۸۳ نامزد انتخابات مجلس در خراسان جنوبی حضور دارند

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اعلام کرد: با انصراف ۳۱ نفر، شمار نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان به ۸۳ نفر رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، موسی سلیمی روز پنجشنبه گفت: تا قبل از انصراف این افراد، آمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی ۱۱۴ نفر بود و ۳۱ نفر از نامزدها از دور رقابت انصراف دادند.

وی بیشترین آمار انصرافی را مربوط به حوزه انتخابیه "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه" اعلام کرد و افزود: تعداد انصرافی‌ها در این حوزه انتخابیه ۱۲ نفر است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی گفت: تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده در این حوزه انتخابیه ۳۲ نفر بود که اکنون به ۲۰ نفر کاهش یافته است.

وی تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه "قاینات و زیرکوه" را ۲۸ نفر ذکر کرد و افزود: با انصراف هشت نفر، تعداد نامزدهای نهایی در این حوزه انتخابیه به ۲۰ نفر رسید.

سلیمی با اشاره به انصراف هفت نفر از نامزدها در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" عنوان کرد: آمار نامزدهای تایید صلاحیت شده در این حوزه نیز از ۴۰ نفر به ۳۳ نفر رسیده است.

وی گفت: همچنین در حوزه انتخابیه "نهبندان و سربیشه" تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده ۱۴ نفر بود که با انصراف چهار نفر، از بین ۱۰ نفر نامزد باقیمانده در دور رقابت‌ها، یک نفر راهی مجلس شورای اسلامی می‌شود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha