۶ هزار نفر کار برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه سنندج را برعهده دارند

سنندج- ایرنا- فرماندار سنندج گفت: حدود ۶ هزار نفر کار برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، حسن عسکری روز جمعه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: تعداد شعب اخذ رای در شهرستان سنندج ۲۶۵ مورد است که ۱۵۶ شعبه آن شهری و ۱۰۹ شعبه روستایی است.

وی به رقابت ۴۸ کاندیدای نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران اشاره کرد و افزود: ۱۱۶ نامزد در مهلت قانونی انتخابات ثبت‌نام خود را نهایی کردند که در هیات اجرایی صلاحیت ۹۸ نفر آنان تایید شد و در نهایت تعداد تایید صلاحیت‌شدگان این حوزه در شورای نگهبان ۶۸ نفر شد.

عسکری اضافه کرد: ۲ نفر از این تعداد به حوزه‌های انتخابیه قروه و دهگلان و سقز و بانه تغییر حوزه دادند و یک نفر هم از تهران به این حوزه اضافه شد.

به گفته وی، با انصراف ۱۹ داوطلب، اکنون ۴۸ نفر از این تعداد در انتخابات باقی مانده و برای کسب ۲ کرسی نمایندگی این حوزه رقابت خواهند کرد.

عسکری از مردم شهرستان سنندج خواست، با حضور در پای صندوق‌های اخذ رای و شرکت در انتخابات، حماسه بی‌نظیر و باشکوه استقبال از رئیس جمهور را تکرار کنند.

به گزارش ایرنا، در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که ۵۱ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و ۱۳۳ نامزد باقی مانده اند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha