فعالیت بیش از ۱۸ هزار نفر برای برگزاری انتخابات در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۸ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی روز پنجشنبه اعلام کرد: با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، زمینه لازم برای برگزاری انتخابات در خراسان جنوبی فراهم است.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته و همه امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات مهیا شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بسترهای لازم فراهم شده تا مردم با آگاهی کامل و فراغ بال پای صندوق‌های رای آماده شوند و رای خود را به صندوق بیندازند.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات ۷۶۶ شعبه اخذ رای در سراسر استان پیش بینی شده است گفت: از این تعداد ۳۴۹ شعبه در مناطق شهری و ۴۱۷ شعبه در روستاهای استان است.

طالبی ادامه دارد: در راستای فراهم کردن زیرساخت‌ها و تجهیزات فنی برای شعب اخذ رای استان، دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی برای تمامی شعب تامین شده و در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته است.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی هم امروز اعلام کرد: با انصراف ۳۱ نفر، شمار نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان به ۸۳ نفر رسید.

تا قبل از انصراف این افراد، آمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی ۱۱۴ نفر بود و ۳۱ نفر از نامزدها از دور رقابت انصراف دادند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha