رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان یزد آغاز شد

یزد- ایرنا - انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، همزمان با سراسر کشور، ساعت هشت صبح جمعه در ۸۶۷ شعبه اخذ استان یزد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مردم همیشه در صحنه استان یزد که طی روزهای گذشته برای حضور در این عرصه سرنوشت ساز، لحظه شماری می کردند در ساعات اولیه صبح امروز در حوزه های رای گیری حاضر شدند.

شرکت کنندگان در انتخابات اعم از پیر و جوان و زن و مرد از ساعاتی قبل از آغاز زمان رسمی رای گیری در پای صندوق های اخذ رای در اغلب شعب حاضر شده اند .

حوزه های اصلی شهر یزد مانند حوزه مسجد حظیره، هم اکنون شاهد حضور چشمگیر رای دهندگان یزدی است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۸۶۷ شعبه اخذ در سراسر استان برای رای گیری آماده شده است

"علی اکبر عزیزی" افزود: ۳۶۳ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۲۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند، تعدادی انصراف داده اند و در حال حاضر۱۷۲ نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: ۱۸۵ شعبه سیار و ۶۸۲ شعبه ثابت در استان با بیش از ۱۴ هزار ناظر در انتخابات شامل؛ مجری انتخابات، نیروی خدماتی، بازرسان در سطوح‌های مختلف برای رای گیری در چهار حوزه انتخابیه در ۱۲ شهرستان همکاری دارند.

عزیزی با اشاره نامزدهای انتخابات در استان اظهار داشت: در حوزه اردکان ۲۲ داوطلب، تفت و میبد ۳۸ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه و مهریز ۳۶ داوطلب و یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۷۶ داوطلب در انتخابات ۱۱ اسفند باهم رقابت می‌کنند.

استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است همچنین سه نامزد برای مجلس خبرگان در استان تایید صلاحیت شدند که یک نفر به این مجلس راه می یابد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha