۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبر: 85402604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یک گام تا حماسه‌ای دیگر در سرزمین بادگیرها

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبر: 85402604
یک گام تا حماسه‌ای دیگر در سرزمین بادگیرها

یزد-  کمـتر از ۱۵ ساعت تا زمان رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری باقی مانده و استان یزد آماده برگزاری انتخابـات پرشور است تا برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار نخستین شهر خشت و خام جهان رقم بزند.

به گزارش ایرنا با پایان فرصت تبلیغات و آغاز شمارش معکوس برای شرکت در انتخابات، استان یزد مانند سایر نقاط کشور آماده حضور پرشور در انتخابات کرده به طوری‌که همه مقدمات این حضور از سوی دست‌اندرکاران فراهم شده تا برگ زرین دیگر در صفحه تاریخ خود است

پس از یک هفته هیاهوی تبلیغاتی نامزدها و هواداران انتخاباتی امروز سکوت معناداری بر این خطه حاکم شده است و در انتظار رای گیری و شمارش آرا لحظه شماری می‌کنند.

استان یزد در آستانه انتخابات حال و هوای خاصی دارد و در هر محفل و مجلسی صحبت از انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند است و مردم در مورد سوابق نامزدها با یکدیگر گفت و گو می کنند تا فردا ، نامزد اصلح خود را بر کرسی مجلس بنشانند.

با نزدیک شدن به روز ۱۱ اسفند تلاشهای مسوولان نیز منسجم تر شده و این استان یک صدا آماده استقبال و برگزاری این رویداد بزرگ همزمان با سراسر کشور می شود.

استاندار یزد از روز سه شنبه هفته جاری بازدیدهای سرزده خود از دستگاه‌های اجرایی استان به منظور بررسی اقدامات آنها در زمینه برگزاری انتخابات پرشور و گسترده آغاز کرد و از نزدیک در جریان روند اقدامات انها قرار گرفت.

مسوولان و مدیران ارشد بر این باورند که انتخابات در ایران یکی از بی نظیرترین انتخابات در جهان است چرا که هم رای دهندگان و هم برگزار کنندگان این انتخابات توسط مردم برگزار می شود.

امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت چهار شعار اصلی برای انتخابات ۱۱ اسفندماه جاری است که در ابتدای سالجاری توسط رهبر معظم انقلاب بیان شد و مسوولان خود را نسبت به اجرای این چهار اصل مصمم می دانند.

اقشار مختلف استان یزد اعم از فرهنگیان ، ورزشکاران ، هنرمندان ، پزشکان ، پرستاران ، بازنشستگان ، کارگران و دیگر قشرهای از آمادگی خود برای انتخابات باشکوه اعلام کردند و از همه آحاد مردم خواستند که در این رویداد سیاسی چون همیشه شرکت کنند.

آمادگی استان برای برگزاری انتخاباتی پرشور بر اساس راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری

استاندار یزد با بیان اینکه شور انتخاباتی و سیاسی زیادی در حوزه‌های انتخابی اقصی نقاط استان یزد حاکم شده است گفت: در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور تمهیدات لازم توسط ستاد انتخابات استان اندیشیده شده است.

"مهران فاطمی" از آمادگی استان جهت برگزاری انتخاباتی پرشور بر اساس راهبردهای چهارگانه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر ایجاد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات، خبر داد.

یک گام تا حماسه‌ای دیگر در سرزمین بادگیرها


وی حضور در انتخابات را بارزترین مصداق تحقق اراده ملت در سرنوشت کشور دانست و خاطرنشان کرد: آحاد مردم استان یزد همچون انتخابات سال‌های گذشته با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای حماسه دیگری را رقم خواهند زد.

آماده بودن ۸۶۷ شعبه اخذ در استان

رئیس ستاد انتخابات استان یزد هم با اشاره به فراهم شدن همه شرایط اجرایی برای برگزاری انتخابات گفت: ۸۶۷ شعبه اخذ رای فعال در سراسر استان آماده است و رای گیری فردا از ساعت ۸ صبح جمعه ۱۱ اسفندماه آغاز می‌شود.

"علی اکبر عزیزی" افزود: ۳۶۳ نفر برای داوطلبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۲۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند، تعدادی انصراف داده اند و در حال حاضر۱۷۲ نامزد با یکدیگر رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: ۱۸۵ شعبه سیار، ۶۸۲ شعبه ثابت در استان با بیش از ۱۴ هزار ناظر در انتخابات شامل؛ مجری انتخابات، نیروی خدماتی، بازرسان در سطوح‌های مختلف برای رای گیری در چهار حوزه انتخابیه در ۱۲ شهرستان همکاری دارند.

یک گام تا حماسه‌ای دیگر در سرزمین بادگیرها


رئیس ستاد انتخابات استان یزد ضمن دعوت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ماه خاطرنشان کرد: در چهار مولفه مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت به نحوی برنامه ریزی و عمل شده که انتخاباتی سالم، باشکوه و با حضور حداکثری مردم در انتخابات فردا شاهد باشیم.

عزیزی با اشاره نامزدهای انتخابات در استان اظهار داشت: در حوزه اردکان ۲۲ داوطلب، تفت و میبد ۳۸ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه و مهریز ۳۶ داوطلب و یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۷۶ داوطلب در انتخابات ۱۱ اسفند باهم رقابت می‌کنند.

عزیزی افزود:آمادگی بسیار خوبی در سطح استان وجود دارد و تجهیزات و شرایط برای انتخابات باشکوه، پرشور و سالم مهیا است چرا که رهبر معظم انقلاب بر سلامت انتخابات تاکید دارند و وظیفه ستاد انتخابات و شورای نگهبان و دفاتر نظارت شورای نگهبان است که انتخابات را سالم برگزار کنند و شرایط انتخابات رقابتی نیز مهیا باشد.

وی ادامه داد: تعداد افراد با سلایق مختلف در حوزه های انتخابیه حضور دارند و رقابت هم وجود دارد و شور خوبی به ویژه در سه حوزه انتخابیه دیده می شود و خوشبختانه اتفاقات خوبی هم در فضای حقیقی و هم فضای مجازی رقم خورده است.

فراهم بودن تمام امکانات و تجهیزات برای انتخابات پرشور

رییس ستاد انتخابات شهرستان یزد گفت: همه تمهیدات لازم برای برپایی انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری فراهم و ۳۴۳ شعبه اخذ رای و چهار شعبه مخصوص زرتشتیان پیش بینی شده است.

"ابوالفضل اکبری"افزود: ۲۱ شعبه سیار برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شهرستان یزد در نظر گرفته شده و در تمام اماکنی که امکان ایجاد شعب وجود داشت و طی بررسی انجام شده نسبت به استقرار صندوق رای پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: انشاءالله حضور گسترده مردم تکمیل کننده این اقدامات است که از چند ماه گذاشته تاکنون با فعالیت جمع زیادی از ادارات و فرمانداری یزد انجام شده است .

رییس ستاد انتخابات شهرستان یزد گفت: در این ستاد بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی همکاری دارند و بیش از ۳۰ دوره آموزشی نیز به منظور ارائه آموزش های لازم برگزار شده و افراد در این دوره ها به صورت کارگاهی شرکت کردند .

اکبری ادامه داد: همه عوامل طی کارگاههای آموزشی با روند انتخابات آشنا شدند و این کارگاهها جدای از آموزش هایی است که کاربران رایانه ای داشتند و خوشبختانه طی چند مانور سراسری که برگزار شد توانستیم نمره قابل قبولی را کسب کرده و جزو ستادها اول تا سوم باشیم.

رییس ستاد انتخابات شهرستان یزد گفت:همه شرایط برای برگزاری انتخابات از لحاظ امکانات و تجهیزات و عوامل فراهم شده و تدابیر لازم امنیتی و همه ملزومات نیز پیش بینی شده است و انشاءالله مشکل خاصی در این زمینه نخواهیم داشت.

فعالیت یکهزار و ۲۵۰ نفر در انتخابات ابرکوه

فرماندار ابرکوه یزدهم با بیان اینکه مردم انقلابی این شهرستان روز جمعه ۱۱ اسفندماه حماسه‌ای دیگر همچون ۲۲ بهمن امسال خلق خواهندکرد گفت: تمام تمهیدات لازم از سوی دست اندرکاران امر برای حضور حداکثری مردم در شعبه های اخذ رای فراهم است.

"محمد هادی زارع زاده" افزود: افزون بر یکهزار و ۲۵۰ نفر در بخش‌های مختلف در این دوره انتخابات در شهرستان فعالیت دارند و با افزایش سه شعبه ، تعداد شعب اخذ رأی در این شهرستان به ۵۰ شعبه رسیده است.

فرماندار ابرکوه با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در رابطه به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: خبرنگاران یک ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارند.

فرماندار مهریز هم گفت: یک هزار و ۶۰۰ نیروی اجرایی، نظارتی و بازرسی در ۶۱ شعبه اخذ رای شامل ۴۴ شعبه ثابت و ۱۷ شعبه سیار در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرنگاران رهبری در ۱۱ اسفندماه جاری در این حوزه انتخابیه همکاری می کنند.

، "محمد دهقان بنادکی" افزود: از این تعداد شعبه اخذ رای ۲۸ شعبه در مناطق مختلف روستایی در بخش مرکزی و بقیه ۳۳ شعبه نیز در حوزه شهری است.

فرماندار بهاباد یزد هم گفت: ۴۰۰ نیروی اجرایی، بازرسی و نظارت در ۲۶ شعبه شامل ۱۵ شعبه سیار و ۱۱ شعبه ثابت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در این شهرستان در ۱۱ اسفندماه جاری برگزار می‌کنند.

" علیرضا تیموری " افزود: مقدمات برگزاری انتخابات فراهم است و عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات و صیانت از آرای مردم شهرستان بهاباد را بر عهده دارند .

وی ادامه داد: تمام زیرساخت‌های لازم مانند امکانات ارتباطی، تجهیزات، نیروی انسانی آموزش دیده و لجستیک برای برگزاری هرچه پرشورتر انتخابات مهیا است.

فرماندار میبد هم گفت: در ۸۷ شعبه اخذ رای در این شهرستان انتخابات برگزار می شود که از این تعداد ۶۷ شعبه در شهر میبد و ۲۰ شعبه در بخش بفروئیه و ندوشن است.

سید جمال سجادی پور افزود: تمام ملزومات برای برگزاری انتخابات باشکوه در این شهرستان فراهم شده است.

فرمانداران دیگر شهرستان های استان هم از فراهم بودن تمام شرایط برای برگزاری انتخابات با شکوه در استان خبر دادند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha