقصدشان است پیاده کنند. به عنوان خبرنگار قصد ورود به سالن را داشتم که با همکار عکاسم مواجه شدم، ناراحت و عصبانی بود ماجرا را جویا شدم گفت من از ساعتی که برای آفیش اعلام کرده بودند خود را به مراسم رساندم، اما مانع ورودم شدند! وقتی با خبرشدم موضوع را پیگیری کردم اما هرکس به یک نکته‌ای اشاره می‌کرد. نیروی آماده‌ای که در آنجا حضور داشت می‌گفت عکاس شما نمی‌تواند وارد شود، گفتم چرا؟ او عکاس است و برای ثبت و ضبط تصاویر همایش انتخاباتی آمده است که در پاسخ شنیدم اسم او برای ما رد نشده است. باز گفتم ما اسامی را داده‌ایم، چرا بی‌مهری می‌کنید. خبرنگار و عکاس هستیم. همکار ما از ساعت ۱۴ بعد از ظهر در برنامه حضور پیدا کرده اما اینگونه با وی برخورد می‌کنید قبل از او عکاس دیگری آمد و به راحتی وارد سالن شد، این نیرو دوباره حرف خود را تکرار کرد. از این رو ما در میدان و همکارانم در ستاد پیگیر ماجرا شدند و سرانجام با تماس‌های پی درپی و رایزنی‌هایی که صورت گرفت ساعت ۱۵:۳۲ دقیقه اجازه ورود عکاس ایرنا صادر شد!

هنگامی که همکارِ عکاسم را راهی سالن کردم، به جمع طرفداران ائتلافی‌ها پیوستم. دو طبقه پُر از جمعیت بود. جایگاهی هم برای کاندیداها اختصاص داده شده بود و تعدادی از آنان بر صندلی جلوس کرده بودند. «مهدی محمدی» مشاور رئیس مجلس که پیش از این تصاویر او در جلسات شورای مرکزی ائتلاف هم منتشر شده بود دقایقی در جایگاه کاندیداها حضور یافت.

به طبقه بالا راهنمایی شدم، وقتی از پله‌ها بالا رفتم روبه روی خود نواری قرمز رنگ را مشاهده کردم که برروی آن تصاویر ۳۰ کاندیدای شورای ائتلاف هک شده بود.

کنایه دوباره حداد به تکثر لیست‌ها/ اجازه ورود ندارید!

پرچم برای آقای سرلیست برافراشته شد

ساعت ۱۵:۳۹ : قالیباف وارد سالن شد و مجری برنامه خطاب به شرکت کنندگان گفت به افتخار مرد جهادی همه پرچم‌ها را بالا ببرید، او وقتی با جمعیت حاضر رو به رو شد به آنها دست تکان داد و پس از رو به رو شدن با «غلامعلی حدادعادل» مصافحه‌ای صمیمی با وی کرد و سپس در کنار هم نشستند. مجری مراسم به حامیان شورای ائتلاف گفت: « همه به افتخار آقای قالیباف جیغ و هورا بکشید»!

قالیباف کنار حدادعادل و سایر کاندیداها نشست و فضا دیگر رسمی شد، اما باز پوسترهای او توسط نیروهای اجرایی در سالن پخش می‌شد.

کنایه دوباره حداد به تکثر لیست‌ها؛ به رسمیت نمی‌شناسیمتان

ساعت ۱۵:۵۴: حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری و دومین سرلیست «ایرانِ سربلند» هم خود را به خیابان حجاب رساند و در کنار قالیباف سرلیست دیگر نشست و دقایقی با هم خوش و بش کردند.

اولین سخنران مراسم، «غلامعلی حدادعادل» رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بود، او که روز گذشته در حاشیه نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره تکثر لیست‌های اصولگرایان در انتخابات گفته بود: همیشه در کنار چنار بلند چند پاجوش هم متعدد زده می شود و این امری طبیعی است، در همایش امروز باز نسبت به تعدد لیست‌ها واکنش نشان داد و در کنایه‌ای خطاب به آنها، گفت: فهرست‌های خلق الساعه و بدون مجوز وزارت کشور را به رسمیت نمی‌شناسیم.(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

ساعت ۱۶:۰۹: سخنرانی حدادعادل تمام شد و مجری برنامه از کاندیداها دعوت کرد تا در محل سخنرانی حضور یابند تا شرکت کنندگان با ۳۰ کاندیدا بیشتر آشنا شوند، کاندیداها یک به یک آمدند و نفر آخر هم محمد باقر قالیباف بود. حدادعادل هم به جمع آنها اضافه شد. در این هنگام، صدای شاتر دوربین‌ها به صدا درآمد و هریک از عکاسان حضور کاندیداهای اصولگرا را در یک قاب ثبت کردند.

ساعت ۱۶:۱۷: محمد باقر قالیباف پشت تریبون قرار گرفت تا سخنرانی کند. تعدادی که در صف اول بودند شعار«قالیباف، قالیاف، حمایت، حمایت» سر دادند. چند نفر هم بنرهایی در حمایت از او بالا بردند. یکی از این بنرها مربوط به حمایت نانوایان سنگگ تهران از او بود.

کنایه دوباره حداد به تکثر لیست‌ها/ اجازه ورود ندارید!

این نکته را هم یادآوری کنم که بیرون سالن و قبل از آغاز رسمی مراسم چهار نفر از شهروندان از اتحادیه پوشاک بنرهایی را در حمایت از «شانا» در دست داشتند. در آن نوشته شده بود» ما برآن عهدی که بستیم، هستیم» از طرف اتحادیه پوشاک بازاریان تهران!

قالیباف هم کوتاه سخن گفت و اعلام کرد که غیر از شانا در هیچ لیستی عضو نیستم و گفته‌ام لیست‌هایی که در آن اسم من گنجانده شده؛ خلاف قانون و وحدت‌شکن هستند.(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

تبریک زودهنگام به ائتلافی‌ها

پس از پایان سخنرانی سرلیست شورای ائتلاف، دومین سرلیست برای سخنرانی دعوت شد. مرتضی آقا تهرانی طی سخنانی کوتاه گفت که ما باید از اختلافات داخلی پرهیز کنیم و نباید با هم بجنگیم.(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

قالیباف بعد از آنکه سخنرانیش تمام شد و کنار ۲۹ یار خود در لیست شورای ائتلاف نشست، نظم سالن دقایقی به هم ریخت و تعداد زیادی از شرکت کنندگان در اطراف او حلقه زدند و مطالباتشان را با وی در میان گذاشتند، یک نفر دیگر هم ترجیح داد در این فضا سلفی بگیرید!

دو مجری هدایت برنامه را برعهده داشتند. یک مجری خطاب به قالیباف و اعضای فهرست گفت: ما پیشاپیش به شما تبریک می‌گویم؛ دومین مجری هم در تکمیل سخنان همکارش، گفت: رأی خواهیم آورد.

کنایه دوباره حداد به تکثر لیست‌ها/ اجازه ورود ندارید!

ساعت ۱۶:۳۱: رضا هلالی سرود بیعت را اجرا کرد و تعدادی از نوجوانان هم در کنار او برای اجرا حضور یافته بودند، پس از چند دقیقه قالیباف هم از صندلیش برخاست و یک کودک را در آغوش گرفت و به جمع آنها پیوست. اجرایشان که تمام شد مجری خطاب به قالیباف گفت: آقای دکتر سوال می کنند که ایشان نوه شما هستند؟ پس از پاسخی که او داد دوباره مجری به قالیباف گفت: مغز بادام هستند!

ساعت ۱۶:۴۵: با عکس یادگاری که قالیباف با نوجوانان در جایگاه گرفت مراسم پایان یافت تا کاندیداها پس از یک هفته تبلیغ فشرده خود را برای روز انتخابات «جمعه امید» آماده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha