نه مردم به بدخواهان و دشمنان کشور/چراغ حماسه در شهرستانهای استان تهران روشن شد

شهرری - ایرنا - مردم شهرستانهای استان تهران همزمان با سراسر کشور امروز جمعه ۱۱ اسفند با حضور مسئولانه و باشکوه خود در پای صندوق‌های رای آماده خلق حماسه ای ماندگار در دفتر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش ایرنا، براساس اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور، فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح روز جمعه آغاز می شود و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) است.

 ۱۸:۲۷ فیلم/اهالی قبله تهران ری پشتوانه ای از جنس مردم برای منتخبان ساختند

 اهالی قبله تهران شهرستان ری با حضور در پای صندوق های رای پشتوانه ای از جنس مردم برای منتخبان خود ساختند.

به گزارش ایرنا ، روز جمعه در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شهروندان ری با حضور مثال زدنی و پرشور خود در شعب اخذ رای اعم از حرم سیدالکریم مساجد بزرگ و اماکن عمومی رای خود را همگام با مردم سراسر کشور به صندوق های رای ریخته تا اعتبار واقتدار نظام جمهوری اسلامی بار دیگر در جهان معنا شود.

۱۷:۲۳ فیلم|آستان امامزاده عبدالله (ع)، میزبان مردم با تقوای شهرری

 همزمان با آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مردم شهرستان ری، با حضور در صحن مطهر امامزاده عبدالله (ع) آرای خود را به صندوق‌های رأی ریختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم مومن و همیشه در صحنه شهرری شهرری با حضور در صحن مطهر امامزاده عبدالله (ع) ضمن شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند توطئه دشمنان را خنثی کردند و آراء خود را برای اقتدار و عزت ایران اسلامی به صندوق‌های رأی ریختند.

۱۷:۱۸ امنیت کامل در شعب اخذ رأی شرق استان تهران برقرار است

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: با همراهی مردم و تلاش نیروهای انتظامی، امنیت کامل در ۸۸۸ شعبه اخذ رأی شرق استان تهران برقرار است و تا کنون هیچ مشکلی امنیتی در این بخش از استان تهران رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار دلاور القاصی مهر روز جمعه در جریان بازید از شعبه اخذ رأی مسجد حضرت سجاد(ع) ورامین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی انتظامی شرق استان تهران بر اساس مسئولیت سازمانی، از ماه‌های گذشته، برنامه ریزی منسجمی برای تأمین امنیت انتخابات با همکاری تمامی عوامل اجرایی و نظارت صورت داده است.

وی افزود: از بامداد روز جمعه ۱۱ اسفند، نیروهای فراجا با حضور در ستادهای انتخابات و همراهی صندوق‌های رأی تا محل شعب، فعالیت خود را آغاز کرده و تا هیچ مشکلی در روند اجرای این رویداد مهم سیاسی در ۸۸۸ شعبه اخذ رأی مستقر در شرق استان تهران مشاهده و یا گزارش نشده است.

۱۷:۱۴ تجدید میثاق شهریاری ها با آرمانهای امام خمینی در پای صندوق های رای/ شهرقدسی ها همه آمدند

شهریاری ها با حضور درپای صندوق های رای یکپارچه و متحد با آرمانهای والای بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایرنا ، فرآیند اخذ رای همزمان با سراسر کشور راس ساعت ۸:۰۰ صبح در شهرستان شهریار نیز شروع به کار کرد.

علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان شهریار گفت: امروز یعنی ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در ۶۱۵ حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد به حول و قوه خداوند متعال و در سایه توجهات ویژه حضرت ولی عصر (عج) آغاز گردید ؛ در ۲۹۴ شعبه اخذ رای شهرستان شهریار نیز به حمدالله بدون هیچ گونه تعللی سر ساعت مقرر شعبات آغاز به کار نمودند و ان شالله در ساعات آینده شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

۱۶:۳۴ فیلم|زائران حرم عبدالعظیم (ع) با حضور پرشور در انتخابات نقشه دشمنان را خنثی کردند

 مردم همیشه در صحنه و انقلابی شهرری و زائران حضرت عبدالعظیم (ع) با شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره خبرگان رهبری نقشه دشمنان را نقش برآب کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز جمعه ۱۱ اسفندماه حرم مطهر عبدالعظیم (ع) شاهد حضور خیل عظیم جوانان و خانوادهایی بود که هم آمده بودند سه بزرگواری که در این آستان مدفون هستند را زیارت کنند و هم در انتخاباتی که سرنوشت چهار سال آینده کشورشان را رقم می زد شرکت کنند تا با حضور هر چه باشکوهتر خود مشتی بر دهان دشمنانی که چشم دیدن این انقلاب را ندارند بکوبند.

۱۶:۲۷شور خلق حماسه حضور در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه

دماوند - ایرنا - مردم ولایتمدار شهرستان های دماوند و فیروزکوه همزمان با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری از نخستین دقایق آغاز رای گیری تاکنون با حضور پرشور در پای صندوق های رای حماسه سیاسی سال ۱۴۰۲ را محقق ساختند.

به گزارش ایرنا، امروز مردم حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه از همان ساعات اولیه رای گیری، با حضور پرشور به صحنه آمدند تا بگویند که احساس مسئولیت به سرنوشت کشور، در سرنوشت آنان است و همواره لبیک گوی فرمایشات داهیانه مقام معظم رهبری در تمامی عرصه ها به ویژه انتخابات هستند.

شعبه های اخذ رای علاوه بر حضور جوانان و رای اولی ها با حضور پیرمردان و کودکان همراه بود که این حضور بر شور انتخاباتی افزود.

انتخابات مجلس دوازدهمین همه پرسی دیگری در تثبیت و ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران است و ملت ایران می‌دانند که باید انتخابات را با مشارکت حداکثری پشت سر بگذارند تا زمینه یاس و نا امیدی برای دشمن بار دیگر محقق شود.

۱۵:۴۹ فیلم |شربیانی: انتخاب اصلح باعث اتفاقات خوب در حوزه تقنین می شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری و عضو هیات رییسه شورای اسلامی پایتخت گفت: حضور مردم و انتخاب اصلح آن ها باعث خواهد شد اتفاقات خوبی را در حوزه تقنین قوانین کارآمد را شاهد باشیم.

جعفر شربیانی ظهر جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری انتخابات شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در مسجد فیروزآبادی شهرری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قدردان مردم عزیز و شریف شهر تهران ، شهرری و حوزه انتخاباتی تهران ، اسلامشهر و پردیس و شمیرانات که حضوری موثر در انتخابات دارند هستیم.

۱۵:۲۱ فرمانده سپاه استان تهران: مردم ایران با حضور در پای صندوق رای خون شهدا را پاس داشتند

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت:مردم آرامشی که به واسطه‌ی خون شهدا ایجاد شده است را پاس داشتند و یکبار دیگر حضور خودشان را پای صندوق های رای اعلام کردند.

سردار قربان‌محمد ولی‌زاده روز جمعه در حاشیه دیدار از ستاد مرکزی انتخابات شهرستان ری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در این چند سالی که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد روزها و لحظاتی که نیاز بوده حضور داشته باشند،آمده‌اند و حضور پیدا کرده‌اند.

۱۵:۱۷ سرمای هوا هم حریف شهروندان پردیس نشد / رای به نظام تا پای جان

 سرمای هوا هم مانع از این نشد که شهروندان در شهرستان پردیس در پای صندوق های رای نروند، مردم پاک طینت شهرستان پردیس در بخش هاو فازهای مختلف شهرستان در پای صندوق های رای حاضر شدند .

فرماندار شهرستان پردیس گفت: برای تقویت آنتن دهی دستگاههای احراز هویت ۱۵ سایت همراه اول را نصب کردیم وچند سایت دیگرهم در حال نصب است ومشکلی در صندوقهای اخذ رای نداریم.

محسن قضاتلو روز جمعه در حاشیه بازدید از شعبه های اخذ رای در سطح شهرستان به خبرنگاران گفت: از امروز صبح حدود ساعت ۴ بامداد عملیات اجرایی تحویل صندوقها و دستگاه های احراز هویت را شروع کردیم، راس ساعت ۸ صبح همه شعب ما آماده به کار بودند برخی از شعب اشکال فنی داشت که در اسرع وقت مرتفع شد.

۱۵:۰۰ تجلی اراده مردم قرچک در دفاع از نظام با حضور در انتخابات

مردم خداجوی و همیشه در صحنه شهرستان قرچک با شرکت گسترده در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان،پایبندی خود را به آرمان های انقلاب اسلامی ثابت کردند.

۱۴:۳۰ مردم رباط کریم و بهارستان پایبندی خود را به نظام و انقلاب در پای صندوق های رای نشان دادند

مردم حوزه انتخابیه شهرستانهای رباط کریم و بهارستان پایبندی و دلبستگی خود به نظام و انقلاب اسلامی را با حضور پر رنگ در پای صندوق های رای به اثبات رساندند.

در شهرستانهای رباط کریم و بهارستان در مجموع ۳۷۲ شعبه اخذ رای، (۱۴۷ شعبه برای حوزه انتخابیه رباط کریم، ۲۲۵ شعبه برای حوزه انتخابیه شهرستان بهارستان) آماده اخذ آرای مردم هستند.

۱۳:۰۸ مردم شهرستان اسلامشهر پرشور پای صندوق ها آمدند

باتوجه به فرارسیدن جمعه ۱۱ اسفندماه روز برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، مردم همیشه در صحنه و شهید پرور شهرستان اسلامشهر با حضور در پای صندوق های رای به نامزدهای برگزیده شان رای دادند.

به گفته حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در این شهرستان ۳۹۶ هزار نفر واجد رای دادن هستند که برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم، ۳۱۲ شعبه اخذ رای برای ۳ بخش اسلامشهر، احمدآباد مستوفی و چهاردانگه مد نظر قرار گرفته است.

فرماندار اسلامشهر نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط کمیته های ستاد انتخابات و هیات های اجرای، نظارت و بازرسی شهرستان پرداخت و گفت: امروز جمعه ۱۱ اسفندماه کار رای گیری در ۳۱۲ شعبه اخذ رای با مشارکت هشت هزار نفر عوامل اجرایی آغاز شد.

۱۲:۳۶ شعبه اخذ رای آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) میزبان مردم با تقوای پیشوا 

همزمان با آغاز انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، وارثان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شعیان، مکان مقدسی که قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن‌پوشان دشت ورامین از آن آغاز شد آراء خود را به اقتدار و عزت ایران اسلامی به صندوق‌های رأی ریختند.

حاجیه خانم جنیدی مادر چهار شهید دوران دفاع مقدس نیز در این آستان مقدس رای خود را به صندوق انداخت.

زائران و مجاوران این امامزاده واجب التعظیم همچون رسم دیرینه این مکان مقدس پس از قرائت دعای ندبه و زیارت مضجع نورانی برادر بلافصل امام رضا(ع) و مزار مطهر شهدا، در شعبه اخذ رأی مستقر در صحن حضور پیدا کرده و با شناخت و بصیرت، تلاش کردند تا بهترین افراد را برای تصدی جایگاه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزینند.

۸۰ شعبه اخذ رأی در شهرستان پیشوا آراء مردم این شهرستان را جمع آوری می‌کند.

۱۲:۵۳ وزیر صمت در شهرک صنعتی شمس آباد شهرستان ری رای خود را به صندوق انداخت

عباس علی آبادی روز جمعه به همراه امام جمعه و مسئولان بخش فشافویه شهرستان ری برای انتخاب نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رای خود را در شهرک صنعتی شمس آباد به صندوق انداخت.

وی در این حضور که توام با همراهی بسیاری از کارگران کارخانجات در اسین شهرک صنعتی بود گفت : حضور مردم در پای صندوق های رای موجب پایداری و استحکام نظاک جمهوری اسلامی می شود.

علی آبادی پس از انداختن رای خود به صندوق دقایقی را نیز با مردم و حاضرین در این شهرک درباره مسائل مختلف شهرک صنعتی شمس آباد گفت وگو کرد.

تعدادی از صنعتگران در شمس آباد از قطعی مکرر برق و آب و گاز در حضور وزیر صمت گلایه کردند.

وزیر صمت در پاسخ این درخواست اظهار کرد : دولت و وزارت صمت همیشه به شهرک های صنعتی از جمله شهرک شمس آباد نگاه ویژه داشته است ؛ ولی متاسفانه در بحث برق و گاز و آب مشکلاتی هست که با پیگیری های مکرر از وزارت خانه نیرو ان شاالله به زودی مشکل برطرف خواهد شد.

۱۰:۱۴ شعب اخذ رای در ورامین میزبان مردم دیار ۱۵ خرداد

همزمان با آغاز انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، مردم همیشه در صحنه شهرستان ورامین، از نخستین دقایق آغاز انتخابات خود را به شعب اخذ رأی رساندند تا نام خود را به عنوان نخستین شرکت کنندگان در این رویداد مهم سیاسی ثبت کنند.

در برخی از شعب اخذ رأی به ویژه مسجد حضرت سیدالشهدا(ع)، مسجد ۱۴ معصوم و مسجد قبا، تعدادی از مردم پیش از آغاز انتخابات در محل این شعبات حاضر شدند تا در نخستین دقایق شروع انتخابات به تکلیف الهی و سیاسی خود در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری عمل کنند.

مردم ورامین دشت ورامین که در جریان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، کفن پوش جان عزیزترین فرزندان خود را تقدیم اسلام و دفاع از حریم ولایت فقیه کرده‌اند، بار دیگر با حضور در شعب اخذ رأی ثابت کردند که فرزندان خلفی برای پدران شهیدشان هستند و هیچ گاه دست از انقلاب بر نمی‌دارند.

حضور رأی اولی‌های ورامین در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پرشور و چشمگیر است و دانش آموزان جوانان، با تلفن‌های همراه ، از نخستین حضور خود در عرصه سیاسی کشور و تعیین سرنوشت نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصاویری را ثبت کردند.حضور نسل‌های مختلف پیر و جوان در انتخابات امروز ثابت کرد که این نظام الهی به قشر و دوره‌ای خاص محدود نمی‌شود و همه مردم برای دفاع از ارزش‌های اسلامی در صحنه اقتدار نظام حضور دارند.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس گزارش‌های دریافت شده از شعب اخذ رأی، تمامی ۴۲۰ شعبه اخذ رأی شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک از ساعت ۸ صبح آغاز به کار کرده و پذیرای واجدین شرایط شرکت در این رویداد سیاسی هستند.

۹:۲۷ حضور زائران حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در پای صندوق های رای

 رای گیری از زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ۶ شعبه از ساعت هشت صبح روز جمعه ۱۱ اسفند آغاز شد.

 این شعبه ها به ترتیب در غربی، ۲ شعبه شامل خواهران و برادران در صحن اصلی، یک شعبه در صحن شمالی واقع در کتابخانه و موزه آستان، یک شعبه در ضلع شرقی و یک شعبه در ضلع جنوبی واقع در دانشکده قرآن و حدیث آستان مستقر شده است.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در قبله پایتخت (شهرری) همواره یکی از مکانهایی است که مسئولان و مردم برای شرکت در انتخابات در این حرم مقدس حضور پیدا می کنند.

در شهرستان ری شعب اخذ رای راس ساعت هشت صبح پذیرای خیل عظیم مردمی بودند که بی صبرانه منتظر آغاز زمان رای گیری بودند .

شهروندان دماوندی با آغاز فرایند اخذ رأی در شعبات این شهرستان حاضر شده و همگام با مردم سراسر کشور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق های رای حاضر شدند.

۸:۴۵ 

هم‌زمان با اعلام آغاز فرآیند رأی‌گیری در سراسر کشور، مجتبی ذاکریان فرماندار شهرستان شمیرانات در شعبه آستان مقدس امامزاده صالح علیه السلام شمیران رأی خود را به صندوق انداخت.

۸:۳۰

در مسجد ارشاد در میدان نماز شهرری هموطنان با حضور در پای صندوق های رای در ساعت نخستین رای گیری رای های خود را به صندوق ریختند و اعلام کردند که تا پای جان از نظام جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد.

سرهنگ علی شهیری فرمانده سپاه حضرت روح الله جنوب شهرستان ری؛در اولین ساعات آغاز رای گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، باحضور در مصلی باقرشهر رای خود را داخل صندوق انداخت.

۸:۱۵ 

مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در اولین ساعت  رای گیری در پای صندوق های رای حاضر شدند

همزمان با سراسر کشور، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک و مردم این حوزه انتخابیه پای صندوق های رای حاضرشدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم همیشه در صحنه شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک از ساعت ۸ صبح روز جمعه با حضور در شعب اخذ رأی، آراء خود را به نامزدهای انتخابات مجلس به صندوق‌ها ریختند. در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۴۴ نامزد شامل ۴۰ مرد و چهار زن برای تصدی یک کرسی مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک شامل حوزه اصلی ورامین و حوزه‌های فرعی جوادآباد، پیشوا، جلیل‌آباد و قرچک است که بیش از ۴۴۰ هزار نفر واجد شرایط می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی، آراء خود را به نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صندوق‌ها بریزند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک، با بررسی‌های صورت گرفته، کار اخذ رأی از ساعت ۸ صبح در تمامی شعب اخذ رأی آغاز شده و هیچ مشکلی در شعب مشاهده و یا گزارش نشده است.

سید محمد زاهدی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، نمایندگان فرمانداران ساعاتی قبل از شروع انتخابات با حضور در ستادهای انتخابات، صندوق‌های اخذ رأی، دستگاه‌های احراز هویت، تعرفه‌های رأی و سایر ملزومات را تحویل گرفته و فعالیت شعب را آغاز کردند.

وی گفت: در جریان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۴۲۰ شعبه اخذ ثابت و سیار در حوزه انتخابیه برپا شده که از مجموع این شعب، ۱۵۹ شعبه در مرکز حوزه انتخابیه و بخش مرکزی ورامین، ۳۱ شعبه در بخش جوادآباد، ۱۵۰ شعبه در شهرستان قرچک، ۶۰ شعبه در مرکز شهرستان پیشوا و ۲۰ شعبه در بخش جلیل‌آباد پیشوا مستقر است.

۸:۰۰

براساس اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور، فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح روز جمعه آغاز می شود و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) است.

شهرستانهای استان تهران به جز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرنات، پردیس و اسلامشهر پنج حوزه انتخابیه با پنج کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و استان تهران ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان تهران ۶ هزار و ۸۱۱ شعب اخذ رای در استان داریم که از این تعداد، ۶ هزار و ۳۲۲ شعبه ثابت و ۴۸۹ شعبه سیار است.

سیدعباس جوهری افزود: از این تعداد شعب اخذ رای، ۶ هزار و ۲۴۵ شعبه شهری و ۵۶۶ شعبه روستایی مستقر در مناطق مختلف استان است.

در این دوره از انتخابات و برخلاف ادوار گذشته، شناسنامه تنها مدرک هویتی انتخابات نیست و شخص واجد شرایط می تواند فقط یک بار با ارائه‌ یکی از پنج مدارک هویتی خود شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و پایان خدمت در رای گیری شرکت کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گزارش در حال به روزرسانی است...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha