فرماندار: ۲۰۲ هزار و ۶۸۵ نفر در مراغه واجد شرایط رای هستند

مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه ۲۷۷ هزار و ۲۷۱ نفر در شهرستان سکونت دارند، بیان کرد: ۲۰۲ هزار و ۶۸۵ نفر از این تعداد حائز شرایط شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هستند. 

«مرتضی مینویی» روز جمعه و در محل ستاد انتخابات این شهرستان به خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰ هزار و ۵۳۱ نفر از واجدان شرایط رای این شهرستان رای‌اولی هستند و برای نخستین‌بار در سرنوشت خودشان مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۸۵ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: ۱۴۵ مورد از آنها در بخش مرکزی و ۴۰ مورد نیز در بخش سراجو استقرار دارد و زمینه لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و رقابتی طبق زمانبندی فراهم شده است.

وی ادامه داد: انتخابات از ساعت هشت تا ۱۸ امروز، ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود و در صورت نیاز و با اطلاع‌رسانی نسبت به تمدید زمان انتخابات اقدام خواهد شد.

چه مدارکی برای رای دادن نیاز است؟

فرماندار مراغه گفت: مردم با یکی از مدارک شناسایی از جمله گواهینامه، کارت ملی، پاسپورت یا شناسنامه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و حضور در پای صندوق رای را به ساعات پایانی موکول نکنند.

فرماندار: ۲۰۲ هزار و ۶۸۵ نفر در مراغه واجد شرایط رای هستند
مدارک لازم برای شرکت کردن در انتخابات گواهینامه، کارت ملی، پاسپورت یا شناسنامه است

«مینویی» افزود: متولیان به دنبال مشارکت حداکثری، رقابت سالم، سلامت و امنیت انتخابت هستند که طبق فرموده مقام معظم رهبری چهار شاخص این انتخابات به شمار می‌رود.

رقابت ۳۰ نفر از داوطلبان مجلس دوازدهم

فرماندار مراغه بیان کرد: در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر صلاحیت ۴۵ داوطلب مجلس دوازدهم تایید شده بود که ۱۵ نفر از آنان انصراف دادند و امروز ۳۰ نفر از آنان رقابت می‌کنند تا یک نفر از این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

«مینویی» ابراز امیدواری کرد که مردم این حوزه انتخابیه با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای، برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر اضافه کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات مظهر جمهوری نظام است، بیان کرد: آن دسته که در انتخابات مشارکت نمی‌کنند، در حقیقت انتخاب خودشان را به افرادی می‌سپارند که در پای صندوق رای حاضر می‌شوند و بعدها نمی‌توانند انتقادی هم نسبت به عملکردها داشته باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری راه اصلاح برخی از ایرادهای مدیریت کشور را حضور مردم می‌دانند، بیان کرد: مردم حوزه انتخابیه امروز به یک داوطلب مجلس شورای اسلامی و پنج نماینده آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری رای می‌دهند و انتخاب اصلح را باید مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایرنا حدود ۵۵ هزار نفر از ساکنان عجب‌شیر واجد شرایط رای هستند و ۸۶ شعبه اخذ رای نیز در این شهرستان تدارک دیده شده است.

دعوت بسیج دانشجویی از مردم برای حضور حداکثری

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مراغه نیز جهت حضور حداکثری و باشکوه مردم مراغه در انتخابات بیانیه‌ صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: انتخابات در کشورمان مظهر مردم‌سالاری و جمهوریت نظام است در حالی که در بیشتر کشورهای همسایه و حتی جهان برای مردم یک آرزوی دست‌نیافتنی است.

«انتخابات به برکت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در ایران اسلامی بنیان نهاده شد و به برکت خون شهیدان در طول این سالها ریشه دواند بگونه‌ای که دشمنان اسلام و ایران، هرچه کردند نتوانستند این درخت تنومند که از برکات اسلام عزیز است را از بین ببرند.

در این ‌برهه حساس و سرنوشت‌ساز نیز همچون سال‌های گذشته، آنان می‌کوشند تا با دلسرد کردن مردم و ایجاد یأس و ناامیدی، مردم را از حضور در پای صندوق رأی منصرف کنند و به جمهوریت نظام اسلامی ضربه بزنند.

بر همین اساس شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مراغه از مردم آگاه و ولایتمدار شهرستان می‌خواهد تا با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رأی، سیلی محکمی بر دهان یاوه‌گویان بزنند و نقشه‌شوم دشمنان انقلاب را برملا کنند».

گفتنی است مادر شهیدان سیروس، سهراب و اصغر کرمی و شهیدان تمهیدی در مراغه نیز از مردم دعوت کردند تا به صورت گسترده در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha