پلیس فتا تحرکات تبلیغاتی بعد از مهلت نامزدهای  انتخاباتی را رصد می‌کند

اراک- ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در بستر فضای مجازی در روز سکوت انتخاباتی از سوی پلیس فتا مورد کنترل و رصد قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهنام نظری» روز پنجشنبه در نشست خبری ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: براساس ماده ۷۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصلاحات آن در یکم مردادماه ۱۴۰۲ فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رأی آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اتمام موعد قانونی تبلیغات، در روز ۱۰ اسفندماه، هر گونه فعالیت تبلیغاتی نامزدها در این روز برابر قانون ممنوع است و با ستادهای تبلیغاتی که خارج از موعد قانونی اقدام به تبلیغات کنند، برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: ملاک در شمارش آرای انتخابات، یک پنجم آرای سالم است که اسامی کاندیداها به درستی در صندوق انداخته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هیچ گونه خبری درباره نتایج انتخابات به غیر از ستاد انتخابات استان قابل قبول نیست.

نظری افزود: متولیان امر انتخابات در استانداری مرکزی از هیچ گروه و جناح سیاسی در انتخابات جانبداری نکرده و هدف برگزاری انتخابات سالم، مورد توجه است.

وی بیان کرد: در هیچ دوره ای مانند امسال در انتخابات از بخشدار تا مدیرکل به علت تخلف، عزل و برکناری در سطح کشور انجام نشده است.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: شماره حساب داوطلبان انتخاباتی دریافت شده و تمام هزینه‌های آنها مستندسازی شده و بازرسی صورت گرفته است.

نظری اظهار کرد: دولت برای تبلیغات داوطلبان انتخابات بهترین شرایط را با مناظره در صدا و سیما فراهم کرد و بیش از ۱۸۳ مکان شامل سالن همایش و سالن کنفرانس در استان برای کاندیداها پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه ۷۴ نفر از نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی استان مرکزی از ادامه رقابت‌ها انصراف دادند، بیان کرد: هم‌اکنون ۲۸۸ نفر آماده رقابت در استان هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: انتخابات از ساعت هشت تا هجده تعیین شده که عوامل اجرایی ۲ ساعت قبل از آغاز انتخابات در حوزه حضور دارند.

نظری اضافه کرد: یک‌هزار و ۸۶ شعبه برای انتخابات استان در نظر گرفته شده که ۷۴۶ شعبه ثابت، ۳۴۰ شعبه سیار، ۶۲۰ شعبه شهری و ۴۱۴ شعبه روستایی است.

هم اکنون ۲۸۸ داوطلب در ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی برای تصاحب هفت کرسی در خانه ملت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دوازدهیمن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری فردا ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha