۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85403003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۵ شعبه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در خواف و رشتخوار فعال شد

خواف- ایرنا- فرماندار خواف و رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار گفت: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز، جمعه در ۱۴۵ شعبه اخذ رای این شهرستانهای جنوبی استان خراسان رضوی آغاز شد.

مهدی عباسپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۴۳ هزار نفر از واجدان شرایط اخذ رای در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار همزمان با سایر نقاط استان خراسان رضوی و کشور با حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگ زرینی دیگری در حمایت از دستاوردهای انقلاب اسلامی رقم می زنند.

وی تصریح کرد: از مجموع واجدان شرایط اخذ رای در این حوزه انتخابیه، ۹۴ هزار نفر مربوط به شهرستان خواف و ۴۹ هزار نفر از اهالی شهرستان رشتخوار تشکیل می دهند.

رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار گفت: هفت هزار و ۷۹۷ نفر از واجدان شرایط رای دادن در این شهرستانها را افراد رای اولی شامل دانش آموزان مقطع دوم متوسطه، دانشجویان و سایر افراد دارای سن قانونی اخذ رای تشکیل می دهد.

عباسپور اضافه کرد: ۲ هزار و ۹۰۰ نفر شامل اعضای هیاتهای اجرایی و نظارت، حراست و تامین امنیت و غیره در قالب ۱۴۵ شعبه اخذ رای دست‌اندرکار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در این شهرستانها هستند.

عباسپور اضافه کرد: از مجموع ۴۶ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان توسط هیات نظارت شورای نگهبان تایید شد، ۲۹ نفر در مدت زمان قانونی انصراف خود را از ادامه حضور در تبلیغات انتخاباتی اعلام کردند و ۱۷ نفر در عرصه رقابتهای انتخاباتی حضور دارند.

مرکز شهرستان مرزی ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری و مرکز شهرستان ۶۵ هزار نفری رشتخوار در ۲۰۹ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha