خلق حماسه دیگر از دیار آریو برزن/ این گزارش به روز رسانی می شود

یاسوج- ایرنا- همزمان با سراسر کشور رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، راس ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند و در ۲۰۳۰ نقطه استان کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد.

به گزارش ایرنا؛ گزارش خبرنگاران ایرنا از جای جای این استان، شهرها و مناطق مختلف حاکی از حضور بانشاط و امیدآفرین مردم در پای صندوق های رای است و هر لحظه بر تعداد رای دهندگان افزوده می شود.

خلق حماسه دیگر از دیار آریو برزن/ این گزارش به روز رسانی می شود

ساعت ۸:۱۲ دقیقه: آغاز فرایند رای گیری

کهگیلویه و بویراحمد همیشه پیشتاز مشارکت در عرصه انتخابات بوده است و امروز هم مردم همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد که همواره در همه صحنه های حساس و سرنوشت ساز با بینش عمیق و سیاسی خود حضوری افتخار آمیز داشته اند این بار نیز آماده اند تا با حضوری متفاوت برگ زرین دیگری را به افتخارات خود بیفزایند.

معرفت و بینش سیاسی در وجود این مردم به گونه ای بوده که با گذشت زمان هرگز غبار فراموشی بر حس میهن پرستی، وفاداری و قدرشناسی آنان با وجود سختی ها و مرارت ها و کمبودها به خود نگرفت بلکه این سختی ها آنان را مصمم تر، راسخ تر و امیدوارتر از گذشته برای دفاع از کیان، دین و آرمان های والای انقلاب و نظام کرده است.

ساعت: 8:51 دقیقه| حال و هوای شعب رای کهگیلویه و بویراحمد در نخستین لحظات اخذ رای

فرایند رای گیری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور ساعت هشت بامداد امروز یازدهم اسفند ماه در کهگیلویه و بویراحمد در حالی آغاز شد که ازدحام جمعیت در شعب اخذ رای حکایت از مشارکت بالای مردم این استان در تعیین سرنوشتشان دارد.

به گزارش ایرنا ، اگرچه مردمان غیرتمند این استان در ادوار گذشته همواره مشارکت گسترده ای در انتخابات داشتند اما صف های طولانی شهروندان در سرمای طاقت فرسای هوای بامداد امروز شهرهای شمالی استان جلوی شعب اخذ رای نشان از بی اثر بودن زمستان و هوای بسیار سرد این مناطق بر بهار انتخابات بوده است.

بامداد امروز دمای هوا در شهرهای سردسیری مارگون منفی ۹،یاسوج منفی ۶ و سی سخت منفی ۵درجه سانتیگراد بود اما گرمای شور انتخاباتی یخ سرمای هوا را ذوب کرد و مردم این مناطق بدون توجه به سرمای هوا در صف های طولانی شعب اخذ رای پیش از باز شدن این مراکز ایستاده اند تا به نامزدهای مورد نظر خود در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری رای دهند.

ساعت 9:27 دقیقه| زمستان سرد یاسوج به بهار گرم انتخاباتی تبدیل شد

رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و شمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در هوای سرد زمستانی از ساعت هشت آغاز شد ، حضور پرشور و شلوغ مردم در پای صندوق رای در سراسر نقاط استان، سرمای زمستان را به بهاری گرم تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا، از ۲ روز گذشته در استان کهگیلویه وبویراحمد شاهد سردی استخوان سوز هوا به دلیل بارش باران و برف در مناطق سردسیری هستیم اما با وجود سردی هوا شاهد حضورگرم و حداکثری مردم در ساعت های اولیه مردم در محل صندوق های اخذ رای هستیم.

مردم این استان همیشه حضور حداکثری در انتخابات دارند و این بار هم با تدبیر متولیان انتخابات بدلیل حضور مردم ،شعب اخذ رأی در سراسر استان از ساعت ۸ صبح اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط را آغاز کردند و از همه هم استانی ها خواسته شده در ساعت های اولیه روز به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعت های پایانی بدلیل بروز ازدحام جمعیت خود داری کنند.

ساعت 9:33 دقیقه| استاندار کهگیلویه و بویراحمد: شهروندان در ساعت های اولیه برای رای دادن حضور یابند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گغت: مردم استان در ساعت های اولیه برای انداختن رای خود در شعب اخذ رای حاضر شوند.

سید علی احمدزاده افزود: فرایند رای گیری که براساس برنامه ریزی ساعت هشت بامداد امروز یازدهم اسفند آغاز شده به مدت ۱۰ ساعت و تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد.

وی بیان کرد: احتمال تمدید زمان انتخابات پس از پایان مدت زمان قانونی وجود دارد.

وی با اشاره به برآوردها براساس حضور میدانی شهروندان کهگیلویه و بویراحمد در آیین ها سخنرانی و تبلیغات نامزدهای حاضر در میدان رقابت تاکید کرد: در ساعت های پایانی انتخابات، شعب اخذ رای شلوغ می شود به همین علت بهتر است که شهروندان در ساعت های اولیه رای خود را به صندوق بیاندازند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: شرایط شرکت در انتخابات در جای جای استان برای همه شهروندان در شعبه های ثابت و سیار فراهم شده است.

ساعت 10:9 دقیقه| فیلم/ حضور حماسی مردم کهگیلویه و بویراحمد در پای صندوق های رای

مردم کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز برای انتخاب نماینده های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پای صندوق های رای رفتند.

با وجود اینکه ساعت رسمی فرآیند اجرایی اخذ رأی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) در سراسر کشور آغاز می‌شود، اما بسیاری از مردم کهگیلویه و بویراحمد شناسنامه به دست در شعب اخذ رأی حضور یافتند.

ساعت 10:26 دقیقه|حماسه امید گچسارانی ها در ایستگاه پایانی

غیرت مردم سرافراز شهرستان های گچساران و باشت اجازه نداد در خانه بمانند ،همه با هم برای ساختن آینده ای بهتر به صحنه آمده اند تا با حضور گسترده خود بر موج بی‌اعتمادی ها بتازند و فصل روشن دیگری را در تعیین سرنوشت ایران اسلامی رقم بزنند.

مردم همیشه در صحنه گچساران از نخستین ساعت های روز ۱۱ اسفند ماه با شور و شوق آمده اند تا با انتخابی شایسته ،سهم خود را در تعیین سرنوشت آینده کشورشان رقم بزنند.

پس از یک هفته هیجان و تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و واقعی امروز مردم آمدند تا اجازه نفس کشیدن به بدخواهان انقلاب را ندهند و بگویند با حضور گسترده خود زانوی دشمنان را به خاک ذلت می نشانند.

مردم شهرستان های گچساران و باشت امروز ۱۱ اسفند ماه ، برای تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، شهدا و مقام معظم رهبری ، پای صندوق های رفتند تا برگه‌هایی که نماد توجه آنها به سرنوشت شان است را پر کنند.

ساعت 10:36 دقیقه| فیلم | صفوف شعب اخذ رای در یاسوج

مردم شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور پرشور خود در شعب اخذ رای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری بار دیگر پایبندی خود به نظام و انقلاب اسلامی را نشان دادند.

ساعت 12:38 دقیقه| عشایر کهگیلویه‌وبویراحمد: تا پای جان در صحنه ایم + فیلم

عشایر کهگیلویه بویراحمد با آغاز رای گیری از ساعت هشت صبح امروز برای انتخاب نماینده های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با تشکیل صفوف و زنجیره مردمی و ساز و نقاره در شعب مختلف اخذ رای در مناطق عشایری و شهرهای کهگیلویه وبویراحمد حمایت خود از نظام و ارمان های انقلاب را به تماشا گذاشتند.

حضور گسترده عشایر مناطق بویراحمد، گچساران و کهگیلویه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگ زرین دیگری بر افتخارات ذخایر انقلاب افزوده ا

عشایر کهگیلویه وبویراحمد همراه با خانواده خود در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری مثل همیشه برگ زرینی در صفحه انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

این عشایر همیشه در صحنه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر مشارکت پرشور خود و مردم همیشه در صحنه استان کهگیلویه وبویراحمد پای صندوق های رای گفتند: عشایر با پشتیبانی از نظام و ولایت فقیه و حضور خود در پای صندوق های رای مشت محکمی به دهن یاوه گویانی که نمی خواهند مشارکت مردم را مشاهده کنند خواهند زد.

عشایر تاکید داشتند: ما همیشه در صحنه بودیم، هستیم و خواهیم بود و با حضور میلیونی خود در پای صندوق های رای به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

عشایر هدف از مشارکت پرشور خود در انتخابات را حمایت همه جانبه از آرمانهای نظام جمهوری اسلامی دانستند و گفتند: برای استکبار ستیزان و یاوه گویانی که در خارج از مرزها برای جمهوری اسلامی می خواهند تصمیم گیری کنند اعلام می کنیم که این تفکر شما خطای نابخشودنی است.

قشر عشایر ادامه داد: مستکبران باید بدانند که ملت ایران در همه صحنه ها و سختی ها در حمایت از انقلاب حضور خواهد داشت و حمایت خواهد کرد.

ساعت 12:43 دقیقه| استاندار کهگیلویه وبویراحمد رای خود را به صندوق انداخت

سید علی احمدزاده استاندار، معاونان و جمعی از مسئولان اجرایی و اعضای شورای تامین کهگیلویه وبویراحمد با انتخاب نامزدهای مورد نظر خود در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری رای خود را به صندوق انداختند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از انداختن رای خود در صندوق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور چشمگیر و کم نظیر مردم استان در پای صندوق های رای از متولیان و عوامل اجرایی خواست تا سرعت عمل خود را بالا ببرند.

سید علی احمدزاده افزود: مقدمات و شرایط برگزاری انتخابات در تمامی شهرستان‌های استان و بخش‌ها آماده است و انتخابات راس ساعت مقرر آغاز شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: منتظر بودیم مقام معظم رهبری رای خود را به صندوق بیاندازند که ایشان رای خود را به صندوق انداختند و فرمودند در کار خیر بر هم سبقت بگیرید، بنده هم به تاسی از رهبری معظم انقلاب عرض می‌کنم همین ساعت اولیه آغاز انتخابات پای صندوق بیاید و رای خود را به صندوق بیاندازید.

ساعت 13:9 دقیقه|نماینده ولی فقیه: همه نامزدهای انتخاباتی کهگیلویه وبویراحمد با این حضور پرشور برنده هستند

نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با حضور در صندوق رای و مشاهده شور و شوق و حضور گرم مردم گفت: این حضور پرشور نشان از پیروزی همه نامزدهای انتخاباتی دارد که به وظیفه خود عمل کردند اگرچه یک نفر برنده می شود ولی مسئولیت وی سنگین تر می شود.

آیت ‌الله سید نصیر حسینی ضمن سپاس گزاری از حضور همه گروههای مردمی برای شرکت در انتخابات گفت: همه نامزدهای انتخاباتی با حضور اثرگذار خود و با تشویق خود مردم را به حضور در این انتخابات دلگرم کردند بنابراین همه نامزدهای انتخاباتی موجب این شور انتخاباتی هستند که آنها هم فاتح این مشارکت هستند.

وی تاکید کرد: در فضای رقابتی یک نفر برنده نهایی می شود که همه نامزدها و هواداران باید به این انتخاب احترام بگذارند و قانون مداری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

امام جمعه یاسوج گفت: کسی که برنده این انتخابات نمی شود اما با حضور اثرگذار و فعال خود در دیگر عرصه ها و میدان خدمت به وظیفه خود عمل میکند.

ساعت 14:8 دقیقه|عشایر کهگیلویه و بویراحمد: برای سرافرازی ایران رای می دهیم

یکی از اهالی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران را محکم می کند تاکید کرد: همان طور که زمانی مردمان استان برای عزت کشورشان با حضور در جبهه های جنگ جانشان را تقدیم می کردند امروز هم برای حفظ آرمان های کشورمان باید در انتخابات شرکت کنیم.

سکینه موسوی افزود: هر چند مشکلاتی برای زندگی مردم به ویژه در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما این سختی ها ما را از وظیفه خود باز نمی دارد.

یکی دیگر از اهالی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد می گوید: گلایه های جدی دارم اما به حرمت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رای می دهم.

نادر حسین زاده افزود: از منتخبان مردم کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود تا برای حمایت از تولید با ساماندهی قوانین چاره اندیشی کنند.

ساعت 14:9 دقیقه| چهار ساعت نخست رای گیری:۲۵ در صد از مردم کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات شرکت کردند

استاندارکهگیلویه و بویراحمد گفت: از ساعت هشت بامداد امروز همزمان با آغاز فرایند انتخابات تا ساعت ۱۲.۳۰ دقیقه ظهر ۲۵ درصد از واجدان شرایط استان معادل ۱۴۵ هزار نفر در انتخابات شرکت کرده اند.

سید علی احمد زاده افزود: فرایند انتخابات در ۸۷۲ شعبه اخذ رای کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۱۸ عصر امروز ادامه دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان خواست تا در زمان قانونی برای انداختن رای خود به صندوق ها در شعب اخذ رای حاضر شوند.

وی ضمن عذرخواهی از مردم برای تاخیر در آغاز فرایند رای در برخی از شعب استان تاکید کرد: قانون زمان برگزاری انتخابات ۱۰ ساعت است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: امکان تمدید سه ساعت زمان انتخابات با مجوز وزارت کشور و سه ساعت نیز با مجوز شورای نگهبان وجود دارد.

ساعت 15:10 دقیقه| فیلم |تخلفی در شعب اخذ رای در گچساران مشاهده نشده است

رماندار گچساران گفت: روند برگزاری انتخابات در شهرستان گچساران مطلوب است و تاکنون تخلف انتخاباتی در شعب اخذ رای این شهرستان مشاهده نشده است.

ساعت ۱۵:۱۴ ذقیقهاستاندار کهگیلویه و بویراحمد: رکورد مشارکت بیش از ۱۰۰ هزار نفری در انتخابات

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر واجدین شرایط در انتخابات که معادل یک پنجم جمعیت استان است در انتخابات شرکت کرده اند که نسبت به سایر استان ها مشارکت بالایی داشتیم.

سید علی احمدزاده اظهار کرد: مردم ولایی و شهیدپرور استان با شور و نشاط بالایی در صفوف فشرده پای صندوق های رای حضور دارند.

وی افزود: مردم از فرصت استفاده کنند و زودتر در شعب اخذ رای حاضر شوند، هم اینک روند رای گیری در تمام نقاط استان با آرامش در حال انجام است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طبق آخرین رصدهای که توسط سامانه انجام گرفت تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر واجدین شرایط در انتخابات که معادل یک پنجم جمعیت استان است در انتخابات شرکت کرده اند.

احمدزاده تاکید کرد: سرعت مراجعه کنندگان به شعب اخذ رای رضایت بخش است، صندوق های رای در همه مناطق استان فعال است.

ساعت 15: 17 دقیقه| فیلم| انتظار غیور مرد عشایری از هموطنان خود برای مشارکت در انتخابات

پیرمرد عشایری که جلو دار صف انتخابات در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد بود به ایرنا گفت که از همه مردم می خواهم به طور ۱۰۰ درصد در این رای گیری شرکت کنند زیرا انتخابات وظیفه همه مسلمانان است.

به گزارش ایرنا، لحظه به لحظه صفوف و زنجیره مردمی در شعب مختلف اخذ رای در مناطق عشایری و شهرهای کهگیلویه وبویراحمد افزایش می یابد

حضور گسترده عشایر مناطق بویراحمد، گچساران و کهگیلویه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگ زرین دیگری بر افتخارات ذخایر انقلاب افزوده است.

خبرنگاران ایرنا از سراسر استان حاکی است حضور پرشور مردم و بویژه جوانان درمحل صندوق های اخذ رای به گونه ای است که صفهای چند صد متری تشکیل شده است.

ساعت 15:26 دقیقه| دوزادهمین انتخاب؛فیلم| آغاز زندگی مشترک عروس وداماد کهگیلویه وبویراحمدی در پای صندوق رای

عروس و داماد جوان کهگیلویه و بویراحمدی، اولین روز زندگی مشترک را با رای دادن در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری آغاز کردند.

ساعت 15:43 دقیقه| امام جمعه یاسوج: همه مردم کشور و نامزدها برنده انتخابات هستند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: همه مردم کشور و نامزدها برنده این انتخابات هستند اگرچه دشمنان تلاش می‌کنند تا مشارکت حداکثری شکل نگیرد و از این طریق نظام را ضعیف و بدون پشتوانه جلوه دهند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «سید نصیر حسینی» در خطبه های این هفته نماز جمعه یاسوج، شرکت در انتخابات را یک وظیفه ملی، شرعی، سیاسی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: باید در رای گیری شرکت کنیم.

وی افزود: مجلس خبرگان رهبری جایگاه برجسته‌ای دارد و رهبری برای امت اسلامی را تعیین می‌کند، مجلس شورای اسلامی نیز قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین را انجام می‌دهد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات و رای دادن یک وظیفه شرعی و ملی است و نباید از این وظیفه کوتاه آمد ، ادامه داد: در هر حوزه انتخابیه یک نفر انتخاب می شود و همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند و رای دادند، نزد خداوند ماجور هستند.

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا مشارکت حداکثری شکل نگیرد و از این طریق نظام را ضعیف و بدون پشتوانه جلوه دهند.

ساعت 15:45دقیقه|فیلم | همه با امید آمدند

مردم شهرستان گچساران با حضور پرشور خود در شعب اخذ رای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان نظام و انقلاب دادند.

ساعت 15:47 دقیقه| ۱۰ نفر از مخلان نظم در یاسوج دستگیر شدند

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برخی از نقاط شعب اخذ رای ازدحام جمعیت وجود دارد و نیروی انتظامی به جد پای کار است و تاکنون ۱۰ نفر که قصد اخلال در نظم را داشتند دستگیر شدند.

سیدعلی ملک‌حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: یک درگیری در روستای کره واقع در بخش پاتاوه اتفاق افتاد که تیری به پای مأمور نیروی انتظامی اصابت کرد.

وی افزود: هم اینک فرد ضارب دستگیر شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندراد.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در برخی از نقاط ازدحام جمعیت وجود دارد که نیروی انتظامی به جد پای کار ست.

ملک حسینی تاکید کرد: دستگاه قضا برای حفظ امنیت و سلامت انتخابات به‌شدت با مخلان نظم برخورد خواهد کرد و با هیچ کسی تعارف نداریم و مماشات نخواهیم کرد.

ساعت 15:52 دقیقه| جشن تکلیف سیاسی

امروز جمعه شعبه‌های رای گیری در یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که یکی از سیاسی‌ترین و انتخاباتی‌ترین استان‌های ایران به شمار می رود بیش از آنکه به یک رقابت انتخاباتی شبیه باشد به یک جشن عمومی شبیه شده است.

به گزارش ایرنا، آیین برگزاری دوازدهمین دور انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد به یک جشن تبدیل شده است. در گوشه و کنار شهر دسته های جوانان با بازی ها و موسیقی محلی، این فضای شادمانی را تشدید کرده اند.

این انتخابات، فرصتی مناسب برای افرادی که برای نخستین بار در فرآیند انتخابات شرکت می‌کنند به شمار می‌رود. برخلاف سال‌های گذشته، جوانان و افراد جدیدی که به سیاست علاقه‌مند هستند، با حداکثر تلاش برای شرکت در رای گیری به شعب اخذ رای مراجعه می کنند.

یکی از نکات بارز این انتخابات، حضور فعال جوانان و رای اولی هاست. گذشته‌ای که جوانان به سمت سیاست روی نمی‌آوردند، به تاریخ پیوسته است. اکنون، ستادهای تبلیغاتی نامزدها را جوانان به خود اختصاص داده‌اند و با ایده‌های نوآورانه و انعطاف‌پذیری‌شان، جایگاه‌های اصلی را در انتخابات به دست گرفته‌اند.

رای اولی ها، افرادی هستند که برای نخستین بار در فرایند انتخابات شرکت می‌کنند. آن‌ها برخلاف تجربه کمتری که دارند، با انگیزه و اشتیاق بالایی به این رویداد مهم روبرو شده‌اند. شرکت رای اولی ها، نمادی از تغییر و تحولات شهروندان سیاسی است و نشان می‌دهد که افراد جدید، به دنبال تعیین سرنوشت استان هستند.

ساعت 16:7 دقیقه| حماسه حضور مردم پای صندوق های رای در شهر باشت 

حماسه حضور مردم شهرستان باشت و روستاهای اطراف در پای صندوق های رای، مسوولان اجرایی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری را غافلگیر کرده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در شهر باشت در فضایی آرام و باحضور چشمگیر مردم در پای صندوق های رای در حال برگزاری است .

مشارکت مردم در این دوره از انتخابات در منطقه محروم و کم برخوردار باشت بالاست و باگذشت ساعت ها از برگزاری انتخابات ، شعب اخذرای با ازدحام جمعیت رو به رو است.

یکی از رای دهندگان در محل یک شعبه اخذ گفت: مردم امروز آمده اند تا به دست خود سرنوشت خویش را تعیین کنند و برای عمل به رهنمودهای رهبری انقلاب و ادای دین نسبت به نظام
اسلامی در پای صندوق رای حاضر شده ام.

سارا زمانی افزود: حضور مردم در این دوره از انتخابات نسبت به دوره های قبل چشمگیرتراست واین حضور نشان می دهد مردم نسبت به سرنوشت خود و کشورشان حساس تر شده اند.

یکی دیگر از شهروندان باشتی گفت: برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کنم ، از این حضور احساس غرور می کنم و مسایل قومی هم در این افزایش مشارکت بی تاثیر نیست.

ساعت 16:14 دقیقه| فیلم (۶) نوای موسیقی محلی، انتخابات کهگیلویه و بویراحمد را شورآفرین کرد

همزمان با آغاز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری عشایر کهگیلویه و بویراحمد با آهنگ های محلی فضای انتخاباتی این استان را شورآفرین کردند.

ساعت 16:31 دقیقه|مردم کهگیلویه وبویراحمد از حماسه حضور می گویند

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان امروز ۱۱ اسفندماه امسال در سراسر کشور در حال برگزاری است.

از ساعت هشت بامداد امروز همزمان با آغاز فرایند انتخابات تا ساعت ۱۲.۳۰ دقیقه ظهر ۲۵ درصد از واجدان شرایط استان معادل ۱۴۵ هزار نفر در انتخابات شرکت کرده اند.فرایند انتخابات در ۸۷۲ شعبه اخذ رای کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۱۸ عصر امروز ادامه دارد.

یک مادر شهید در یاسوج گفت: برای پاسداری از خون پسرم و همه شهدا و اندیشه های بزرگ انقلاب اسلامی، امروز جمعه ۱۱ اسفند ماه برای انتخاب نمایندگان شایسته مجلس دوازدهم به پای صندوق های رای آمده ام.

این مادر شهید ادامه داد: مجلس از مهم ترین ارکان نظام است و نمایندگان منتخب مردم باید به آرمان های نظام پای بندو درتحقق آنها نهایت سعی و تلاش خود را داشته باشند.

وی تاکید کرد: مردم ایران درصحنه های مختلف از جمله انتخابات استقبال ازمقامات عالی رتبه نظام به خصوص رهبر معظم انقلاب،ثابت کرده اند که از ارزش های والای انقلاب خود پاسداری می کنند و به طور حتم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رغم میل باطنی دشمنان قسم خورده شاهد حضور گسترده و پرشور مردم خواهیم بود.

ساعت 18:23 دقیقه|مشارکت بیش از ۵۲ درصدی مردم کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات / این خبر به روز رسانی می شود

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه حدود ۵۲ درصد بوده که رکورد مشارکت کشوری را پشت سر گذاشته است.

به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی مهر عصر جمعه در نشست با رسانه های کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار وزارت کشور، ۵۸۴ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که از این تعداد تا ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه امروز ۳۰۷ هزار نفر در استان رای خود را به صندوق های رای ریخته اند.

وی افزود: طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ مشارکت رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که میزان مشارکت در مناطق مختلف استان رو به افزایش است و بر اساس دستور وزیر کشور، مدت زمان رأی‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری تا ساعت ۲۰ امشب تمدید شده است.

هاشمی مهر عنوان کرد: برخی شعب اخذ رای با کمبود تعرفه روبه رو شدند که به سرعت عوامل هیات های اجرایی و نظارت وارد عمل شدند و تعرفه اخذ رای به این شعب ارسال شد.اکنون تمامی شعب دارای تعرفه هستند و فرآیند رای گیری ادامه دارد.

وی تاکید کرد که حفظ آرامش مردم در زمان اخذ رای برای ما مهمترین موضوع است و از مردم درخواست می کنیم به شایعات توجه نکنند و رای خود را به صنوق های رای بریزند.

ساعت 19:10 دقیقه| شکوه حضور از پشت بندهای زندان/ زندانیان یاسوج رای خود را به صندوق انداختند

کارکنان و زندانیان زندان های کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر ملت برای سرنوشت کشور امروز در انتخابات شرکت کرده و رأی خود را به صندوق انداختند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد در این باره در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: در جلسات متعدد و سرکشی های مستمر از زندان بر مشارکت فعال زندانیان و کار کنان در انتخابات تأکید شد.

منصور بیژنی افزود: امروز مسئولان اجرایی انتخابات در ساعات اولیه شروع رای گیری، در همه زندانهای استان حضور یافته و تعداد زیادی از زندانیان، سربازان و کارکنان با در دست داشتن مدارک شناسایی به پای صندوق های رای رفته و در تعیین سرنوشت کشور و استان خود مشارکت کردند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که حضور در انتخابات تکلیف و وظیفه شرعی است با نظارت رؤسای زندان ها و واحد های نظارتی زندانیان، کارکنان و سربازان وظیفه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی شرکت کرده و با اندختن رأی خود در صندوق نقشه های معاندین نظام را خنثی کردند.

به گزارش ایرنا، میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه حدود ۵۲ درصد بوده که رکورد مشارکت کشوری را پشت سر گذاشته است.

ساعت 19:11 دقیقه فیلم | پیرزن روستایی ،با همراهی جوانان ایران قوی را می سازیم

پیرزن روستایی در استان کهگیلویه وبویراحمد با تشویق همه مردم برای حضور در پای صندوق های رای در ساعات پایانی گفت: با همکاری جوانان ایرانی قوی خواهیم ساخت و مشتی محکم بر دهن امریکا خواهیم زد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha