۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85402524
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسکان بیش از ۸۵۰ مسافر در سه شهرستان خراسان جنوبی

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85402524
اسکان بیش از ۸۵۰ مسافر در سه شهرستان خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۵۰ مسافر در سه شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته از سوی هلال احمر استان اسکان داده شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدعلی کاووسی روز پنجشنبه اعلام کرد: شهرستان‌های قاینات، نهبندان و بیرجند شب گذشته با بیشترین آمار اسکان مسافران در صدر هستند.

وی افزود: با شروع بارندگی‌ها در استان ۲۲ محل از سوی هلال‌ احمر در جاده‌ها و شهرهای خراسان‌ جنوبی برای اسکان اضطراری پیش‌بینی و با توجه به تداوم بارش برف پنج محل دیگر به این تعداد اضافه شد که در زمان حاضر ۲۸ محل برای اسکان مسافران تدارک دیده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی گفت: هلال‌ احمر استان از ابتدای هفته جاری به مسافران در راه مانده در شهرستان‌های متاثر از شرایط نامساعد جوی شامل بیرجند، قاینات، سربیشه، فردوس و نهبندان خدمات امدادی ارائه کرده است.

وی ادامه داد: در این مدت سه هزار و ۸۶۵ نفر در جاده‌های استان حادثه‌ دیدند که هلال‌ احمر استان ضمن امدادرسانی به حادثه‌ دیدگان، به سه هزار و ۹۵۰ مسافر اسکان داده است.

کاووسی گفت: ۴۳ تیم عملیاتی با ۱۴۰ نیروی عملیاتی شامل ۶۶ نفر از کارکنان و ۷۴ نجاتگر در این مدت به مسافران خدمت‌رسانی کردند همچنین ۱۸ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه کمک‌دار سبک، چهار کامیونت و یک مینی‌بوس در حوادث و سوانح جوی استان به کار گرفته شدند.

وی افزود: ۲ هزار و ۳۰۷ تخته پتو، ۲۵ چراغ والور، هزار و ۸۰۰ قرص نان، هزار و ۹۰۰ عدد کنسرو ماهی نیز بین مسافران اسکان یافته، توزیع شده است.

مدیرکل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به شدت بارش برف تمامی تیم‌ها و نیروهای عملیاتی هلال‌احمر استان برای ارائه خدمات به مسافران در حالت آماده‌باش هستند.

وی گفت: آمادگی کامل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات برای پایش شرایط جوی، اعلام آماده‌باش به پایگاه‌ها، استقرار تیم واکنش سریع، بازدید از پایگاه‌های امدادی و محل اسکان مسافران از جمله اقدامات انجام شده از ابتدای هفته تاکنون است.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سامانه بارشی از اوایل هفته جاری در این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha