۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۰۴
کد خبر: 85403065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شعبه‌های رای‌گیری در استان فارس فعال شدند

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۰۴
کد خبر: 85403065
شعبه‌های رای‌گیری در استان فارس فعال شدند

شیراز-ایرنا-فرآیند اخذ رأی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در تمام شعب سراسر استان فارس از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،سه هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار شهری و روستایی در استان فارس که شامل ۲ هزار و ۵۰۵ شعبه ثابت و یک هزار و ۹ شعبه سیار می‌شوند فرآیند رأی‌گیری از مردم را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان فارس آغاز کردند؛ استانی که ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی دارد.

طبق گفته رییس ستاد انتخابات فارس ۸۷ هزار و ۲۵۰ نفر از عوامل اجرایی، عوامل ناظر، عوامل تأمین امنیت و هیات‌های بازرسی که همگی از متن مردم هستند و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند در شعب اخذ رای سراسر استان سازماندهی شده‌اند.

اسماعیل قزل‌سفلی همچنین اعلام کرد که در استان یک هزار و ۴۹۵ نفر ثبت نام خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی کرده بودند که از این تعداد ۸۸۸ نفر در آخرین مرحله بررسی صلاحت ها توسط شورای نگهبان در روند انتخابات باقی ماندند.

قزل سفلی افزود: تا ساعت هشت صبح هشتم اسفندماه جاری ۳۲۰ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در فارس انصراف خود را ثبت کردند و بر این اساس ۵۶۷ نامزد در ۱۵ حوزه انتخابیه برای ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس با هم رقابت می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: با توجه به امکان تغییر حوزه انتخابیه، ۲۷ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از این استان به حوزه انتخابیه سایر استان ها رفته و ۲۶ نفر نیز از حوزه‌های انتخابیه سایر استان ها به استان فارس آمدند.

او گفت: حدود ۱۲ درصد از نامزدهای نمایندگی مجلس در این استان از بانوان و مابقی از آقایان هستند.

رییس ستاد انتخابات فارس افزود: همچنین ۲۳ درصد نامزدها دارای تحصیلات دکترا و بالاتر و بقیه نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن و همچنین تحصیلات حوزی هستند.

قزل سفلی بیان کرد: بیشترین انصراف از انتخابات مربوط به حوزه انتخابیه شیراز با ۴۲ نفر و کمترین نیز مربوط به حوزه سپیدان و بیضا و حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.

فرمانده انتظامی استان فارس هم اعلام کرد که امسال ۱۶ هزار نیروی پلیس فارس برای امنیت انتخابات در نظر گرفته شده است.

وی در این باره گفت: مجموعه انتظامی استان آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی برای تامین امنیت انتخابات دارند و برای این کار ۱۶ هزار نیرو پیش بینی شده است.

در انتخابات امسال همچنین سه میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۲۲ نفر در استان فارس واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد ۱۷۸ هزار و ۲۵۳ نفر رای اولی هستند و حدود یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر از رای دهندگان واحد شرایط مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha