۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85403430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد بر حضور اول وقت در انتخابات تاکید کرد

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: مردم برای ایجاد و شور و نشاط انتخاباتی اول وقت در پای صندوق های رای حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق رای به خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت حضور اول وقت در انتخابات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم است و از این رو مردم در این خیر بزرگ مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه مردم جامعه باید خود سرونشتشان را تعیین کنند افزود: انتخابات و حضور در پای صندوق های رای رویداد مهم سیاسی است و در آن مردم سرنوشت خود را تعیین می کنند.

امام جمعه بجنورد افزود: مردم ما در ۴۵ سال گذشته با مشارکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین کرده اند و در این دوره نیز بر اساس حق و تکلیف خود در پای صندوق ها حاضر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات و انداختن رای در صندوق پشتوانه انقلاب بوده و به معنای حرکت برای تقویت نظام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: مردم با انتخاب اصلح، بهترین ها را برای مجلس شورای اسلامی رقم می زنند.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۸۵ نامزد مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی با پایان یافتن مهلت انصراف در مرحله نهایی انتخابات باقی ماندند و برای کسب چهار کرسی با هم رقابت می کنند.

براساس این فهرست بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان با ۵۵ نفر، شیروان با ۱۸ نفر و اسفراین و بام و صفی آباد با ۱۲ نفر به ترتیب بیشترین نامزد انتخاباتی را دارند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha