انتخابات در دارالعباده/ یزدی‌ها منتخبان خود را معرفی کردند

یزد- ایرنا - انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری به روز تعیین سرنوشت رسید و از ساعت هشت صبح امروز /جمعه/ رای گیری از شرکت کنندگان در این انتخابات همزمان با سراسر کشور در استان یزد آغاز شد.

به گزارش ایرنا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، همزمان با سراسر کشور، ساعت هشت صبح جمعه در ۸۶۷ شعبه اخذ استان یزد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مردم همیشه در صحنه استان یزد که طی روزهای گذشته برای حضور در این عرصه سرنوشت ساز، لحظه شماری می کردند در ساعات اولیه صبح امروز در حوزه های رای گیری حاضر شدند.

شرکت کنندگان در انتخابات اعم از پیر و جوان و زن و مرد از ساعاتی قبل از آغاز زمان رسمی رای گیری در پای صندوق های اخذ رای در اغلب شعب حاضر شده اند .

انتخابات در دارالعباده/ حماسه حضور در۸۶۷ شعبه اخذ رای یزد/ گزارش در حال به روزرسانی

حوزه های اصلی شهر یزد مانند حوزه مسجد حظیره، هم اکنون شاهد حضور چشمگیر رای دهندگان یزدی است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۸۶۷ شعبه اخذ در سراسر استان برای رای گیری آماده شده است

"علی اکبر عزیزی" افزود: ۳۶۳ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۲۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند، تعدادی انصراف داده اند و در حال حاضر۱۷۲ نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: ۱۸۵ شعبه سیار و ۶۸۲ شعبه ثابت در استان با بیش از ۱۴ هزار ناظر در انتخابات شامل؛ مجری انتخابات، نیروی خدماتی، بازرسان در سطوح‌های مختلف برای رای گیری در چهار حوزه انتخابیه در ۱۲ شهرستان همکاری دارند.

عزیزی با اشاره نامزدهای انتخابات در استان اظهار داشت: در حوزه اردکان ۲۲ داوطلب، تفت و میبد ۳۸ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه و مهریز ۳۶ داوطلب و یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۷۶ داوطلب در انتخابات ۱۱ اسفند باهم رقابت می‌کنند.

۱۶:۰۰آیت‌الله "ابوالقاسم وافی" منتخب مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری شد

انتخابات در دارالعباده/ یزدی‌ها منتخبان خود را معرفی کردند

طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور، آیت الله ابوالقاسم وافی به عنوان نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد .

به گزارش روز شنبه ستاد انتخابات کشور، از مجموع ۲۸۹ هزار و ۳۰۹ آرای صحیح ماخوذه ،آیت الله ابوالقاسم وافی با ۱۴۸ هزار و ۱۳۲ رای بار دیگر به عنوان نمایند مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

استان یزد دارای یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری است که در دوره قبل نیز آیت الله وافی نماینده مردم در این مجلس بود.

آیت الله ابوالقاسم‌ وافی‌ یزدی‌ در مهرماه‌ ۱۳۱۴ در روستای‌ حسین‌ آباد، (حد فاصل‌ یزد و رفسنجان)‌ به‌ دنیا آمد.

پدرش‌ مرحوم‌ حاج‌ محمود وافی‌ از کشاورزان‌ با تقوا و مؤمن‌ یزد بود که‌ به‌ روستای‌ حسین‌ آباد آمده‌ بود و در آنجا به‌ زراعت،‌ روزگار می‌گذراند. او که‌ خود بخشی‌ از دروس‌ مقدمات‌ حوزه‌های‌ علمیه‌ را فراگرفته‌ بود، به‌ مقام‌ مرجعیت‌ شیعه‌ احترام‌ بسیار می‌نهاد و همواره‌ آرزو داشت‌ فرزندانش‌ به‌ سلک‌ روحانیت‌ تشیع‌ در آیند.

مادر وافی‌ نیز دختر مرحوم‌ ملا محمد ابراهیم‌ لاری‌ معروف‌ به‌ «طرزجانی»‌ از علمای‌ بزرگ‌ حوزه‌ یزد بود .

وی در پنج‌ سالگی‌ آموختن‌ قرآن‌ را آغاز کرد و سپس‌ به‌ دبستان‌ و پس‌ از آن‌ به‌ دبیرستان‌ و با اتمام‌ آن‌ به‌ حوزه‌ علمیه‌ یزد رفت‌ و دروس‌ مقدمات‌ و بخشی‌ از دروس‌ دورۀ‌ سطح‌ را در آن‌ حوزه‌ عظیم‌ علمی‌ فرا گرفت‌؛ در سال‌ ۱۳۳۶ برای‌ تکمیل‌ تحصیلات‌ خود به‌قم‌ رفت و در دروس‌ دورۀ‌ سطح‌ استادان‌ برجستۀ‌ دورۀ‌ خود شرکت‌ کرد.

وی پس از ورود به حوزه علمیه قم قسمتی از سطح و سطوح عالیه را محضر بزرگانی همانند آیات اعظام اشتهاردی، ستوده‌، صلواتی ، مکارم‌ شیرازی، نوری‌ همدانی، مشکینی و شهید بهشتی آموخت‌ .

وافی دروس خارج فقه و اصول را مدت کوتاهی در درس قضاء آیت الله العظمی بروجردی شرکت نمود و سپس از محضر آیات عظام حائریان ، گلپایگانی ، امام خمینی ، محقق داماد، بهجت، اراکی اعلی الله مقامهم بهره برد.

اولین سفر رسمی وی در خرداد ۱۳۴۲ که مصادف با ایام عاشورا بود به شهرستان همدان انجام گرفت در آنجا با شهید بزرگوار باهنر که از تهران به همدان آمده بودند، همراه بود و مجالس رونق و شکوه خاصی داشت دستگاه ساواک حساس بود، وی هم در منابر مطالب سیاسی ، اجتماعی را مطرح می نمودند، لذا از روز هفدهم محرم هر دو دستگیر شدند، در خانه ای محصور بودند و پس از آن و با قیام ۱۵ خرداد با لباس مبدل انها را به تهران منتقل نمودند و به قم آمدند و گزارش سفر را خدمت حضرت امام (ره) دادند.

پس از تبعید امام به ترکیه و هجرت به عراق ،‌گر چه تبلیغات بصورتی متفاوت از گذشته و همراه با مشکلات ساواک همراه بود ولی کار تبلیغ را وی و دوستان با راهنمائی اساتید و فضلا رها نکرده ، کار را ادامه داد، گاهی با مشکلات، موانع، تهدید و دستگیری رو به رو می شدند ،ولی پس از آزادی به شکل دیگری انجام وظیفه می نمود.

در اثناء همین سالها جلسات مخفیانه ای در رابطه با نحوه مبارزه با رژیم جبار، با فضلا و دوستان داشتند، اعضای جلسه که بسیار هم سری بود عبارت بود از حضرت آیات آقایان مصباح، محمد یزدی ، بهجتی امام جمعه فقید اردکان ، مسعودی و شرعی و یکی دو نفر دیگر شرکت داشتند که محصول این جلسات علاوه بر فعالیت های فرهنگی و هنری و تبلیغی چاپ و توزیع نشریه "انتقام" بود که در نسبتا وسیعی پخش می شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره اول و دوم از استان یزد ، تولیت مسجد مقدس جمکران به مدت ۱۳ سال از ناحیه مقام معظم رهبری ، نماینده مجلس خبرگان رهبری دوره چهارم و پنجم، عضو شورای عالی حوزه های علمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جمله مسوولیت های آیت الله ابوالقاسم وافی است.

۱۴:۲۲ "محمد صالح جوکار " از حوزه یزد به مجلس شورای اسلامی راه یافت

انتخابات در دارالعباده/ یزدی‌ها منتخبان خود را معرفی کردند

نتیجه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن اعلام و بر اساس آن "محمد صالح جوکار " از این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

به گزارش روز شنبه کمیته تبلیغات و ستاد اطلاع رسانی انتخابات شهرستان یزد، محمد صالح جوکار در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن با ۸۱ هزار و ۶۳۴ رای از مجموع ۱۸۷ هزارو ۳۹۰ رای به عنوان نماینده مردم این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت .

محمدصالح جوکار فرزند باقر متولد ۱۳۳۶ در شهر یزد، او تحصیلات مقدماتی را در شهر یزد گذراند و در سال ۱۳۵۵ در رشته زیست شناسی در دانشگاه اصفهان در مقطع کارشناسی پذیرفته شد. هنگام انقلاب مسوول بسیج یزد شد و در سال ۱۳۶۲ و در هنگام انقلاب فرهنگی همزمان با ادامه تحصیل در دانشگاه اصفهان در جبهه‌های جنگ نیز حضور داشت.

بعد از پایان دوران جنگ او در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علو پزشکی اصفهان در رشته بافت شناسی پذیرفته شد. تا سال ۱۳۸۸ فرماندهی سپاه استان‌های یزد، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، و چند شهر دیگر را به عهده داشت. در این سال در رشته تهدیدات امنیت ملی در دانشگاه دفاع ملی پذیرفته شد.

دکتر جوکار در سال ۹۰ در نهمین دوره و سال ۱۳۹۸ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس، به عنوان نماینده مردم یزد در مجلس انتخاب و هم اکنون نیز رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورهای مجلس، دبیر فراکسیون گردشگری، رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس می باشد.

استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است؛ همچنین از سه نامزد تایید شده برای مجلس خبرگان در استان یزد، یک نفر به این مجلس راه می یابد.

۱۴:۱۰ "سید جلیل میرمحمدی" از حوزه تفت و میبد به مجلس شورای اسلامی راه یافت

انتخابات در دارالعباده/ یزدی‌ها منتخبان خود را معرفی کردند

رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفت و میبد اعلام و بر اساس آن "سید جلیل میرمحمدی میبدی" بعنوان منتخب مردم این ۲ شهرستان به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

به گزارش روز شنبه دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، علی اکبر عزیزی افزود: از مجموع آرای صحیح ۵۳ هزارو ۷۲۸ رای، سید جلیل میرمحمدی میبدی با ۱۹ هزار و ۹۹۴ رأی به عنوان منتخب مردم این حوزه به مجلس دوازدهم راه یافت.

سید جلیل میرمحمدی میبدی متولد ۱۳۴۳ در میبد یزد، جانباز هشت سال دفاع مقدس و نماینده فعلی مجلس و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است .

استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است؛ همچنین از سه نامزد تایید شده برای مجلس خبرگان در استان یزد، یک نفر به این مجلس راه می یابد.

۱۲:۲۵ "محمدرضا صباغیان بافقی" از حوزه مهریز یزد به مجلس شورای اسلامی راه یافت

انتخابات در دارالعباده/ یزدی‌ها منتخبان خود را معرفی کردند

ستاد انتخابات کشور، نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد که بر این اساس، "محمدرضا صباغیان بافقی" بعنوان منتخب مردم حوزه مهریز به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

به گزارش ایرنا ، صباغیان در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم، بهاباد و مروست از مجموع ۸۴ هزار و ۲۱۰ رای صحیح ماخوذه، با ۲۳ هزار و ۴۸۵ رای به عنوان نماینده مردم این حوزه به مجلس دوازدهم راه یافت.

محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی بوده و سابقه فعالیت در آموزش و پرورش به عنوان دبیر را داراست.

وی در سال ۱۳۴۷ در بافق متولد شد و در رشته علوم سیاسی تحصیلاتش را ادامه داد و مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی دریافت کرد.

۰۹:۴۴ "مصطفی پوردهقان" از حوزه اردکان به مجلس شورای اسلامی راه یافت

انتخابات در دارالعباده/ یزدی‌ها منتخبان خود را معرفی کردند

ستاد انتخابات کشور، نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد که بر این اساس، "مصطفی پوردهقان اردکان" بعنوان منتخب مردم شهرستان اردکان یزد به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

به گزارش روز شنبه ستاد انتخابات کشور، پوردهقان اردکان از مجموع آرای صحیح ۳۳ هزار و ۶۳۴ رای با ۱۲ هزار و ۲۷۱ رأی به عنوان منتخب مردم حوزه اردکان، راهی مجلس شورای اسلامی شد .

مصطفی پوردهقان فرزند شهید حسین پوردهقان متولد هفتم مرداد ۱۳۶۱ است وی دانشجوی دکترای اقتصاد، دارای کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی سیستم های اقتصادی ، کارشناس اقتصاد بازرگانی و مدرس دانشگاه می باشد.

فرماندار شهرستان اردکان، شهردار اردکان ، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان اردکان ، رییس کارگروه دفتر اقتصادی استانداری یزد ، کارشناس بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ،مسوول کمیته جذب سرمایه گذاری شهرداری های استان و نماینده کمیته اقتصادی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان از جمله سوابق اجرایی این نامزد انتخاباتی است.

۲۳:۳۴ فیلم/نتایج آرا به صورت متمرکز توسط ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود

علی اکبر عزیزی، رییس ستاد انتخابات استان یزد، جمعه شب در اتاق خبر ستاد انتخابات استان و در جمع خبرنگاران گفت: اطلاع رسانی نتایج انتخابات استان‌ها از طریق ستاد انتخابات وزارت کشور و به صورت متمرکز اعلام می‌شود.

۲۳:۱۰ فیلم/ استاندار: جز زیبایی حضور مردم در انتخابات یزد، ندیدیم

مهران فاطمی، استاندار یزد، جمعه شب در اتاق خبر ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران گفت: امروز در انتخابات استان جز زیبایی ندیدیم و از همه کسانی که کمک کردند تا این حماسه رقم بخورد صمیمانه سپاسگزارم و قدردان همه اقشار مختلف مردم هستیم.

۲۲:۵۷ استاندار یزد: با مشارکت در تشکیل مجلسی قوی، مشکلات مردم قابل حل خواهد بود

انتخابات در دارالعباده/ جلوه‌های مشارکت در سرنوشت کشور

استاندار یزد با بیان اینکه حاکم شدن ناامنی در کشور باعث حل مشکلات نخواهد شد گفت: بدون تردید در سایه امنیت در کشور و با مشارکت در تشکیل مجلسی قوی، مشکلات مردم قابل حل خواهد بود.

به گزارش جمعه شب روابط عمومی استانداری یزد،"مهران فاطمی" با اشاره به حماسه باشکوه مردم بصیر استان و کشور و حضور در پای صندوق‌های رای، از مردم خواست علیرغم وجود گلایه مندی ها و برای اقتدار ملی و عدم جسارت بیشتر دشمن در وضع تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران، در زمان باقیمانده تا پایان مهلت اخذ رای نسبت به انجام این تکلیف شرعی و ملی اقدام کنند.

۲۱:۱۷ فیلم/ مشارکت گسترده مردم حوزه مهریز یزد در انتخابات

مردم حوزه انتخابیه مهریز یزد روز جمعه با مشارکت بالای خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بار دیگر خالق حماسه‌ای ماندگار شدند.

۲۱:۰۷ مدارس استان یزد، فردا شنبه غیرحضوری شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: همه مقاطع تحصیلی استان و همه آموزشگاهها فردا شنبه غیر حضوری و با ۲ ساعت تاخیر در فضای مجازی فعالیت خواهند داشت .

محمد کاظم رحیمی نژاد، جمعه شب در اتاق خبر ستاد انتخابات استان یزد حضور یافت و افزود: ضمن تشکر از مردم که با حضور خود و تعیین سرنوشت کشور ، برگ زرین دیگری بر افتخارات خود افزودند، با توجه به اینکه زمان رای گیری تمدید شد لذا مدارس استان فردا غیر حضوری خواهد بود.

۲۱:۰۲ فیلم/ حضور پرشور جامعه ورزش و جوانان در انتخابات

حضور پرشور جامعه ورزش و جوانان استان یزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری .

۲۱:۰۱ گزارشی تاکنون از تخلف انتخاباتی در استان یزد واصل نشده است

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت:خوشبختانه تا این لحظه هیچگونه گزارشی در مورد جرایم انتخاباتی در این استان واصل نشده و در خصوص داوطلبان نیز تاکنون گزارشی نرسیده است.

محمد رضا حداد زاده، جمعه شب در اتاق خبر ستاد انتخابات استانداری یزد و در جمع اصحاب رسانه افزود: البته ممکن است گلایه هایی توسط برخی نامزدهای انتخاباتی مبنی بر تخلف وجود داشته باشد ولی از طرف نامزدها تا این لحظه هیچگونه گزارشی ثبت نشده و در صورتی که به ما اعلام شود در موعد مقرر رسیدگی خواهد شد.

۲۰:۵۹ فیلم / شور و استقبال مردم ابرکوه در انتخابات

فرماندار ابرکوه با اشاره به استقبال پرشعور مردم در انتخابات گفت: مردم این شهرستان به رغم هوای سرد و دمای زیر صفر قبل از آغاز رای گیری در شعب اخذ رای حضور داشتند.

۲۰:۱۴ فیلم/ ذوق و شوق کوچولوهای مهریز یزد برای انداختن رای والدین خود به صندوق‌

کوچولوهای یزدی که به همراه خانواده خود در شعبه های اخذ رای حاضر شده‌اند شوق و ذوق وصف ناپذیری برای انداخت رای والدین خود به صندوق‌ها دارند.

۱۹:۵۳ فیلم/ یزدی‌ها: هدف ما از حضور در انتخابات، تداوم راه شهیدان است

اقشار مختلف مردم یزد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، هدف از حضور پرشور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را تداوم راه شهیدان انقلاب اسلامی ذکر کردند.

۱۹:۴۵ فیلم/ رسانه‌های استان یزد در پوشش اخبار انتخابات، سنگ تمام گذاشتند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد جمعه شب در بازدید از اتاق خبر ستاد انتخابات و در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: رسانه های استان یزد در پوشش اخبار انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ سنگ تمام گذاشتند. شعبه ویژه اصحاب هنر و فرهنگ نیز در مسجد جامع کبیر یزد با حضور جمعی از این قشر فعالیت داشت و از حضور و مشارکت آحاد جامعه قدردانی می کنم.

۱۹:۲۲ فیلم/ شور و حال انتخاباتی در خوابگاه دختران دانشجوی دانشگاه یزد

دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه یزد با شور و نشاط خاصی پای صندوق رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حاضر شدند.

۱۸:۳۹ فیلم/ عبور از برف و یخ برای رسیدن به صندوق رای با پای پیاده

وقتی پای انقلاب در میان باشد از برف و یخبندان هم کاری ساخته نیست؛ اهالی روستای "دوقله" بهاباد یزد مسیر برفی و یخبندان روستای خود تا شعبه اخذ رای را با پیاده پیاده طی کردند. بهاباد در ۲۰۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

۱۸:۳۶ گزارش تصویری انتخابات ۱۴۰۲- یزد

مردم یزد صبح جمعه (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) با حضور در پای صندوق های رأی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و آراء خود را به صندوق انداختند.

۱۸:۲۳ رییس هیات بازرسی انتخابات یزد: راه‌اندازی کارناوال شادی پس از انتخابات، ممنوع

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان یزد گفت: پس از انتخابات، راه‌اندازی کارناوال شادی و کاری که منجر به لطمه به آرامش مردم باشد، ممنوع است.

به گزارش روز جمعه روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی گفت: به لطف خدا روند برگزاری انتخابات های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یزد در تمامی شهرستان‌ها آرام، مناسب و بدون هرگونه چالش و اشکال و تخلفی است که منجر به خدشه در سلامت انتخابات شود.

۱۸:۱۶ شهردار یزد: رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین اقدامات و امیدآفرینی جامعه دارند

شهردار یزد گفت:رسانه ها نقش مهمی در تبیین اقدامات دارند و حضور مردم در انتخابات امروز علی رغم همه مشکلاتی که وجود دارد نشان از اطلاع مردم در عملکردها و اقدامات انجام شده است.

ابوالقاسم محی الدینی، عصر جمعه در اتاق خبر ستاد انتخابات استانداری یزد و در جمع خبرنگاران افزود:حضور اقشار مختلف در انتخابات امروز نشان داد که علی رغم بدگویی و توطئه ها، تیرهای دشمنان به سنگ خورد و همانگونه که در ۲۲ یهمن امسال هم برنامه ریزی کرده بودند و ناکام ماندند و این اتفاق در انتخابات امروز هم خواهد افتاد .

۱۸:۱۳ رییس ستاد انتخابات یزد: هیچ مشکلی در فرآیند برگزاری انتخابات وجود ندارد

رییس ستاد انتخابات یزد با بیان اینکه هیچ مشکلی در فرآیند برگزاری انتخابات در هیچ جای استان وجود ندارد، گفت: انتخابات و رای‌گیری از مراجعان در شعبه‌های استان اکنون با روند بسیار مناسبی جریان دارد و شاهد حضور خوب و مشارکت بالای مردم در همه شعبه‌ها هستیم.

«علی‌اکبر عزیزی» عصر جمعه در جمع خبرنگاران اتاق خبر ستاد انتخابات استانداری یزد افزود:با وجود این‌که شاهد بارش برف و باران و بسته بودن برخی جاده های سخت گذر بوده‌ایم، با همکاری و تلاش بی وقفه راهداری و ستاد بحران استان مسیرها باز شد و همه صندوق‌ها به موقع به مقصد رسیدند و در حال دریافت آرای مردم هستند.

۱۸:۰۸شمارش معکوس برای اوج‌گیری حضور یزدی‌ها در آخرین ساعات اخذ رای

انتخابات در دارالعباده/ جلوه‌های مشارکت در سرنوشت کشور / گزارش در حال به روزرسانی

تجربه انتخابات گذشته نشان داده اوج رای دادن مردم یزد در ساعات اولیه و ساعات آخر رای گیری است و این اوج گیری در زمان های تمدید مهلت برگزاری انتخابات، بیشتر هم می شود.

شعبه های اخذ رای در استان یزد همیشه در ساعات پایانی، پر ازدحام و شلوغ می شود به گونه ای که ستاد انتخابات استان در چندین نوبت، تقاضای تمدید مهلت رای گیری در استان را از وزارت کشور مطالبه می کند.

۱۷:۲۷ فیلم | کامیون‌داران بهاباد یزد برای رای دادن به صف شدند

کامیون داران منطقه جلگه بخش مرکزی بهاباد یزد با برپایی مانور از میدان روستای درب هنز تا احمدآباد این شهرستان، در یکی از شعبه‌های اخذ رای حاضر و رای خود را به صندوق انداختند.

۱۶:۳۳ ۱۲ واحد ثبت احوال یزد آماده ارائه خدمات به مردم است

مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری تمام ۱۲ واحد اداری این مجموعه در استان برای ارایه خدمات صدور مدارک احراز هویت دایر است.

محمدعلی مکرمی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۰ واحد اداره و ۲ نمایندگی ثبت احوال در شهرستانهای مروست و زارچ آماده رفع مشکلات رای دهندگان هستند.

۱۵:۲۰ توضیحات فرمانداران اردکان، بافق و اشکذر در خصوص روند برگزاری انتخابات در این شهرستان‌ها

فرماندارن شهرستان‌های اردکان ،اشکذر و بافق روز جمعه همزنان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با اتاق خبر استانداری یزد گزارشی از روند برگزاری انتخابات در این شهرستان ها ارائه کردند.

۱۴:۳۹ استاندار یزد: مشارکت مردم در حوزه انتخابیه مهریز یزد باشکوه است

انتخابات در دارالعباده/ جلوه‌های مشارکت در سرنوشت کشور / گزارش در حال به روزرسانی

استاندار یزد گفت: مشارکت مردم در حوزه انتخابیه مهریز یزد در انتخابات بسیار باشکوه است و با فعالیت عوامل اجرایی با دقت در حال انجام است.

دکتر " مهران فاطمی " روز جمعه به صورت سرزده با حضور در فرمانداری مهریز ضمن بازدید از ستاد انتخابات این شهرستان با اعضای هیئت اجرایی گفت و گو کرد و افزود: مشارکت مردم در انتخابات پرشور و مردم همراهی دارند.

۱۴:۲۱ امام جمعه یزد: حضور مردم در انتخابات موجب تقویت نظام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات موجب تقویت نظام و حفظ امنیت کشور است.

آیت الله "محمدرضا ناصری " در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد افزود: افرادی که هنوز رای ندادند در اولین فرصت نسبت به انجام تکلیف الهی خود اقدام کنند.

۱۳:۴۱هشدار دادستان: اظهارنظر زودهنگام از نتایج انتخابات در یزد ممنوع

دادستان یزد با اشاره به برخی گمانه زنی فعالان عرضه رسانه و فضای مجازی از نتایج انتخابات در ساعات پایان رأی گیری گفت: فعالان این عرضه از اعلام نتایج زودهنگام خودداری کنند.

"محمدرضا حدادزاده" روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان یزد در جمع خبرنگاران افزود: برخی کانال‌های خبری در فضای مجازی نسبت به گمانه زنی اقدام می‌کنند که شرایط نامناسبی ایجاد می‌کند در حالی که دلیلی برای گمانه زنی وجود ندارد و نتیجه بعد از پایان رأی گیری و اتمام شمارش دقیق مشخص می‌شود.

۱۳:۲۲ دبیر ستاد انتخابات استان یزد: کد انتخاباتی نامزدها حتما در برگه رأی درج شود

دبیر ستاد انتخابات استان یزد از مردم استان خواست با توجه به شباهت اسمی برخی نامزدها، حتماً در برگه رأی خود علاوه بر اسم نامزد، کد انتخاباتی او را نیز درج کنند.

"سعید رستگاری" روز جمعه در جمع خبرنگاران در محل ستاد انتخابات استان افزود: از مردم استان می‌خواهیم که هر چه زودتر برای رأی دادن به شعب مربوطه مراجعه کنند و حضور خود را به ساعات پایانی موکل نکنند؛ ساعات پایانی اخذ رأی در حال حاضر ساعت ۱۸ تعیین شده و در صورت نیاز با دستور وزارت کشور تمدید خواهد شد ولی از مردم می‌خواهیم هر چه زودتر جهت رأی دادن اقدام کنند.

۱۳:۲۹حضور عروس و داماد یزدی در پای صندوق رای

زوج جوان یزدی، نخستین روز زندگی مشترک خود را با انداختن آراء در صندوق انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، آغاز کردند.

۱۳:۱۹فیلم/ استفاده نکردن اشخاص از حق رای به ضرر خودشان است

حجت الاسلام والمسلمین "محمد صدوقی" یادگار سومین شهید محراب در گفت و گو با ایرنا گفت: گلایه هایی در جامعه وجود دارد و اکثر گلایه ها نیز به حق است اما با عدم حضور کمکی به جامعه نمی کنیم و شرکت در انتخابات و رای به عنوان حقی است که برای تک تک ایرانیان وجود دارد و استفاده نکردن از هر حقی باعث ضرر کردن خود شخص می شود.

۱۳:۲۲ ۲۶۰کارت شناسایی در ستاد انتخابات استان یزد برای خبرنگاران صادر شد

علی صالحی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد گفت: بیش از ۹۰ کارت شناسایی یرای اصحاب رسانه استان صادر شده و در این انتخابات برای پوشش خبری فعالیت دارند. ابوالفضل قانع، رییس ستاد انتخابات شهرستان یزد نیز به ایرنا گفت: بیش از ۱۷۰ نفر از خبرنگاران رسانه های گروهی و صدا و سیما در حماسه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ با این ستاد همکاری دارند.

فیلم/ استاندار یزد: مردم، حماسه دیگری خلق خواهند کرد

انتخابات در دارالعباده/ جلوه‌های مشارکت در سرنوشت کشور / گزارش در حال به روزرسانی

مهران فاطمی، استاندار یزد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا،گفت: همه دنیا به انتخابات ایران نگاه می کنند و انشالله پایان امروز، روز نا امیدی دشمنان و روز امید و نشاط و لبخند ملت ایران است و از همه اقشار مختلف دعوت می کنم با حضور خود حماسه دیگری بر تاریخ افتخارات بسیار زیاد ملت ایران بیفزایند.

۱۳:۰۲حضور ۲ پیرمرد ۱۰۱ و ۹۷ ساله ابرکوه یزد در انتخابات

انتخابات در دارالعباده/ جلوه‌های مشارکت در سرنوشت کشور / گزارش در حال به روزرسانی

" حاج عباس قلی پور" ۱۰۱ ساله یکی از اهالی محله دربقلعه ابرکوه با حضور در شعبه مسجد امام حسین (ع) و "حاج میرزا محمدکاظم بصیری" ۹۷ ساله با حضور شعبه پنج محله گلکاران این شهرستان رای خود را به صندوق انداختند.

۱۲:۵۷ ساعت: ۱۳ به وقت یزد/ حضور: عالی با شگفتانه‌های ویژه

انتخابات در یزد به پایان نیمه اول رسید و پنج ساعت پر حضور و کم‌نظیر را در شعب اخذ رای پشت سر گذاشتیم و حالا چشمان ما به نیمه دوم و پنج ساعت آخر وقت قانونی رای دادن است؛ "حماسه در حماسه"، کمترین عبارتی است که در تمجید این پنج ساعت می توان گفت.

در برخی از شعب اخذ رای، شگفتانه های زیادی خلق شد و شاهد ثبت برخی اتفاقات جالب بودیم که از جمله می توان به حضور پیرمردها و پیرزن‌های بالای ۱۰۰ سال، مادران بچه به بغل، پدران بچه به دوش، عروس و داماد، جانبازان و معلولان و گروه‌های امدادی با لباس فرم اشاره کرد.

۱۲:۲۰ فرماندار: مشارکت مردم بهاباد یزد در ساعت اولیه شروع راگیری ستودنی است

انتخابات در دارالعباده/ جلوه‌های مشارکت در سرنوشت کشور / گزارش در حال به روزرسانی

علیرضا تیموری فرماندار بهاباد یزد با بیان اینکه مشارکت مردم این شهرستان در در ساعت آغاز رای گیری ستودنی است گفت: مردم ولایتمدار و انقلابی این منطقه در همان ساعات اولیه در پای صندوق های رای حاضر شدند.

۱۰:۴۶ استاندار یزد: ۱۱ اسفند روز ناامیدی دشمن است

انتخابات در دارالعباده/ جلوه‌های مشارکت در سرنوشت کشور / گزارش در حال به روزرسانی

مهران فاطمی استاندار یزد که برای رای دادن به شعبه روضه محمدیه یزد آمده بود در گفت و گو با ایرنا ۱۱ اسفندماه را روز ناامیدی دشمن و امیدواری دوستان انقلاب دانست و از حضور و گسترده مردم در شعب اخذ رای در ساعات اولیه رای گیری قدردانی کرد و

گفت: امروز روز ناامیدی دشمنان ملت و همه بدخواهان است و دشمن امروز با حضور مردم ناامید می شود.

۱۰:۴۰ رییس ستاد انتخابات استان یزد از حضور مردم در شعب اخذ رای قدردانی کرد

انتخابات در دارالعباده/ جلوه‌های مشارکت در سرنوشت کشور / گزارش در حال به روزرسانی

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و رییس ستاد انتخابات این استان در محل شعبه اخذ رای در مسجد روضه محمدیه یزداز حضور چشمگیر مردم در ساعات اولیه رای گیری در پای صندوق های اخذ رای قدردانی کرد و گفت: ما به صورت آنلاین در حال مشاهده مشارکت مردم هستیم و لحظه به لحظه شعب را می بینیم و از حضور مردم، آمار داریم.

۰۹:۱۷ فیلم/ حضور چشمگیر یزدی‌ها در پای صندوق‌های اخذ رای

یزد- ایرنا- یزدی‌ها در همان دقایق اولیه آغاز رای‌گیری با تشکیل صف‌های طولانی، نشان دادند که همچنان پای انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن هستند

۰۸:۲۴حضور مردم یزد در شعبه‌های اخذ رای در دقایق اولیه، چشمگیر است

حضور مردم شهرستان یزد به رغم سرد بودن شدید هوا در مسجدحظیره ،پایگاه انقلاب در استان یزد بسیار چشمگیر است و مردم با شور و شوق وصف ناپذیری در انتخابات شرکت کردند.

در حالی که دقایقی بیشتر از آغاز رای نگذشته، صف انتخابات تشکیل شده و مردم در حال ورود به مسجد و شرکت در رای گیری هستند.

۰۸:۰۶رای گیری در ۸۶۷ شعبه اخذ در استان یزد آغاز شد

فعالیت رای‌گیری از ساعت هشت امروز جمعه ۱۱ اسفندماه در ۸۶۷ شعبه اخذ رای برای رقابت ۱۷۲ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و سه نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در استان یزد آغاز شد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۳۶۳ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۲۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند، تعدادی انصراف داده اند و در حال حاضر۱۷۲ نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

علی اکبر عزیزی ادامه داد: ۱۸۵ شعبه سیار و ۶۸۲ شعبه ثابت در استان با بیش از ۱۴ هزار ناظر در انتخابات شامل؛ مجری انتخابات، نیروی خدماتی، بازرسان در سطوح‌های مختلف برای رای گیری در چهار حوزه انتخابیه در ۱۲ شهرستان همکاری دارند.

وی با اشاره نامزدهای انتخابات در استان اظهار داشت: در حوزه اردکان ۲۲ داوطلب، تفت و میبد ۳۸ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه و مهریز ۳۶ داوطلب و یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۷۶ داوطلب در انتخابات ۱۱ اسفند باهم رقابت می‌کنند.

در حال به روز رسانی .....

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha