پایتخت دلها مهیا برای خلق حماسه در انتخابات

مشهد- ایرنا- پایتخت دلها، شهر امام مهربانی ها همواره از کانون های مهم و حماسه‌آفرین در عرصه مختلف کشور بوده است، ۱۱ اسفندماه نیز مجاوران و زائران کلانشهر مشهد با حضور پرشور در پای صندوق های رای حماسه دیگری خلق خواهند کرد، در این راستا مسوولان تمهیداتی برای تسهیل حضور شهروندان در پای صندوق‌های رای در این کلانشهر اندیشیده‌اند.

به گزارش ایرنا، برپایی انتخابات در ایران اسلامی با حضور پرشور مردم در رقم زدن سرنوشت خود و کشورشان، جلوه ای از مردم سالاری دینی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر دوره به صورت باشکوه برگزار شده است.

ملت ایران به رغم وجود برخی مشکلات و نارضایتی ها، در عرصه انتخابات همیشه در صحنه بوده و هستند تا با رای خود دشمنان را در رسیدن به خواسته های شومشان ناکام بگذارند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور فرآیند اخذ رای در تمامی شعب سراسر کشور ساعت هشت صبح روز جمعه ۱۱ اسفندماه آغاز می‌شود و تمام شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط شامل متولدین یازدهم اسفندماه سال ۱۳۸۴ و قبل از آن است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان حوزه انتخابیه«مشهد و کلات» پنج نماینده، حوزه انتخابیه «سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد» و حوزه انتخابیه «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه» هر کدام دارای ۲ کرسی نمایندگی و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

چهار هزار و ۶۲۷ حوزه سیار و ثابت استان از نظر نیازمندی‌ها و ملزومات آماده اخذ آرای مردم و هزار و ۸۹۶ شعبه اخذ رای در مشهد آماده فعالیت استطبق اعلام استاندار خراسان رضوی، چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند و این استان پس از تهران بیشترین جمعیت واجد شرایط را دارد و با توجه به بارش برف و برودت هوا در روز انتخابات، دستگاه های متولی برای برگزاری شایسته انتخابات تمهیدات لازم را در نظر گرفته اند.

یعقوبعلی نظری افزود: خوشبختانه تمام حوزه‌های فرعی و اصلی انتخابات در استان برای اجرای انتخابات همچون اعزام ، امکانات نقلیه عمومی و هماهنگی‌های لازم، آمادگی وجود دارد و تمام چهار هزار و ۶۲۷ حوزه سیار و ثابت استان از نظر نیازمندی‌ها و ملزومات آماده هستند.

وی اضافه کرد: همه شعب و ستادهای انتخابات در مشهد و شهرستانها از ساعت ۶ صبح روز جمعه گشایش خواهند یافت و همه عوامل اجرایی باید راس ساعت در شعب حضور یابند، شهرداران و راهداری ها باید زمینه سهولت تردد را برای مردم و دست اندرکاران انتخابات برای حضور در شعب اخذ رای فراهم کنند.

پایتخت دلها مهیا برای خلق حماسه

آماده سازی هزار و ۹۰۰ شعبه اخذ رای در مشهد

مردم حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و در مجموع ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه مشهد و کلات واجد شرایط رای دادن هستند.

فرماندار مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۸ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت و امنیتی در روز یازده اسفندماه پای صندوق های رای مشهد هستند تا انتخاباتی پرشور و سالم برگزار شود.

محسن داوری افزود: هزار و ۸۹۶ شعبه اخذ رای در مشهد آماده فعالیت است و سامانه تلفنی «٠۵١٣٢٣٠۵» ویژه پاسخگویی به پرسش‌ها و درخواست‌های انتخاباتی شهروندان در مشهد راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: این سامانه روز جمعه ۱۱ اسفند ماه در فرمانداری مشهد فعال خواهد بود و همه افرادی که در موضوع انتخابات سوالی داشته باشند یا نیاز به خدماتی باشد، می توانند با این شماره تماس حاصل کنند.

فرماندار مشهد افزود: شهروندان هرگونه درخواست، شکایت و یا اعزام شعبات سیار در مشهد را می توانند از طریق این شماره پیگیری کنند که در این راستا ۳۰ خط پاسخگویی به صورت همزمان پیش بینی شده تا به نکات مدنظر شهروندان رسیدگی کنند و در همان لحظه پس از پیگیری، نتیجه به اطلاع افراد خواهد رسید.

پایتخت دلها مهیا برای خلق حماسه

استقرار سه صندوق اخذ رأی در فرودگاه بین‌المللی مشهد

تمهیدات لازم برای برگزاری پرشور و منظم همراه با امنیت کامل انتخابات در فرودگاه مشهد پیش‌بینی شده است

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی نیز از استقرار سه صندوق اخذ رأی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد خبر داد و افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد از لحاظ ورود و خروج تعداد بالایی از مسافران و زائران رضوی، یکی از پایگاه‌های مهم اخذ رای محسوب می‌شود.

محمود امانی‌بنی ضمن دعوت مردم و پرسنل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی به مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفندماه اضافه کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری پرشور و منظم همراه با امنیت کامل انتخابات در فرودگاه مشهد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: زمان برگزاری انتخابات در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مانند سایر شعب سطح کشور است و به‌منظور کاهش زمان انتظار رای‌دهندگان و تسهیل شرایط برای زائران رضوی و مسافران ۲ صندوق اخذ رای در ترمینال داخلی و یک صندوق اخذ رای در ترمینال خارجی فرودگاه مشهد مستقر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دانش آموزان رای اولی مشهد: «رای دادن» حق ما است+فیلم

یک مسوول دولتی در خراسان رضوی به خاطر تخلف انتخاباتی برکنار شد

مرکز مدیریت کنترل ستاد انتخابات استان خراسان رضوی آغاز به کار کرد

پایتخت دلها مهیا برای خلق حماسه

افزایش سرویس دهی حمل و نقل عمومی

مدیریت شهری مشهد نیز برای تسهیل تردد شهروندان در روز ۱۱ اسفند ماه تمهیداتی اندیشیده که تقویت حمل و نقل عمومی از آن جمله است.

مشهد را درست ببینند و در لوایح بودجه، مطابق جغرافیا و جمعیت و زائران ده‌ها میلیونی‌اش، محاسبه کنید، پذیرفتنی نیست که در سرانه‌های مختلف برای جمعیت ۳۰میلیونی زائران، چیزی در نظر گرفته نشودشهردار مشهد ضمن دعوت شهروندان به مشارکت در انتخابات اظهار کرد: پایتخت معنوی کشور در تاریخ و فرهنگ اسلامی و ایرانی که در انقلاب نیز نقشی محوری داشت جایگاه ویژه ای دارد، این جایگاه اقتضا می‌کند تا مجاوران مضجع منور رضوی در این جغرافیای مقدس، در حماسه‌های ملی مانند همیشه پرچم‌دار باشند.

محمدرضا قلندر افزود: مشهدالرضا(ع) قلب ایران است و باید پیامِ حضور را به همه کشور منتقل کند، روز جمعه هم حرفِ آخر را همان اول بزند، حرف آخر ملت این است که تا آخر پای آرمان‌های بلند امام و انقلاب و ولایت می‌ایستیم، مشکلات ما را دلخور می‌کند، اما نمی‌تواند دلسرد کند.

به گفته وی، مردم معتقدند دلسردی، دلمردگی می‌آورد، حال آنکه ما سرشار از سرزندگی هستیم و برای امروز و فردای خود و میهن‌مان هزار برنامه در پیش داریم، هزار مانع هم که سر راه باشد، باز با تدبیر آن‌ها را یکی یکی کنار می‌زنیم و خود را به جایی که هدف‌گذاری کرده‌ایم می‌رسانیم.

وی ادامه داد: مدیریت شهری تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات پرشور اندیشیده و در کنار سایر نهادها آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران است.

شهردار مشهد افزود: آماده سازی شهر و فضاسازی شهری از اقداماتی است که در آستانه انتخابات انجام شده و برای تسهیل تردد شهروندان نیز سرویس دهی مترو و ناوگان اتوبوسرانی افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: از این رو خدمات‌رسانی خطوط مترو در روز جمعه یازدهم اسفندماه همزمان با روز انتخابات یک ساعت افزایش می یابد، سرویس دهی از ساعت پنج صبح آغاز و با حداکثر ظرفیت تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.

قلندر گفت: همچنین روز جمعه خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی مشهد در تمامی خطوط با یک ساعت افزایش از ساعت پنج صبح آغاز و با حداکثر ظرفیت سرویس دهی انجام خواهد شد.

وی خطاب به منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: مشهد مشکل کم ندارد، اما ظرفیت‌های بی‌بدیلی هم دارد که اگر برنامه‌مند از حالت بالقوه به فعل درآید، نه تنها مشکلات را پوشش می‌دهد که می‌تواند دست کشور را هم بگیرد، ما نمایندگانی می‌خواهیم که این ظرفیت‌ها را فعال کنند.

وی تاکید کرد: مشهد را درست ببینند و در لوایح بودجه، مطابق جغرافیا و جمعیت و زائران بسیارش محاسبه کنند، این اصلا پذیرفتنی نیست که در سرانه‌های مختلف برای جمعیت ۳۰ میلیونی زائران، چیزی در نظر گرفته نشود، عادلانه نیست که با بودجه صرف مشهد، جمعیتی چنین را میزبانی کنیم.

پایتخت دلها مهیا برای خلق حماسه

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان حوزه انتخابیه "مشهد و کلات"پنج نماینده، حوزه انتخابیه "سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد" و حوزه انتخابیه "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه" هر کدام دارای ۲ کرسی نمایندگی و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

هزار و ۲۶ نفر در استان خراسان رضوی برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و هشت نفر برای نامزدی مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha