زیرساخت‌های ارتباطی برای برگزاری انتخابات در استان اردبیل فراهم شد

ایرنا- اردبیل - مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: زیرساخت‌های ارتباط اینترنتی برای برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای همه شعبه‌های رأی‌گیری ثابت و سیار استان اردبیل فراهم شده است.

به گزارش ایرنا از استانداری اردبیل، افشین سیدی روز پنج شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: احراز هویت رأی‌دهندگان در شعب رأی‌گیری ثابت و سیار همه نقاط روستایی و شهری استان اردبیل به‌ صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به سیستم احراز هویت رأی‌دهندگان، وضعیت اتصال اینترنت شعب رأی‌گیری ثابت و سیار سطح استان اردبیل بررسی شده و تدابیر لازم در مناطق بدون پوشش اینترنت به‌ منظور برقراری پوشش در دستور کار قرار گرفت.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان اردبیل ادامه داد: طی ماه‌های گذشته، در استان‌ اردبیل به‌عنوان اولین استان، تجهیزات احراز هویت انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خریداری شد و با انجام تست‌های لازم در فرمانداری‌های استان، برخی اصلاحات و تعمیرات لازم با همکاری وزارت کشور صورت گرفت.

سیدی با بیان اینکه تدابیر لازم برای جلوگیری از مختل شدن روند انتخابات در صورت هرگونه اختلال در دستگاه‌ها اتخاذ شده است، تصریح کرد: در زمینه نیروهای انسانی شعبه‌های رأی‌گیری ثابت، سیار و نیروهای متخصص فناوری اطلاعات در سطح استان اردبیل، آموزش‌ها و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

وی گفت: طی هفته‌های اخیر ۲ مانور برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سطح ملی با شرکت کلیه استان‌ها از جمله اردبیل برگزار شد و در روزهای اخیر هم یک مانور استانی در دستور کار بود تا همه نقاط ضعف و اختلال‌های موجود شناسایی و رفع شود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب هفت نماینده مجلس شورای اسلامی و دو نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه هفت نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سه نفر آنها از حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و چهار نفر دیگر نیز از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان مشگین‌شهر (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان‌های خلخال و کوثر (یک نماینده) و نیز حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز (یک نماینده) انتخاب خواهند شد.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵) ، در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون نفر واجد شرایط رای دادن دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha