مردم تربت حیدریه برای خلق یک حماسه دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند

تربت حیدریه- ایرنا- مردم تربت حیدریه امروز جمعه ۱۱ اسفند برای خلق حماسه ای دیگر به پای صندوقهای رای رفتند تا در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور روز جمعه در نخستین ساعت اخذ رای با حضور در مسجد جامع تربت‌حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همه چیز برای برپایی یک انتخابات گسترده، پرشور و سالم و خلق یک حماسه ملی در این شهرستان مهیا شده‌ است.

وی ادامه داد: مردم ما امروز با وجودی سردی هوا و بارش شدید برف، به کوری چشم دشمنان با حضور پرشور و گسترده خود یک بار دیگر از یک آزمون بزرگ، سربلند بیرون خواهند آمد.

رییس ستاد حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌لات در ادامه مجموع جمعیت واجدان شرایط اخذ رای در این حوزه انتخابیه را ۲۷۱ هزار و ۸۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۳ هزار و ۴۵۳ نفر رای اولی هستند.

کی‌پور افزود: همچنین از مجموع بیش از ۲۲۴ هزار نفر جمعیت شهرستان تربت‌حیدریه، ۱۷۵ هزار و ۱۲۲ واجد شرایط اخذ رای که از این تعداد هشت هزار و ۹۲۵ نفر رای اولی و از این تعداد ۷۰۰ نفر دانش‌آموز هستند.

رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات با بیان این که بعد از انصراف تعدادی از کاندیداها، در نهایت ۲۰ نفر که یک نفرشان زن است در لیست نهایی انتخاب مردم قرار گرفته‌اند گفت: در مجموع حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، ۳۲۲ شعبه اخذ رای آماده برگزاری انتخابات شده است که از این تعداد ۲۶۵ شعبه ثابت و بقیه سیار و ۱۹۱ شعبه روستایی و بقیه شهری است.

کی‌پور ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران و نیز اصحاب رسانه اظهار کرد: تعداد عوامل اجرایی انتخابات در این منطقه چهار هزار و ۲۰۰ نفر هستند یعنی به طور متوسط در هر صندق ۲۰ نفر حضور دارند.

به گزارش ایرنا، تربت‌حیدریه در کنار شهرستان‌های زاوه و مه‌ولات یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha