عبور از هشت محور و گردنه استان مرکزی بدون زنجیر چرخ ممنوع است

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: رانندگان برای عبور از هشت محور و گردنه سخت‌گذر این استان ضروری است به زنجیر چرخ مجهز شوند.

«مهرداد جهانی » شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محورها شامل گردنه نقره کمر، گردنه کهریز، گردنه قاقان در محور شازند به ازنا، محور اراک به سلفچگان، خمین به الیگودرز ، گردنه زالیان، محور اراک به بروجرد و گردنه گیان در تفرش است.
وی بیان کرد: در چند روز اخیر که بارش ها در استان مرکزی آغاز شده، با وجود تاکید به بستن زنجیر چرخ، اما هیچ راننده ای این توصیه را جدی نگرفته و لازم است فرهنگ سازی در چگونگی بستن زنجیر چرخ جدی گرفته شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه اکنون بارش شدید برف در محور اراک به سلفچگان و اراک به سازند گزارش شده است،گفت: اکنون تمام محورهای استان باز است و تردد برقرار است و عبور از محورهای کوهستانی و گردنه ها، فقط با زنجیر چرخ ممکن است.
جهانی افزود: با توجه به گزارش هواشناسی دمای هوا در استان مرکزی به منفی هشت درجه زیر صفر می‌رسد بنابراین در این دما، نمک بر روی سطوح به یخ‌زده اثرپذیری ندارد و سطوح جاده‌ها به شدت لغزنده است بنابراین از سفر غیرضروری خودداری شود.
وی بیان کرد: ۳۴ دوربین نظارت جاده‌ای به صورت آنلاین محورهای استان را رصد می‌کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۳۵ راهدارخانه در استان تجهیز و آماده اسکان اضطراری مسافران است.
جهانی افزود: ۱۵۴ اکیپ این اداره کل، در سطح استان عملیات برفی را برعهده دارند.

۶۴۰۰کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha