۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85403353
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شعب اخذ رای در ورامین میزبان مردم دیار ۱۵ خرداد

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبر: 85403353
شعب اخذ رای در ورامین میزبان مردم دیار ۱۵ خرداد

ورامین- ایرنا- همزمان با آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه شهرستان ورامین از ساعات اولیه روز جمعه با حضور در شعب اخذ رأی، ثابت کردند که وارثان شایسته شهدای ۱۵ خرداد هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با آغاز انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، مردم همیشه در صحنه شهرستان ورامین، از نخستین دقایق آغاز انتخابات خود را به شعب اخذ رأی رساندند تا نام خود را به عنوان نخستین شرکت کنندگان در این رویداد مهم سیاسی ثبت کنند.

در برخی از شعب اخذ رأی به ویژه مسجد حضرت سیدالشهدا(ع)، مسجد ۱۴ معصوم و مسجد قبا، تعدادی از مردم پیش از آغاز انتخابات در محل این شعبات حاضر شدند تا در نخستین دقایق شروع انتخابات به تکلیف الهی و سیاسی خود در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری عمل کنند.

مردم ورامین دشت ورامین که در جریان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، کفن پوش جان عزیزترین فرزندان خود را تقدیم اسلام و دفاع از حریم ولایت فقیه کرده‌اند، بار دیگر با حضور در شعب اخذ رأی ثابت کردند که فرزندان خلفی برای پدران شهیدشان هستند و هیچ گاه دست از انقلاب بر نمی‌دارند.

امروز بسیاری از مردم ورامین، روز خود را با دعای ندبه و درخواست تعجیل برای فرج امام زمان(عج) آغاز کردند و با نیت اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی به شعب اخذ رأی آمده و قربه الی الله، آراء خود را به صندوق‌ها ریختند.جمعی از افراد واجد شرایط نیز به صورت خانوادگی و همراه با فرزندان خردسال خود پای در عرصه انتخابات گذاشتند تا به آینده‌‎سازان ایران اسلامی درس عشق به وطن و دفاع از ارزش‌های اسلامی را یاد دهند.

حضور رأی اولی‌های ورامین در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پرشور و چشمگیر است و دانش آموزان جوانان، با تلفن‌های همراه ، از نخستین حضور خود در عرصه سیاسی کشور و تعیین سرنوشت نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصاویری را ثبت کردند.حضور نسل‌های مختلف پیر و جوان در انتخابات امروز ثابت کرد که این نظام الهی به قشر و دوره‌ای خاص محدود نمی‌شود و همه مردم برای دفاع از ارزش‌های اسلامی در صحنه اقتدار نظام حضور دارند.

امام جمعه ورامین: مردم ایران با شرکت در انتخابات از اسلام حراست می‌کنند

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: مردم ایران اسلامی با شرکت با شکوه در انتخابات، در اصل از اسلام حراست می‌کنند.

 آیت الله سیدمرتضی محمودی روز جمعه پس از سپردن آراء خود به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، حقی است که همگان باید از آن به درستی و در مسیر اعتلای ارزش‌های اسلامی استفاده کنند و کسانی که از این حق خود را محروم کنند، زیان دیدگانند.

وی گفت: به هر حال، انتخابات یازدهم اسفند به پایان می‎رسد، و کسانی که در این مشارکت عظیم سهمی ندارند، فردا از کرده خود پشیمان می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین تصریح کرد: حضور پرشور مردان و زنان ایران اسلامی در انتخابات امروز ثابت کرد که توطئه دشمن در دلسرد کردن مردم، خللی در عزم و اراده آنان در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نمی‌کند.

فرماندار ورامین: انتخابات حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک در سلامت کامل در جریان است

فرماندار ویژه شهرستان ورامین گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک در سلامت کامل و با حضور حماسی مردم دیار ۱۵ خرداد در جریان است.

مجید درویشی روز جمعه در حاشیه بازدید از شعب اخذ رأی و شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: انتخابات نماد و تجلی اراده مردم در تعیین سرنوشت کشور و حرکت در مسیر رسیدن به قله‌های پیشرفت و ترقی است و ملت ایران و به ویژه مردم دیار شهدای ۱۵ خرداد ثابت کردند هیچ گاه از حق خود در مشارکت در انتخابات نمی‌گذرند.

وی اظهار داشت: امروز نتیجه ماه‌ها تلاش دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک با حضور حماسی مردم به نتیجه رسیده و مردم همیشه در صحنه دیار ۱۵ خرداد از نخستین دقایق شروع انتخابات تا کنون، با حضور در ۴۲۰ شعبه اخذ رأی در ۵ حوزه اصلی و فرعی، به منتخبین خود در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رأی می‌دهند.

درویشی افزود: مشارکت و همکاری نزدیک هیأت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی در حوزه انتخابیه باعث شده تا تمامی مراحل پیش و حین انتخابات بر اساس دستورالعمل‌های ستاد انتخابات برگزار شود و تا کنون این دوره از انتخابات در سلامت کامل در جریان است.

رئیس هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی و همراهی مردم شریف جنوب‌شرق استان تهران، امنیت کامل بر فضای انتخابات حوزه انتخابیه برقرار است و تا کنون تخلف انتخاباتی مشاهده و گزارش نشده است.

وی با اشاره به بازدید مسئولان استانی از روند اجرای انتخابات گفت: برنامه ریزی مناسب، پیش‌بینی تمامی مسائل و تمهیدات اتخاذ شده رضایت مسئولان استانی از روند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک را در پی داشته است.

درویشی با اشاره به تمدید دوساعته زمان اخذ رأی از مردم خواست تا در زمان باقی‌مانده باحضور در شعب اخذ رأی، ضمن نمایش اقتدار نظام، به نامزدهای مورد نظر خود رأی دهند. حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس گزارش‌های دریافت شده از شعب اخذ رأی، تمامی ۴۲۰ شعبه اخذ رأی شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک از ساعت ۸ صبح آغاز به کار کرده و پذیرای واجدین شرایط شرکت در این رویداد سیاسی هستند.

سیدمحمد زاهدی اظهار داشت: با گذشت حدود دو ساعت از شروع انتخابات، فرایند احراز هویت برخط افراد بدون مشکل انجام شده و مردم آراء خود به صندوق‌های اخذ رأی تحویل داده اند.وی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، نمایندگان آن دسته از نامزدهای انتخاباتی که در موعد مقرر اسامی آنان در سامانه ثبت شده، در شعب اخذ رأی با کارت صادر شده از سوی هیأت نظارت حضور داشته و بر فرایند اخذ رأی نظارت دارند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی به عمل آمده، شعبه سیار ۱۵۹ با حضور در ندامتگاه ورامین، نسبت به دریافت آراء افراد حاضر در این ندامتگاه اقدام می‌کند.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

شهرستان های ورامین پیشوا و قرچک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.

پدر شهیدان عرب رستمی با تصویر سه فرزند شهیدش در انتخابات شرکت کرد

پدر شهیدان عرب رستمی، از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس با تصویر سه فرزند شهیدش در انتخابات شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینقلی عرب رستمی که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس سه فرزند خود به نام‌های محمد، اصغر و اکبر را تقدیم راه حق کرد، با وجود کهولت سن و گذر ۸۷ سال از عمر بابرکتش، در حالی که تصاویر فرزندان را در دست داشت، با حضور در شعبه اخذ رأی حضرت سجاد(ع)، آراء خود را به صندوق ها ریخت.

این پدر سرافراز شهید اظهار داشت: امروز برای لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب و برای دفاع از حرمت خون شهدا در انتخابات شرکت کرده‌اند چرا که امروز شرکت در انتخابات مثل نماز، بر همه مردم واجب است.

وی افزود: شهدا با قطره قطره خون پاک خود از انقلاب و نظام دفاع کردند و شرکت در انتخابات کمترین کاری است که مردم می‌توانند برای دفاع از انقلاب انجام دهند. تا لحظه ای که جان در بدن دارم ، پای نظام ، انقلاب و ولایت فقیه ایستاده ام و با تمام توان از انقلابی که با خون فرزندان ایران اسلامی شکل گرفته دفاع می‎ کنم.

شهید اصغر عرب رستمی در ۱۴ بهمن ۱۳۴۵ در شهرستان ری به دنیا آمد. این شهید سرافراز در چهارم اردیبهشت ۱۳۶۱، در خرمشهر بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای حسین رضا ورامین به خاک سپرده شد.

شهید محمد عرب رستمی، دیگر شهید این خانواده چهارم فروردین ۱۳۳۹ در روستای رستم‌آباد از توابع شهرستان ورامین به دنیا آمد. این شهید سرافراز که به عنوان سرباز ارتش در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشت، در ۱۱ شهریور ۱۳۶۰، در بستان بر اثر اصابت موشک به شهادت رسید و پیکرش در گلزار شهدای حسین‌رضا ورامین به خاک سپرده شد.

شهید اکبر عرب رستمی، یکی دیگر از شهدای خانواده عرب رستمی است که پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی، در سال ۱۳۹۰ به شهادت رسید و به برادران شهیدش پیوست.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha