۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85402437
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز رای اولی در خواف آماده خلق حماسه هستند

خواف-ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش خواف گفت: یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز رای اولی این شهرستان خراسان رضوی خود را برای حضور فعال در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری آماده کرده ‌اند.

روح الله غلام‌پور سدهی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ترویج بسترسازی و تبیین اهمیت انتخابات در مدارس و میدان داری بیشتر این قشر، قرارگاه «۱۴ صفر دو» در مدارس شهرستان خواف راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش ویژه رای اولی ها (جهاد تبیین و جشن تکلیف سیاسی) با حضور اساتید کشوری، جلسات تبیینی و بصیرت افزایی با موضوع اهمیت برگزاری انتخابات و نتایج آن در مدارس از دیگر اقدامات به شمار می رود.

رییس اداره آموزش و پرورش خواف تصریح کرد: همایش ناظران افتخاری انتخابات با حضور مدیران و نیروهای خدمات مدارس، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان، ایجاد غرفه روایتگری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن و آگاهی بخشی مردم در جهت مشارکت و توفیقات و توانمندی های جوانان انقلابی بعد از انقلاب و مقایسه ارزشهای نظام با دوران قبل انقلاب و استفاده بیشتر از ظرفیت خبرنگاران دانش آموزی (خبرگزاری پانا) در جهت رسانه ای کردن و تدوین محتوای حضور تشکل ها از جمله اقدامات انجام شدشه در خواف به منظور مشارکت حداکثری بوده است.

وی بیان کرد: با هماهنگی با فرمانداری و هیات نظارت انتخابات گناباد مقرر شد در ۵۰ درصد صندوق های اخذ رای این شهرستان، دانش آموزان به عنوان ناظر و خبرنگار خبرگزاری دانش آموزی (پانا) حضور یابند.

غلام‌پور تصریح کرد: همچنین دانش آموزان با همراهی والدین خود تجربه حضورشان در محل شعبه اخذ رای را ثبت و جهت حضور در پویشی که معاونت پرورشی آموزش و پرورش گناباد در آستانه انتخابات در دست برگزاری دارد، ارسال می کنند.

سه هزار و ۳۰۰ معلم در قالب ۳۴۰ کلاس درس، کار آموزش۴۳ هزار نفر دانش آموز مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه در شهرستان خواف را بر عهده دارند.

از مجموع ۱۴۳ هزار نفر واجدان شرایط اخذ رای در این حوزه انتخابیه ۹۴ هزار نفر مربوط به شهرستان خواف و ۴۹ هزار نفر از اهالی شهرستان رشتخوار هستند.

هفت هزار و ۷۹۷ نفر از واجدان شرایط رای دادن در شهرستان خواف و رشتخوار را افراد رای اولی تشکیل می دهند.

۲ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۱۴۵ شعبه اخذ رای دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان‌های خواف و رشتخوار هستند.

فرصت انجام تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوم تا نهم اسفندماه است.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha