۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85402248
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۹۵ درصد اشتغال بخش کشاورزی گیلان محقق شد

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85402248
۹۵ درصد اشتغال بخش کشاورزی گیلان محقق شد

رشت - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۹۵ درصد تعهد اشتغال استان در بخش کشاورزی که یک هزار و ۸۰۰ نفر بوده تا کنون محقق شده‌است.

صالح محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۷۰۲ اشتغال جدید در این بخش‌های ایجاد شده‌است.

وی با مقایسه آمار سال جاری اشتغال کشاورزی گیلان در مقایسه با پارسال افزود: سال گذشته تعهد این سازمان برای ایجاد اشتغال ۲ هزار و ۵۱۳ نفر بود که با یک هزار و ۹۰۷ نفری که اشتغال یافتند عملا ۷۶ درصد تعهد اشتغال محقق شده بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: بیشترین اشتغال ایجاد شده در حوزه کشاورزی استان در سال جاری مربوط به صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون کشاورزی است.

وی افزود: تسهیلات تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون برای واحدهای تولیدی بخش کشاورزی نقش قابل توجهی در ایجاد و تثبیت و تحقق اشتغال در استان دارد.

محمدی ایجاد اشتغال و درآمدزایی را از مولفه‌های توسعه بخش کشاورزی برشمرد و اضافه کرد: تاکنون شهرستان‌های رشت، رودسر، صومعه‌سرا و لاهیجان بیشترین میزان اشتغال بخش کشاورزی را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند، گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha