۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85403338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار کردستان رای خود را به صندوق انداخت

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۴
کد خبر: 85403338
استاندار کردستان رای خود را به صندوق انداخت

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان امروز جمعه با حضور در شعبه مستقر در مسجد جامع سنندج در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا در حاشیه رای گیری در مسجد جامع سنندج به خبرنگاران استان، اظهار کرد: کار رای‌گیری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفند آغاز شده و تا ساعت ۱۸ براساس قانون ادامه دارد.

وی بیان کرد:۲۵ هزار متصدی در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای در استان کار اخذ رای را بر عهده دارند.

از جمعیت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری کردستان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و می توانند با پنج مدرک هویتی گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت، شناسنامه و کارت ملی رای خود را در صندوق بیاندازند.
در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که ۵۱ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و ۱۳۳ نامزد باقی مانده اند.

یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای در سطح استان کردستان مستقر شده است که شامل ۵۸۹ شعبه در شهر و ۷۹۷ شعبه در روستا، ۶۸۴ شعبه ثابت و ۶۱۳ شعبه سیار است.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی و میانگین رقابت در مجلس در سطح استان ۲۲ کرسی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha