نماینده ولی فقیه در سمنان: مشارکت انتخاباتی نماد دغدغه‌ مردم نسبت به کشور است + فیلم

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مشارکت شهروندان در انتخابات امروز یازدهم اسفند نشانه دغدغه‌مندی آنان نسبت به کشور و نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق در مسجد المهدی(عج) شهر سمنان به خبرنگاران افزود: مردم اهداف خود را از حضور در انتخابات عشق به ایران، نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب می‌دانند.

وی بیان کرد: از مدت‌ها قبل دشمنان چشم دوخته‌اند به عملکرد ایرانیان در انتخابات و شهروندان را به رای‌ندادن تشویق می‌کنند و مردم از همین رویکرد دشمنان می‌توانند اهمیت مساله مشارکت در انتخابات را درک کنند و پای صندوق‌ها بیایند.

وی حضور مردم در انتخابات را در ابعاد مختلف پراهمیت دانست و افزود: شهروندان با رای‌دادن در تعیین سرنوشت خود و کشور مشارکت می‌کنند که این مساله را باید از نعمت‌های نظام جمهوری اسلامی دانست.

امام جمعه سمنان یادآور شد: شور و نشاط ویژه ای در نقاط مختلف استان سمنان برای حضور در شعبه‌های اخذ رای دیده می‌شود که نماد ایستادگی مردم پای آرمان‌های نظام است و مردم از این طریق در سرنوشت کشور، استان و شهر خود سهم خود را ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با بیان اینکه مردم مثل همیشه در میانه میدان هستند، یادآور شد: مردم برای انتخابات احساس تکلیف کرده‌اند و از حق خود در این زمینه با رای‌دادن در انتخابات استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: هر رای مردم در انتخاباتِ امروز موشکی است که به قلب دشمنان از جمله استکبار و صهیونیسم شلیک می‌شود، مشارکت در انتخابات پیروی از آرمان‌های نظام، شهدا، امام راحل و حاج قاسم سلیمانی است و مردم به خوبی در این مسیر قرار گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد که شهروندان در اولین زمان ممکن پای صندوق‌های رای حاضر شوند و دشمنان را که چشم به انتخابات در ایران و میزان مشارکت مردم دوخته‌اند، ناامید کنند.

۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند که ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

از ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی در استان، ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

۶۸۱ شعبه اخذ رای برای این استان پیش‌بینی شد که ۴۸۲ شعبه شهری و ۱۹۹ شعبه روستایی و ۵۳۸ شعبه ثابت و ۱۴۳ شعبه سیار است.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بنا بر اعلام شورای نگهبان و پس از اعمال درخواست جابه‌جایی داوطلبان، به ۱۴۹ نفر در چهار حوزه انتخابیه رسید که با انصراف ۳۹ نامزد نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، تعداد نهایی نامزدهای چهار حوزه انتخابیه استان ۱۰۹ نفر اعلام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha