حماسه‌آفرینی مردم دارالمرحمه سمنان در پای صندوق‌های رای آغاز شد + فیلم

سمنان - ایرنا - فرآیند رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز یازدهم اسفند ۱۴۰۲ با حضور اقشار مردم در شعبه‌های اخذ رای در شهر و روستا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۶۸۱ شعبه اخذ رای در استان سمنان فعال است که از این تعداد ۴۸۲ شعبه شهری و ۱۹۹ شعبه روستایی و ۵۳۸ شعبه ثابت و ۱۴۳ شعبه سیار است و تاکید شده است که رای دهنده به هر شعبه‌ای که مراجعه می‌کند، رای را باید در همان شعبه تحویل دهد تا حقی از فردی ضایع نشود.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بنا بر اعلام شورای نگهبان و پس از اعمال درخواست جابه‌جایی داوطلبان، به ۱۴۹ نفر در چهار حوزه انتخابیه رسید که با انصراف ۳۹ نامزد نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، تعداد نهایی نامزدهای چهار حوزه انتخابیه استان ۱۰۹ نفر اعلام شد.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر نیز تغییر حوزه داد.

۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند که ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

از ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی در استان، ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

طبق گزارش‌ها، ۱۵۲ شعبه در حوزه شهرستان سمنان شامل ۱۴۲ شعبه شهری و ۱۰ شعبه روستایی و ۱۰ شعبه سیار و ۱۴۲ شعبه ثابت فعال است. تعداد شعبه های اخذ رای در شهرستان شاهرود شامل ۱۶۰ شعبه شهری و ۶۲ روستایی و ۱۷۲ شعبه ثابت و ۵۰ شعبه سیار است.

۹۸ شعبه اخذ رای در شهرستان دامغان شامل ۶۶ شعبه شهری و ۳۲ روستایی و ۶۸ شعبه ثابت و ۳۰ شعبه سیار و ۷۰ شعبه اخذ رای در شهرستان گرمسار شامل ۵۴ شعبه شهری و ۱۶ روستایی و ۵۵ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار فعال است.

۲۲ شعبه اخذ رای در شهرستان سرخه شامل ۱۱ شعبه شهری و ۱۱ روستایی و ۱۷ شعبه ثابت و پنج شعبه سیار و ۵۱ شعبه اخذ رای در شهرستان میامی فعال است که هفت شعبه شهری و ۴۴ روستایی و ۳۵ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار است. ۴۰ شعبه اخذ رای در شهرستان مهدیشهر فعال است که ۳۲ شعبه شهری و هشت روستایی و ۳۱ شعبه ثابت و ۹ شعبه سیار را شامل می‌شود.

برای شهرستان آرادان ۲۶ شعبه شامل ۱۰ شعبه شهری و ۱۶ روستایی و ۱۸ شعبه ثابت و هشت شعبه سیار فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha