سیستانی و بلوچ آماده حماسه انتخاب/پیشتازی شیعه و سنی در انتخابات/بروزرسانی می‌شود

زاهدان- ایرنا- انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری امروز همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شد، در این رویداد مهم یک‌هزار و ۸۶۱ شعبه شامل یک‌هزار و ۱۵۴ شعبه اخذ رای در سرزمین نخل و آفتاب روستایی و ۷۰۷ شعبه اخذ رای شهری آرای مردم را اخذ می‌کنند.

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همزمان با نواختن زنگ حضور در پای صندوق های رای، اتحاد و همبستگی همیشگی خود را این بار در صحنه مهم و سرنوشت ساز انتخابات به نمایش می گذارند.

بیش از یک‌میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۳۳ نفر در سیستان و بلوچستان واجد شرایط رأی دادن؛ که از این تعداد ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر شامل رای اولی‌ها هستند و یک‌هزار و ۸۶۱ شعبه در سراسر استان آرای مردم را اخذ می‌کنند.

٩٦٠ شعبه اخذ رای سیار نیز در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده تا مردم بتوانند به راحتی در دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری مشارکت کنند.

۲ میلیون و ۱۹۳ تعرفه برای دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده و یک‌هزار و ۱۵۴ شعبه اخذ رای در سیستان و بلوچستان روستایی و ۷۰۷ شعبه اخذ رای شهری است.

سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر ۸هشت کرسی بهارستان را به خود اختصاص داده است که این هشت سهمیه در استان مربوط به ۶ حوزه شامل زابل (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) با ۲ نماینده، زاهدان ۲ نماینده، خاش یک نماینده، ایرانشهر (ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز) یک نماینده، سراوان(سراوان، سیب سوران و مهرستان) یک نماینده و چابهار(نیکشهر، کنارک، چابهار و قصرقند) یک نماینده است.

۱۸:۴۱ حضور پرشوری که نشانگر وجود یک رقابت واقعی، سالم و امنیت انتخاباتی بود

آیت الله مصطفی محامی و محمد کرمی نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان با صدور پیامی مشترک ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم این استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفتند: حضور پرشور مردم این استان نشانگر وجود یک رقابت واقعی، سالم و امنیت انتخاباتی بود.

۱۴:۴۳ رای اولی‌های سیستان و بلوچستان گل کاشتند/ نه بزرگ شیعه و سنی به معاندان و کاسبان تحریم

رضا شریفی رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان از مشارکت ۴۳ درصدی مردم این استان در دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: حضور رای اولی‌ها در این عرصه سیاسی بسیار خوب بود به گونه‌ای که ۱۵۷ هزار نفر در رنج سنی ۱۸ تا ۲۵ سال پای صندوق‌های رنگ مشارکت کردند.

۱۳:۴۰ محمد نور دهانی از سراوان راهی بهارستان شد

محمد نور دهانی از حوزه انتخابیه سراوان با کسب بیشترین آرا به عنوان منتخب مردم این شهرستان راهی مجلس شورای اسلامی شد.

۱۳:۲۸ رحمدل بامری از حوزه انتخابیه ایرانشهر راهی مجلس شد

رحمدل بامری از حوزه انتخابیه ایرانشهر با کسب بیشترین آرا به عنوان منتخب مردم این شهرستان راهی مجلس شورای اسلامی شد.

۱۲:۴۸ شهریاری و مالکی بار دیگر بر صندلی سبز بهارستان تکیه زدند

حسینعلی شهریاری و فداحسین مالکی با شمارش آراء حوزه انتخابیه زاهدان بار دیگر اعتماد مردم این شهرستان را کسب و و وارد مجلس شورای اسلامی شدند.

۱۲:۱۵  ۲مولوی اهل سنت سیستان و بلوچستان راهی مجلس خبرگان رهبری شدند

علی احمد سلامی و عبدالرحمن عارفی با کسب بیشترین آرا از سوی مردم به عنوان نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

 ۱۱:۴۰ "محمد انور بجارزهی" از چابهار راهی مجلس شد

محمد انور بجارزهی از حوزه انتخابیه چابهار، نیک‌شهر ، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآبادراهی با کسب ۵۴ هزار و ۲۵ راهی بهارستان شد.

۱۰:۰۰ علی کرد از خاش راهی بهارستان شد

«علی کرد» از حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، نصرت آباد و کورین با کسب ۳۰ هزار و ۴۵۸ رای، منتخب مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی شد.

۹:۴۲ میزان مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات ۴۳ درصد بود/۸۲۰ هزار نفر از مردم رأی دادند

رضا شریفی رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: آمار میزان مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام و حدود ۴۳ درصد از مردم شیعه و سنی استان در این عرصه سیاسی حضور یافتند.

۲:۱۵ فیلم| قدردانی فرماندار زهک از حضور حماسی و مشارکت حداکثری شهروندان

حسن دهمرده فرماندار زهک در شمال سیستان و بلوچستان از تمامی عوامل اجرایی و شهروندان این شهرستان بابت حضور حماسی و مشارکت حداکثری مردم ولایت مدار این شهرستان در انتخابات قدردانی کرد.

۲:۱۴ فیلم| بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از شعب اخذ رای چابهار

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان از شعب اخذ رای در شهرستان چابهار بازدید کرد.

 ۲۲:۲۰ استقبال بی‌نظیر شیعه و سنی در آخرین ساعات رای گیری/ اخذ رای بار دیگر تمدید شد

حضور چشمگیر مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در شعب اخذ رای در ساعات پایانی بیانگر وحدت و ایستادگی مردم پای نظام و انقلاب است.

۲۱:۱۸ فیلم| حضور حماسی شیعه و سنی زاهدان در ساعات پایانی رای گیری

مردم شیعه و سنی زاهدان با وجود سرمای هوا با حضور پرشور و حماسی خود در پای صندوق های اخذ رای، باری دیگر دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی را نا امید کردند.

۲۰:۳۸ هیچ کمبود تعرفه‌ای در شعب اخذ رأی وجود ندارد/ تمدید زمان رای گیری تا ساعت۲۲

عباس ابراهیمی دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زمان اخذ رای تا ساعت ۲۲ تمدید شد، گفت: تاکنون هیچ کمبود تعرفه‌ای در شعب اخذ رأی این استان وجود ندارد.

۱۹:۳۸ فیلم| اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در شعب اخذ رای در زاهدان
هنرمندان زاهدانی با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در محل شعب اخذ رای در زاهدان جلوه‌ای خاص به حضور حماسی مردم این شهرستان در پای صندوق های اخذ رای بخشیدند.

۱۹:۲۰ فیلم| حضور حماسی مردم زابل در انتخابات

مردم زابل در شمال سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای حماسه دیگری خلق کردند.

۱۹:۰۶ انتخابات ۱۴۰۲ - زابل

مردم زابل صبح جمعه (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) با حضور در پای صندوق های رأی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و آراء خود را به صندوق انداختند.

۱۸:۵۹ مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات نسبت به دوره قبل روند افزایش را نشان می‌دهد

رضا شریفی رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات نسبت به دوره قبل افزایش داشته، گفت: با توجه به افزایش حضور مردم در پای صندوق‌های رای در ساعات پایانی، وزارت کشور رای‌گیری در شعب را تا ساعت ۲۰ تمدید کرد.

۱۸:۳۵ فیلم| انتقال صندوق‌های رای در مناطق سیلزده چابهار و دشتیاری با قایق

 صندوق‌های رای در مناطق سیلزده چابهار و دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان با قایق و در شرایط سخت جوی جابجا شد.

۱۷:۵۲ استاندار: همه صندوق‌های رای در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان فعال است 

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و البته همیاری مردم همه شعبه‌ها و صندوق‌های اخذ رای در مناطق سیل‌زده این استان دایر و فعال است.

۱۷:۰۳ فیلم| رای دادن تکلیف شرعی و قانونی برای همگان است

ابوالفضل احمدزاده سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: رای دادن یک تکلیف شرعی و قانونی برای همگان است و از آن طرف هم یک تکلیف دیگر برای افرادیکه به عنوان نماینده وارد مجلس می‌شوند تا قدر مردم مومن و انقلابی را که همیشه در صحنه‌های حساس نظام جمهوری اسلامی ایران بودند را بدانند.

 ۱۶:۵۱ انگشت جوهری شیعه و سنی خاری در چشم دشمنان جهان است

 هوای سرد زمستان مانع حضور گرم و پرشور مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در شعب اخذ رأی نشد و آنان با عمل کردن به تکلیف شرعی، انگشت جوهری خود را در چشم دشمنان جهان فرو کردند.

۱۶:۴۳ فیلم| خبرنگاران زاهدانی رای خود را به صندوق انداختند

خبرنگاران زاهدانی همگام با اقشار مختلف شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با حضور در شعبه ویژه فرهنگ و هنر و رسانه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان رای خود را به صندوق انداختند.

۱۶:۲۰ فیلم|حضور اصحاب فرهنگ و هنر زاهدان در پای صندوق های رای

اصحاب فرهنگ و هنر زاهدان با هنرنمایی خاص،همگام با سایر اقشار جامعه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

۱۶:۰۰ مردم سیستان و بلوچستان نشان دادند که همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند

ابوالفضل احمدزاده سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: مردم سیستان و بلوچستان نشان دادند که همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند و این بار با حضور باشکوه خود در انتخابات این مساله را به اثبات رساندند.

۱۵:۴۸ فیلم| حماسه حضور شیعه و سنی زاهدان در انتخابات

شیعه و سنی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در پای صندوق های رای حماسه ساز شدند.

 ۱۵:۲۴ فیلم| رای دهندگان زاهدانی از نمایندگان منتخب خود چه خواستند؟

مردم زاهدان از نمایندگان منتخب خود خواستند تا به رای آنان احترام گذاشته و برای آبادانی سیستان و بلوچستان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

۱۴:۲۳ صیانت از آرای مردم مهمترین وظیفه برگزار کنندگان انتخابات است

رضا شریفی رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: سلامت انتخابات یکی از فرآیندهای مهم برای ما در ستاد انتخابات است در این زمینه صیانت از آرای مردم مهمترین وظیفه برگزارکنندگان به شمار می‌رود.

۱۳:۴۵ فیلم| حضور ساحل نشینان چابهار در انتخابات

مردم ساحل نشین چابهار در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری حضوری پر شور داشتند و مشتاقانه پیر و جوان شرکت کردند.

۱۳:۳۲ شکوه حضور شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در نخستین ساعات انتخابات

 شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با وجود سرمای بی سابقه هوا از همان نخستین ساعات با حضور با شکوه و مثال زدنی در دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری ثابت کردند که برخلاف توطئه‌های دشمنان به نظام و آرمان‌هایش وفادار و معتقدند.

۱۳:۱۰ شهردار زاهدان: مردم سالاری دینی از از محورهای اصلی نظام است+ فیلم

 محمد امیر براهوئی شهردار زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد مساله مردم سالاری دینی است که از محورهای اصلی نظام به شمار می‌رود.

۱۲:۵۶ فیلم| حضور منسجم شیعه و سنی زاهدان در انتخابات

همزمان با آغاز رای گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، مردم شیعه و سنی زاهدان نیز با انسجام و همدلی پای صندوق های رای حضور یافتند.

۱۲:۴۲ اتکا به رأی مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، اتکا و توجه به رأی مردم است.

۱۲:۳۲ فیلم| برگزاری انتخابات در سخت‌ترین شرایط سیل در چابهار

جواد سپاهی معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: برگزاری انتخابات حتی در سخت‌ترین شرایط و مناطق سخت گذر و محاصره سیلاب در بیش از یک‌هزار و ۱۱۰ نقطه شهری و روستایی حوزه انتخابیه چابهار آغاز شده و ۶ هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند.

۱۲:۲۵ حضور گرم مردم زاهدان در ۲۱۲ شعب اخذ رای+ فیلم

علیرضا شهرکی فرماندار زاهدان با اشاره به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای گفت: تمامی شعبه‌های اخذ رای این شهرستان با وجود سرمای بی سابقه هوا با استقبال مردم برای رای‌ دادن مواجه شده است.

۱۰:۴۴  ۲۰ هزار نیرو امنیت انتخابات در سیستان و بلوچستان تامین می‌کنند

سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به حضور ۲۰ هزار نیرو برای تامین نظم و امنیت انتخابات در این استان، گفت: پلیس با آمادگی کامل و توان حداکثری امنیت انتخابات را تامین می‌کند.

۱۰:۱۹ ستاد مدیریت بحران انتخابات در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است

رضا شریفی رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: برای جمع آوری و رصد رویدادها و نظارت بر تخلفات انتخاباتی با تشکیل ستاد مدیریت بحران انتخابات از ظرفیت همکاران اداره کل حراست بهره بردیم.

۹:۵۰ حضور حداکثری در انتخابات عامل تحکیم پایه‌های نظام است

آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: اصل حضور حداکثری در انتخابات نشان از اتحاد، انسجام و همدلی برای نظام اسلامی و تحکیم پایه‌های این نظام و انقلاب بوده چرا که این همراهی مایه یاس و ناامیدی دشمنان از توطئه گری و فتنه گری خواهد شد، البته امنیت پایدار را برای کشور به دنبال دارد.

۹:۴۰ فیلم| انتخابات مظهر وحدت و انسجام ملی است

 سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: انتخابات مظهر وحدت و انسجام ملی بوده و لازمه آن وجود آرامش است، این آرامش بدون حضور پلیس ممکن نیست چرا که پلیس از مظاهر اقتدار کشور بوده و همواره در دوران انتخابات شرایط برگزاری این رخداد سیاسی را به صورت امن و پرشور فراهم می‌کند تا مردم با حضور حداکثری در این آزمون بزرگ شرکت کنند.

۹:۲۵ فیلم| مردم سیستان و بلوچستان همواره پیشتاز در انتخابات هستند

 آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مردم این استان در تمام انتخابات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پیشتاز بودند و امیدواریم در این دوره از انتخابات نیز این پیشتازی خودشان را با حضور در پای صندوق های رای حفظ کنند.

 ۹:۱۷ فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان: از آرای ملت تا زمان اعلام نتایج حراست می‌کنیم

سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: انتخابات و حضور پرشور مردم مایه خیر و برکت برای کشور و موجب یأس و ناامیدی دشمنان است و ما نیز از آرای ملت تا زمان اعلام نتایج حراست و نگهبانی می‌کنیم.

۹:۰۴ فیلم|انتخابات یک وظیفه شرعی و الهی است

 محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انتخابات یک وظیفه شرعی و الهی بوده؛ امنیت، توسعه‌، سربلندی و آینده روشن کشور مرهون حضور همیشگی مردم در صحنه‌های حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله انتخابات است.

۸:۵۶ استاندار سیستان و بلوچستان: حضور در انتخابات، امید به پیشرفت و توسعه را به دنبال دارد

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انتخابات یک وظیفه شرعی و الهی بوده و حضور در این عرصه مهم سیاسی، امید به پیشرفت و توسعه کشور و این استان را به دنبال دارد.

۸:۴۸ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان رای خود را به صندوق انداخت

آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در دقایق اولیه رأی گیری با حضور در مدرسه شهید بهشتی زاهدان رأی خود را به صندوق انداخت.

۸:۴۳ مردم سیستان و بلوچستان پای صندوق های رای نشان خواهند داد همیشه پای کار نظام هستند

رضا شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگ دیگری از افتخارات مردم رقم خواهد خورد و مردم این استان نشان خواهند داد مثل همیشه پای کار نظام هستند.

 

۸:۲۰ استاندار سیستان و بلوچستان رای خود را به صندوق انداخت+ فیلم

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در مدرسه شهید بهشتی زاهدان، به محض آغاز سراسری انتخابات ۱۴۰۲ رای خود را به صندوق انداخت.

۸:۱۸ تدابیر لازم برای اخذ رای با وجود باران در سیستان و بلوچستان اتخاد شده است

منصور بیجار معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از اخذ تدابیر لازم در روز انتخابات خبر داد و گفت: صندوق‌های اخذ رای به شعب مورد هدف ارسال شده‌ و فرآیند رای گیری در این استان آغاز شد.

۸:۰۸ انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان آغاز شد

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز /یازدهم اسفند/ در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

گزارش در حال بروزرسانی است.....

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha