۱۶۸ نامزد برای کسب هفت کرسی استان اردبیل در مجلس رقابت می‌کنند

اردبیل-ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ۱۶۸ نامزد برای کسب هفت کرسی استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۱۱ اسفند رقابت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا بهروز زلالی در خاتمه نشست ستاد انتخابات استان اردبیل که با حضور استاندار، رئیس ستاد انتخابات، اعضای ستاد و فرمانداران در محل استانداری اردبیل برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: تمامی روندهای انتخاباتی و اقداماتی که طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر توسط ستاد توسط استان، شهرستان‌ها و فرمانداران انجام شده بود، بررسی شد.

وی یادآورشد: تمامی تمهیدات برای برگزاری انتخابات باشکوه پیش بینی شده و تمامی ارکان اجرایی و نظارتی برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه مهیا شده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه ۱۶۸ نامزد در عرصه رقابت کسب هفت کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس شورای اسلای باقی مانده‌اند، خاطرنشان کرد: همانطور که وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد و طبق قانون، مهلت تبلیغات نامزدها ساعت هشت روز پنج شنبه ۱۰ اسفند به پایان می‌رسد و بعد از آن تبلیغات برای نامزدها و هواداران آنها ممنوع است.

زلالی یادآورشد: انتظار داریم نامزدها و هوادارانشان از هرگونه تبلیغات انتخاباتی برحذر باشند و در راستای احترام به قانون وسلامت انتخابات به این موضوع مقید باشند.

وی ابراز امیدواری کرد با رعایت قوانین و مقررات انتخاباتی از سوی نامزدها و هواداران آنها از ساعت هشت روز جمعه (۱۱ اسفند) شاهد برگزاری انتخابات باشکوه در سطح استان و کشور باشیم.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب هفت نماینده مجلس شورای اسلامی و دو نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه هفت نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سه نفر آنها از حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و چهار نفر دیگر نیز از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت (یک نماینده)، حوزه انتخابیه شهرستان مشگین‌شهر (یک نماینده)، حوزه انتخابیه شهرستان‌های خلخال و کوثر (یک نماینده) و نیز حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز (یک نماینده) انتخاب خواهند شد.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵) ، در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون نفر واجد شرایط رای دادن دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha