برگ زرینی برای تاریخ / ساوه و زرندیه آماده تصمیم‌گیری

ساوه - ایرنا - ساوه و زرندیه به‌عنوان یکی از حوزه‌های انتخابیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از پایان مهلت قانونی تبلیغات و فراهم‌آوردن مقدمات از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت آماده برگزاری یک انتخابات پرشور و حماسی برای تصمیم‌گیری در سرنوشت است.

به گزارش ایرنا، پایان یک هفته تبلیغات و قرارگرفتن در آستانه برگزاری انتخابات شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز مانند سایر نقاط کشور آماده حضور پرشور در انتخابات کرده به طوری‌که همه مقدمات این حضور از جانب دست‌اندرکاران فراهم شده است تا مردم گوش‌به‌زنگ آغاز این حضور سیاسی باشند.

با پایان فرصت تبلیغات و آغاز شمارش معکوس برای شرکت در انتخابات، ‌ فرصتی پیش‌آمده تا مردم‌به‌دور از هیاهوی تبلیغاتی برای انتخاب اصلح تصمیم‌گیری کنند و بدون شک تبلیغات دراین‌ارتباط بی تاثیر نیست؛ اما شعور سیاسی گویای آن است که توانمندی و سوابق نامزدها، باید مدنظر مردم برای انتخاب فرد اصلح باشد.

هم اکنون ۵۲ داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه برای کسب رای اعتماد از سوی مردم و جلوس در یکی از صندلی های سبز بهارستان باهم به رقابت می پردازند که به گفته فرماندار ساوه در این شهرستان ها تمام مقدمات برگزاری یک انتخابات با چهار مولفه سلامت، رقابت، امن و پرشور فراهم شده است.

در حوزه ساوه و زرندیه ۲۸۲ هزار نفر واجد شرایط شرکت در رای گیری بوده که پنج هزار نفر از این افراد رای اولی هستندمهدی الیاسی با اشاره به اینکه در حوزه ساوه و زرندیه ۲۸۲ هزار نفر واجد شرایط شرکت در رای گیری بوده که پنج هزار نفر از این افراد رای اولی هستند افزود: در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه بیش از سه هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی، پشتیبانی، امنیتی و انتظامی سازماندهی شده اند تا این فرایند با صحت و سلامت برگزار شود.

وی اضافه کرد: دست‌اندرکاران انتخابات ساوه، ۱۳۶ شعبه اخذ رای در این شهرستان برای انتخابات ۱۴۰۲ پیش‌بینی کرده‌اند که ۸۲ مورد از این شعبات به‌صورت ثابت و ۵۴ مورد نیز به‌صورت سیار است.

الیاسی اظهار کرد: ۷۱ مورد از شعبه‌ها در شهر ساوه، ۳۵ مورد در بخش مرکزی با هشت ثابت و ۲۸ سیار و ۳۰ مورد نیز در بخش نوبران با هفت ثابت و ۲۳ سیار مستقر می‌شود که با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی زیرساخت‌های موردنیاز آن از جمله ارتباط با سامانه انتخابات از هم اکنون فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در این برهه حساس که همراه با تبلیغات مسموم دشمنان و معاندان نظام و انقلاب است افزود: بدون شک مردم ایران اسلامی اهمیت حضور خود در این زمان را درک کرده و مشارکت گسترده‌ای را در صندوق‌های رای خواهند داد.

سه حوزه فرعی در زرندیه آماده میزبانی از صندوق‌های رای

فرماندار زرندیه نیز دراین‌ارتباط گفت: مقدمات استقرار شعبه‌های اخذ رای نیز در سه حوزه فرعی در مامونیه، زاویه و خرقان این شهرستان فراهم شده و عوامل هیات اجرایی و نظارت بر بستر برگزاری یک انتخابات کاملا عادلانه، عالمانه و قانون‌مدار در شهرها و روستاها را ایجاد کرده‌اند.

ابوالقاسم مهری یادآور شد: ۵۵ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۳ صندوق شهری و ۳۲ صندوق دیگر برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده است افزود: تعداد صندوق‌های ثابت ۲۷ مورد و سیار پیش‌بینی شده ۲۸ مورد است.

وی گفت: دست‌اندرکاران این شهرستان برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم با حضور و مشارکت گسترده مردم در این رویداد بزرگ سیاسی آمادگی کامل داشته و بررسی‌های لازم برای تجهیز شعب اخذ رای نیز انجام شده است.

فردا جمعه ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح فرایند انتخابات در ۱۹۱ شعبه اخذ رای شهرستان های ساوه و زرندیه آغاز می شود و مردم این خطه ها نمایندگان خود برای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

این ۲ شهرستان به‌ صورت مشترک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند .

نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha