۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85403173
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: شرکت در انتخابات حق و تکلیف است

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: شرکت در انتخابات حق و تکلیف است و باید همه مردم در این رویداد سیاسی مشارکت حداکثری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق شعبه مسجد انقلاب بجنورد ایرنا اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان اندیشیده شده است و آمادگی لازم برای حضور و مشارکت حداکثری مردم وجود دارد.

وی افزود: انتخابات بدون مشکل خاص از ساعت اولیه در حال برگزاری و شعبه ها در حال جمع آوری آرا هستند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید دارند گفت: شرکت در انتخابات تکلیف و حق مردم است تا در سرنوشت سیاسی خود شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: شور و شعف خاصی در جامعه حاکم است و مردم ما برای دفاع از نظام و دفاع از انقلاب پای کار و در صحنه حضور دارند.

استاندار خراسان شمالی افزود: رقابت سالم، مشارکت حداکثری و امنیت از ارکان برگزاری انتخابات بوده و هدف ما صیانت از رای مردم است.

براساس آخرین آمار؛ ۶۳۰ هزار نفر در استان واجد شرایط اخذ رای هستند که امروز حضوری حماسی در پای صندوق های رای خواهند داشت.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۸۵ نامزد مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی با پایان یافتن مهلت انصراف در مرحله نهایی انتخابات باقی ماندند و برای کسب چهار کرسی با هم رقابت می کنند.

براساس این فهرست بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان با ۵۵ نفر، شیروان با ۱۸ نفر و اسفراین و بام و صفی آباد با ۱۲ نفر به ترتیب بیشترین نامزد انتخاباتی را دارند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha