لحظه به لحظه با انتخابات کرمان/‌نفس‌ها برای نتایج حبس شده است

کرمان-ایرنا- فرآیند رای‌گیری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح جمعه در استان کرمان نیز در حالی شروع شد که این استان از شب قبل در بیشتر مناطق یخ زده بود و شاهد کاهش شدید دما بودیم اما مردم با حضور در شعب اخذ رای آمدند تا در این انتخابات مهم شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، استان کرمان ۱۰ کرسی مجلس شورای اسلامی در قالب ۹ حوزه انتخابیه و سه صندلی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

شروع رای گیری در کرمان درحالی است که باوجود سرمای بسیار هوا در این شهر، شعب بزرگ مثل گلزار شهدای کرمان، حسینیه ثارالله، مسجد امام و .... از قبل از شروع رسمی فرآیند رای گیری میزبان حضور شماری از شهروندان بود تا در نخستین ساعت ها حضورشان در این انتخابات مهم را ثبت کنند.

۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان میزبان شهروندان است که یک شعبه مربوط به اقلیت های مذهبی و ۹۶۰ شعبه نیز سیار است.

تعداد واجدان شرایط رای در استان کرمان ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر رای اولی هستند.

به گزارش ایرنا ۲۶۰ نفر در صحنه انتخابات مجلس این استان پس از انصراف ها باقی ماندند که با یکدیگر برای ۱۰ کرسی به رقابت می‌پردازند.

همچنین انتخابات مجلس خبرگان نیز با رقابت ۶ نامزد در کرمان برای تصاحب سه کرسی جریان می گیرد.

بعد از پایان مهلت رای گیری، شمارش آرا شروع شده و نفس ها به ویژه برای هواداران نامزدها در سینه ها حبس است تا ببینند کدام نامزد به مجلس راه می یابد.

۰۰:۱۶ فیلم | حال و هوای بیت الزهرای حاج قاسم در ساعت پایانی شب انتخابات

بیت الزهرای کرمان (منزل موقوفه شهید سلیمانی) جمعه‌شب تا ساعات پایانی انتخابات میزبان شهروندانی بود که از این مکان رای خود را به صندوق های رای انداختند.

۲۳:۰۰ فیلم| استقبال گسترده جیرفتی‌ها در آخرین ساعت‌های انتخابات

مردم جیرفت در جنوب کرمان در آخرین ساعت‌های مهلت رای گیری، همچنان در جمعیت‌های گسترده پای صندوق حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش ایرنا بسیاری از مردم جیرفت که موفق به رای دادن نشده بودند با تمدید زمان رای گیری خود را به شعبه ها رسانده‌اند تا به وظیفه خود را ادا کرده و از حق خود نگذشته باشند.

۲۲:۴۰ بیشترین تخلفات انتخاباتی کرمان خریدوفروش رای بوده است

رییس کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه مهمترین تخلفات منجر به تشکیل پرونده استان، خرید و فروش رای گفت: جرم بعدی تبلیغ غیرمجاز بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی شبانگاه جمعه در عین حال در جمع خبرنگاران افزود: تعدادی از افراد در اطراف شعب شناسایی و دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند که پرونده‌های آنان ثبت و در حال بررسی است.

۲۲:۳۰   ۱۸ متخلف تبلیغات غیرقانونی در بم دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب بم از بازداشت ۱۸ نفر از سوی نیروهای فراجا به اتهام تبلیغات غیرقانونی در اطراف شعب اخذ رای در سطح این شهرستان خبر داد.

بهنام جعفری زاده شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون مشارکت مردم در انتخابات امسال بسیار باشکوه بوده است و روند بسیار خوبی را در انتخابات شاهد هستیم.

۲۲:۰۰  تاخیر ۲ ساعته آغاز به کار ادارات استان کرمان در روز شنبه

رییس ستاد انتخابات استان کرمان ضمن اعلام تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی مدارس استان طی شنبه گفت: ادارات نیز با ۲ ساعت تاخیر در ساعت ۹ صبح شروع به کار می کنند.

۲۱:۱۵  حلقه رای دهندگان کرمانی گرد مزار سردار سلیمانی

 اینجا گلزار شهدای کرمان است در روز انتخابات؛ در حاشیه مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی در دمای چنددرجه زیر صفر که بسیاری از مردم آمده اند تا رای‌شان را از این مکان مقدس به صندوق بیاندازند.

۲۱:۰۰ بازداشت ۱۳ نفر به دلیل خرید و فروش رای در جیرفت

فرماندار جیرفت گفت: ۱۳ نفر به دلیل خرید و فروش رای و اخلال در روند انتخابات در این شهرستان دستگیر شدند. 

احمد بلندنظر شامگاه جمعه اظهار کرد: در روز ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی، گزارش سوء به دست ما نرسید اما امروز و در روند رای‌گیری، تخلف خرید و فروش آرا در شعب گزارش شد که با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان با متخلفان قاطعانه برخورد صورت گرفت.

۲۰:۳۰ مدارس استان کرمان شنبه تعطیل است 

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: مدارس این استان فردا در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل هستند و آموزش به صورت غیرحضوری دنبال می شود.

رضا رضایی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مشارکت خوب مردم موقعیت‌ شناس استان کرمان و حضور در پای صندوق های رای، همچنین از آنجا که تعداد زیادی از مدارس محل حوزه‌های اخذ رای بوده‌ و شماری از فرهنگیان نیز از عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات هستند فردا مدارس تعطیل است.

۲۰:۱۵ هفت هزار نیروی پلیس تامین امنیت انتخابات کرمان را برعهده دارند

فرمانده انتظامی استان کرمان اعلام کرد که حدود هفت هزار نفر از نیروهای پلیس به طور مستقیم برای تامین امنیت انتخابات استان در بخش های مختلف به کار گرفته شده اند.

سردار ناصر فرشید شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه باتوجه به وضعیت شعب اخذ رای برای هر شعبه نیروی تامین امنیت پیش بینی شده است افزود: در برخی شعب از عزیزان بسیج کمک گرفته شده اما در بعضی از آنها فقط نیروهای انتظامی به صورت محسوس و نامحسوس فعالیت دارند.

۲۰:۰۰ یک مورد کمبود تعرفه رای در کرمان تامین شد

فرماندار کرمان با تشریح وضعیت رای گیری در این شهرستان گفت: مشکل کمبود تعرفه در صندوق های اخذ رای جز یک مورد نداشتیم که آن هم تامین شد. 

علی بابایی شامگاه جمعه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به مشارکت مطلوب اهالی این شهرستان در انتخابات گفت: تاکنون بیش از ۲۰۴ هزار رای در این شهرستان به صندوق ها ریخته شده است.

۱۹:۰۰چندوچون مشارکت انتخاباتی در کرمان از زبان استاندار

استاندار کرمان عصر جمعه هرچند آمار و درصدی به طور مشخص درباره مشارکت انتخابات این استان اعلام نکرد اما تایید کرد که جزو چهار یا پنج استان برتر در بحث مشارکت است.

محمد مهدی فداکار افزود: آمار مشارکت را اکنون نمی توانیم ارائه دهیم ولی به هر حال با توجه به روندی که پیش می‌رود و طبق جمع بندی‌ها ما جزو چهار یا پنج استان خوب در حوزه مشارکت هستیم که البته توقعمان خیلی بیشتر است و امیدواریم این مشارکت بهتر نیز شود.

۱۷:۰۰ جلوه‌های حضور انتخاباتی مردم در شمال کرمان

گزارش خبرنگاران در شهرستان های شمال و شمال غرب استان از جمله رفسنجان، زرند و سیرجان حاکیست که مردم در این مناطق نیز باوجود سرمای هوا پای صندوق ها حاضر شده اند و حضور پرشوری داشته اند.

۱۶:۰۰ دادستان کرمان: گمانه‌زنی در مورد نتایج انتخابات جرم است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان با بیان اینکه گمانه‌زنی در مورد نتایج انتخابات جرم است و با افراد متخلف برخورد خواهد شد به افراد توصیه کرد از گمانه زنی در این مورد خودداری کنند و گفت: اگر فردی قبل از اعلام منابع رسمی نسبت به نتایج انتخابات نظر دهد با آنان برخورد خواهد شد.

مهدی بخشی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: اگر فردی قبل از اعلام منابع رسمی نسبت به نتایج انتخابات نظر دهد با آنان برخورد خواهد شد.

بخشی، دادستان کرمان

۱۵:۴۵ امام جمعه جیرفت: ملت سرافراز خلاف موضع دشمنان عمل می‌کند

امام جمعه جیرفت در خطبه های این هفته نمازجمعه این شهر گفت: صدها رسانه تلویزیونی و اینترنتی بیگانه علیه انتخابات نظام جمهوری اسلامی در این مدت بدترین حملات و تبلیغات را داشته اند اما ملت سرافراز بارها ثابت کرده موضعی خواهد گرفت که در مقابل موضع دشمنان نظام باشد.

۱۵:۴۰ آخرین وضعیت رای گیری در استان کرمان

رییس ستاد انتخابات استان کرمان در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت اخذ رای از شهروندان را اعلام و تاکید کرد که روند این رویداد مهم به نحو مطلوب و بدون هرگونه مشکل امنیتی در جریان است.

۱۵:۳۰ وضعیت اخذ رای در جنوبی‌‎ترین نقاط عشایری کرمان

گزارش خبرنگار ایرنا از شهرستان قلعه گنج در جنوبی ترین نقطه استان کرمان در مرز استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان حاکیست که مناطق عشایری و سخت گذر این منطقه نیز با شعبه و صندوق سیار درگیر انتخابات هستند و مردم آرای خود را به صندوق می اندازند.

به گفته معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قلعه گنج، دورترین شعبه اخذ رای شهرستان در روستای ناگ در نزدیکی شهر رَمِشک در فاصله ۱۷۰ کیلومتری واقع در بخش چاه‌دادخدا قرار دارد.

۱۵:۰۰ با انتخابات در روز یخبندان شهر کرمان

تلاش خبرنگاران ایرنا در سطح شهر کرمان از حوزه های مختلف به تصویر کشیده شده که نشان می دهد مردم در روزی برفی و یخبندان با دمای سرد در حوزه های مختلف انتخابیه حاضر می شوند و رای خود را در صندوق می اندازند.

۱۴:۱۵ --  ۱۵ متخلف تبلیغات غیرقانونی انتخابات در کرمان دستگیر شدند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از بازداشت ۱۵ نفر از سوی نیروهای فراجا به اتهام تبلیغات غیرقانونی در اطراف شعب اخذ رای در سراسر استان کرمان خبر داد.

سید مهدی قویدل روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود:در این زمینه برای افراد متخلف پرونده قضایی تشکیل شده است و در اسرع وقت به جرائم و تخلفات صورت گرفته از سوی مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۵۲ شعبه ویژه در دادگاه‌ها و دادسراهای عمومی و انقلاب سراسر استان به صورت دائم در حال فعالیت هستند و تخلفات و جرائم انتخاباتی را رصد می‌کنند.

۱۴:۰۰ معاون استاندار کرمان:رای بالا قدرت چانه‌زنی مجلس را افزایش می‌دهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه اگر منتخبان مردم با رای بیشتر به مجلس راه پیدا کنند در مجلس بهتر و قوی تر می توانند چانه زنی کنند گفت: از مردم می خواهیم پای صندوق های رای حضور حداکثری پیدا کنند.

امیر حسن‌زاده روز جمعه ۱۱ اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخی از قوانین دست و پاگیر تولیدکنندگان است و تولید خوب نیز با کاهش تورم رابطه مستقیم دارد، تاکید کرد: شاید به قوانین جدید نیاز نداشته باشیم بلکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قوانین مزاحم را شناسایی و برطرف کنند.

۱۳:۳۰ جلوه‌های حضور مردم شرق کرمان در انتخابات 

خبرنگار ایرنا مستقر در شرق کرمان که از صبح امروز در شعب اخذ رای این منطقه حضور دارد گزارش هایی از جلوه های حضور مردم این دیار در انتخابات را به تصویر کشیده و با برخی رای اولی ها نیز مصاحبه کرده است.

۱۳:۰۰  حضور معلول کرمانی در انتخابات و ثبت رای با انگشتان پایش

معلول کرمانی همراه با دیگر شهروندان امروز ۱۱ اسفند پای صندوق‌ حاضر و با انداختن رای خود در تعیین سرنوشت کشور سهیم شد.

۱۲:۳۰ امام جمعه کرمان: مشارکت مردم در انتخابات از الزامات قدرت کشور است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت:‌ مشارکت قوی مردم در تمام صحنه ها به‌ویژه انتخابات از الزامات قدرت کشور است، به ویژه آنجا که مردم سرنوشت خود را رقم می‌زنند آنجا است که حضور آنان، کشور را قدرتمند و قوی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر کرمان با بیان اینکه کشور قوی نیاز به دفاع قوی دارد افزود: حضور قدرتمند یک کشور در منطقه و دنیا نیازمند پشتوانه قوی مردمی است؛ لذا مشارکت در انتخابات بحثی جدی است و امیدوارم مردم در ساعات باقی مانده، نامزدهای مورد نظر خود را انتخاب کنند و رای دهند.

۱۲:۰۰ استاندار کرمان: رصد آنلاین صندوق‌های رای انجام می‌شود

استاندار کرمان به ایجاد مرکز مانیتورینگ انتخابات در استان و رصد آنلاین صندوق‌ها اشاره کرد و گفت: این مرکز مانیتورینگ در کشور هم راه‌اندازی شده و صندوق‌های سراسر کشور رصد می‌شود.

محمدمهدی فداکار روز جمعه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بیش از ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ واجد شرایط رای دادن در استان کرمان داریم، گفت: رای‌اولی‌ها هم برای مشارکت در سرنوشت کشور و انداختن رای به صندوق ها انگیزه دارند.

۱۰:۰۵ مدیران اقتصادی کرمان باهم رای دادند

تیم مدیران و فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی کرمان نیز صبح جمعه با حضور در محل شرکت فرش این استان، همراه با یکدیگر و در حرکتی هماهنگ آرای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش ایرنا معاون امور اقتصادی استاندار کرمان، مدیر کل صمت، اعضای شورای هماهنگی بانک‌ها، رییس خانه صمت، رییسان اتاق های بازرگانی و اصناف به همراه دیگر فعالان تجاری و اقتصادی استان به صورت دسته جمعی و در اقدامی نمادین برای شرکت در انتخابات در این محل حضور یافتند.

حسن زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان

امیر حسن زاده معاون امور اقتصادی استاندار کرمان این اقدام را برای نشان دادن همگرایی و همراهی تیم اقتصادی استان با هر سلیقه و تفکری اعلام و تاکید کرد که انتخاب صندوق اخذ رای در محل شرکت فرش برای این بود که از وزارتخانه صمت بخواهیم زودتر برای تعیین تکلیف و واگذاری این شرکت در چارچوب موازین قانونی اقدام کند.

۱۰:۰۰ رییس کل دادگستری کرمان: حضور مردم در انتخابات سبب ارتقای جایگاه نظام در جهان می‌شود

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز که صبح جمعه در حسینیه ثارالله شهر کرمان رای خود را به صندوق انداخت گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات سبب ارتقای جایگاه جهانی نظام می شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: این حضور گسترده پای صندوق های رای مایه خوشحالی مردم و دوستداران ایران و ناامیدی دشمنان است.

۹:۴۵ حضور مسئولان جیرفت به همراه معاون توسعه مدیریت استاندار کرمان پای صندوق های رای

امام جمعه، فرماندار و سایر مدیران شهرستان جیرفت نیز همراه و همگام با مردم درحالی که معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان در این شهر حضور داشت پای صندوق رای حاضر شدند و رای دادند.

علی بیگ زاده معاون استاندار کرمان انتخابات را نماد اراده مردم در اداره کشور خواند و تاکید کرد که حضور گسترده در انتخابات سبب ارتقای جایگاه بین المللی کشور می شود.

۹:۴۰ امام جمعه کرمان: شاهد مشارکت خوبی در انتخابات هستیم

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان نیز صبح امروز همراه با استاندار در گلزار شهدای این شهر حاضر شد و ضمن انداختن رای خود به صندوق گفت: مردم با وجود سرمای شدید هوا از اول وقت برای حضور پای صندوق های رای استقبال کردند و صف ها در استان و کشور مشاهده می شود که نوید مشارکت خوبی را می دهد.

وی افزود: امید است با شرایط کنونی مشارکت حداکثری در انتخابات رقم بخورد.

۹:۳۰ استاندار کرمان: شاهد تشکیل صف رای‌دهندگان با وجود هوای سرد هستیم

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان صبح جمعه با حضور در گلزار شهدای کرمان و پیش از انداختن رای خود به صندوق گفت: باوجود هوای بسیار سرد و برفی، صف مردم در شعب شکل گرفته و امیدواریم که شاهد مشارکت حداکثری باشیم.

گزارش در حال تکمیل است...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha