رای گیری در ۷۶۶ شعبه استان خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت روز جمعه یازدهم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، ۷۶۶ شعبه اخذ رای برای این دوره از انتخابات در سراسر استان خراسان جنوبی مستقر شده که ۱۳ درصد نسبت به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزایش یافته و آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و از مجموع ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه روستایی است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان، ۶۰۸ هزار و ۵۵۸ نفر در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی واجد شرایط رای ‌دادن هستند که از این تعداد ۳۱۰ هزار و ۴۳۲ نفر مرد، ۲۹۸ هزار و ۱۲۶ نفر زن می‌توانند امروز رای دهند.

تعداد رای اولی‌های استان نیز ۳۴ هزار و ۵۳۱ نفر گزارش شده است که اولین بار در مهمترین رویداد سیاسی کشور شرکت می‌کنند.

بیش از ۱۸ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان جنوبی فعالیت دارند و بنا به اعلام مسئولان استان با توجه به بارش برف و برودت هوا تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده‌ است.

۸۳ نامزد چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی در مرحله پایانی رقابت‌های انتخاباتی حضور دارند که شامل ۳۳ نفر در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، ۲۰ نفر در حوزه انتخابیه "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، ۲۰ نفر در حوزه انتخابیه "قاینات و زیرکوه" و ۱۰ نفر نیز در حوزه انتخابیه "نهبندان و سربیشه" است.

اسامی نامزدهای نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی از طریق آگهی‌های انتشار یافته توسط مراکز حوزه‌های انتخابیه استان اطلاع رسانی شده است.

مردم می‌توانند از شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و کارت پایان خدمت برای رای دادن استفاده کنند.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha