۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۵۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85402896
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

یک تن علوفه در عرصه های حیات وحش خواف توزیع شد

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۵۱
کد خبر: 85402896
یک تن علوفه در عرصه های حیات وحش خواف توزیع شد

خواف - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: با توجه به بارش برف و بروز سرما و یخبندان یک تن علوفه اهدایی خیران پنجشنبه در عرصه های نگهداری حیات وحش شهرستان توزیع شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره محیط زیست خواف سعید شفیعیان پنج شنبه شب افزود: با توجه به این شرایط و به شکرانه این بارش ها، خیرین و علاقمندان طبیعت برای در اختیار گذاشتن دانه و علوفه برای وحوش، حتی کمک رسانی برای توزیع با وسایل نقلیه شخصی خود اعلام آمادگی کردند و یک تن علوفه اهدایی آنها در ایستگاههای نگهداری حیات وحش این شهرستان توزیع شد.

وی عنوان کرد: با تداوم این شرایط سه تن علوفه دیگر اهدایی خیران طی روزهای آتی در عرصه های نگهداری حیات وحش شهرستان خواف توزیع می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف افزود: یک متخلف که اقدام به نگهداری پنج کبک وحشی در منزل خود کرده بود با حکم قضایی به تهیه و توزیع ۱۵۰ کیلوگرم گندم در عرصه های محیط زیستی این شهرستان محکوم شد که در زیستگاه این پرندگان توزیع گردید.

اسماعیل میرزاده رییس اداره هواشناسی خواف گفت: فعالیت سامانه بارشی که عموما به صورت برف از روز پنجشنبه در این شهرستان آغاز شده همچنان به صورت متناوب ادامه دارد و برودت هوا در سردترین زمان به پنج درجه زیر صفر می رسد و سرما و یخبندان نیز همچنان تا اواسط هفته آینده تداوم می یابد.
خواف با یک میلیون هکتار وسعت از وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی برخوردار بوده و دارای یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع است.

عرصه‌های طبیعی خواف از نظر حیات وحش جانوری، زیستگاه گونه‌های تحت حمایتی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، آهو، فلامینگو و حواصیل و تعدادی دیگر گونه‌های نادر پرندگان و حیات وحش می باشد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha