۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85402177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کسی ساعت برنارد ندارد؛ بزنگاه انتخاب

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸
کد خبر: 85402177
کسی ساعت برنارد ندارد؛ بزنگاه انتخاب

 سنندج- ایرنا- گاهی در بزنگاه‌های انتخاب آرزوی داشتن ساعت برنارد را می‌کنیم تا بتوانیم برای لحظه‌ای زمان را متوقف کنیم تا بهترین تصمیم را بگیریم.

به گزارش ایرنا، حدود ۲۷ سال از پخش نخستین مجموعه سریال ساعت برنارد می‌گذرد و این سریال یکی از نوستالژی‌هایی است که در بزنگاه‌های انتخاب و اخذ تصمیم دوباره به ذهن‌مان می‌آید.

با گذشت بیش از ۲ دهه از پخش این مجموعه تلویزیونی هنوز هم موضوع اصلی آن به عنوان مثال‌هایی در مباحث مربوط به خودشناسی و گرفتن تصمیم مطرح می‌شود.

این مبحث اگرچه دچار مرور زمان شده ولی رویای آن را هنوز هم افرادی دارند تا بوسیله چنین ساعتی بتوانند هر وقت وضعیت مطلوب نبود یا در دوراهی قرار گرفتند؛ زمان را متوقف کنند و دست به انتخاب درستی بزنند.

رمز موفقیت انتخاب صحیح در زندگی فردی و اجتماعی

اهمیت انتخاب کردن برکسی پوشیده نیست و در این بین انتخاب‌هایی هستند که رمز موفقیت زندگی فردی به شمار می روند؛ دکتر انوشه ۳۰ بهمن امسال در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان بیان کرد: انتخاب رشته تحصیلی، شغل و همسر هم چون دکمه نخست پیراهن‌اند که با اشتباه بستن آن تا آخر، مسیر را اشتباه خواهیم رفت.

افزون بر مسائل فردی در حوزه اجتماعی هم انتخاب‌هایی وجود دارد که اشتباه در آن عواقب ناخوشایندی در بخش های مختلف به دنبال خواهد داشت و یکی از مهمترین و بارزترین آنها انتخابات است.

بخشی از کم کاری‌ها و عدم توسعه‌ در حوزه‌های مختلف به عملکرد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد افرادی که بعد از راهیابی به مجلس بجای پرداختن به رسالت اصلیشان که نظارت بر حسن اجرای قوانین است به کارهای حاشیه ای و گاهی منافع شخصی خود پرداختند که بخشی از این مسئله هم نتیجه انتخاب مردم بدون در نظر گرفتن فاکتورهای اصلح بودن نامزدهای انتخابات بوده است.

مشارکت راهی برای دستیابی به توسعه است

کمتر از ۲۴ ساعت به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است و پیش بینی های مختلفی از میزان مشارکت مردم در این رویداد سرنوشت ساز شده است.

یکی از راهکارهای اصلی دستیابی به توسعه در هر جامعه‌ای مشارکت است چراکه مشارکت گسترده در هر حوزه‌ای بیانگر پشتوانه ملی است و مشارکت سیاسی یکی از مهمترین انواع مشارکت به شمار می رود که بارزترین جلوه آن هم انتخابات است.

در ایران اسلامی از رهبر به عنوان عالی ترین مقام کشور گرفته تا اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها به عنوان اداره کنندگان امور محلی از طریق انتخاب مردم تعیین می شوند.

آنچه در این بین حائز اهمیت است، این است که ساعت برناردی وجود ندارد که در روز انتخابات زمان را متوقف کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم و امروز که آخرین فرصت برای سنجش کاندیداهای مدنظرمان است با درنظر گرفتن همه جوانب و مولفه های لازم، شخصی را انتخاب کنیم تا در چهار سال آینده شاهد تغییر و تحول و رفع بسیاری از نواقص باشیم.

انتخاب نادرست و فرستادن افرادی به مجلس شورای اسلامی که هیچ شناختی از وظایف نمایندگان مجلس ندارند و از سواد و آگاهی لازم برخوردار نیستند نه تنها باری از دوش جامعه برنخواهد داشت بلکه با تصمیم گیری‌های اشتباه و برخوردهای احساسی آنها شاهد افزایش مسائل و مشکلات خواهیم بود.

خوشبختانه سطح سواد و آگاهی مردم ما نسبت به گذشته افزایش داشته است و دیگر فریب پوسترها و عکس های آنچنانی و شعارهای بدون پایه و اساس را نمی خورند و آنچه برایشان ملاک است توانمندی و تخصص داوطلبان است و این نویدبخش انتخابی صحیح و آگاهانه است.

انتظاری که وجود دارد مشارکت بالای مردم در صحنه انتخابات است تا مجلسی متشکل از افرادی شایسته تشکیل شود و این افراد قوانین و طرح هایی را تصویب کنند به نفع جامعه باشد نه قشری خاص.

در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که ۵۱ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و ۱۳۳ نامزد باقی مانده اند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha