۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85403556
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شعبه اخذ رای آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) میزبان مردم با تقوای پیشوا 

پیشوا- ایرنا- همزمان با آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، مردم شهرستان پیشوا، با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) مبداء قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، آراء خود به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به صندوق‌های رأی ریختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با آغاز انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، وارثان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شعیان، مکان مقدسی که قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن‌پوشان دشت ورامین از آن آغاز شد آراء خود را به اقتدار و عزت ایران اسلامی به صندوق‌های رأی ریختند.

حاجیه خانم جنیدی مادر چهار شهید دوران دفاع مقدس نیز در این آستان مقدس رای خود را به صندوق انداخت .

شعبه اخذ رای آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) میزبان مردم با تقوای پیشوا 

زائران و مجاوران این امامزاده واجب التعظیم همچون رسم دیرینه این مکان مقدس پس از قرائت دعای ندبه و زیارت مضجع نورانی برادر بلافصل امام رضا(ع) و مزار مطهر شهدا، در شعبه اخذ رأی مستقر در صحن حضور پیدا کرده و با شناخت و بصیرت، تلاش کردند تا بهترین افراد را برای تصدی جایگاه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزینند.

نوادگان شهدای کفن پوش ۱۵ خرداد سال ۴۲ شهرستان پیشوا اعلام کردند که اگر پدران ما کفن پوش در راه دفاع از حریم ولایت و ارزش‌های اسلامی، خون پاک و مطهر خود را تقدیم راه حق کردند، امروز نیز ما کفن پوش در انتخابات شرکت می‌کنیم تا از این میراث گرانبها که خون پاک شهدا بر آن نقش بسته، حراست کنیم.

امروز به ندای رهبر خود لبیک می گوییم

شعبه اخذ رای آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) میزبان مردم با تقوای پیشوا 

یکی از رأی اولی‌های شهرستان پیشوا که در نخستین دقایق شروع انتخابات در شعبه اخذ رأی حاضر شده به خبرنگار ایرنا گفت: برای ما جوانان دهه هشتادی، بین ۱۵ خرداد سال ۴۲ تا ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ تفاوتی وجود ندارد و امروز همه باید کفن پوش از ارزش‌های اسلام دفاع کرده و به ندای رهبر خود لبیک بگوئیم.

ملیکا میرآخورلو افزود: اگر با چشم دل به این مکان مقدس نگاه کنیم، پدرانمان را که کفن پوش با دست خالی برای دفاع از ولایت فقیه به سمت تهران حرکت کرده و خون پاکشان سنگفرش های پل باقرآبادرا رنگین کرد، نظاره گر خواهیم بود، این شهدا ناظر بر اعمال ما هستند.

اجازه نمی‌دهیم به عزت ایران اسلامی خدشه‌ای وارد شود

شعبه اخذ رای آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) میزبان مردم با تقوای پیشوا 

یکی از شاهدان عینی قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امروز شرکت در انتخابات، مهمترین کاری است که مردم ایران می‌توانند با عمل به آن از ارزش‌ها و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی حراست کنند و قطعا شرکت نکردن در این رویداد مهم، خیانت به خون شهدا است.

حسن اصلانی افزود: دشمنان نظام باید بدانند که با وجود تمامی توطئه‌ها، سیاه نمایی، تلاش برای ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه اسلامی، مردم ایران اسلامی به ویژه شهرستان پیشوا با تکیه بر فرهنگ عاشورا و اصل ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و استکبار، با شرکت در انتخابات از اقتدار نظام دفاع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند به عزت ایران اسلامی خدشه‌ای وارد شود.

روز تجلی همدلی و همزبانی و حضور گسترده ملت شریف ایران

امام جمعه شهرستان پیشوا نیز در حاشیه حضور مردم پیشوا در شعب اخذ رأی به خبرنگار گفت: امروز، روز تجلی همدلی و همزبانی و حضور گسترده ملت شریف ایران و روز خلق حماسه مردم ایران اسلامی در عرصه انتخابات به عنوان نماد مقبولیت نظام و مردم سالاری دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، برخاسته از اراده مردم و با تکیه بر خواست و اراده آنان شکل گرفته و ملت ایران همواره با حضور به هنگام خود، پیرو ولایت فقیه و پشتیبان انقلاب و نظام بوده‌اند.

وی تصریح کرد: حضور گسترده و حماسی مردم در پای صندوق های اخذ رای نه تنها عمل به وظیفه ملی و دینی که نشان از عظمت ، بیداری و وحدت ملت ایران در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

وی گفت: قطعا دقت نظر مردم در انتخاب نمایندگان اصلح، توانمند و متخصص، که خود را متعهد و ملزم به رعایت مبانی قانون اساسی و اصول انقلاب بدانند، موجب تشکیل مجلس شورای اسلامی و خبرگان قوی می‌شود.

امام جمعه خیرآباد ورامین : شرکت در انتخابات حق مردم و نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

شعبه اخذ رای آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) میزبان مردم با تقوای پیشوا 

امام جمعه خیرآباد ورامین گفت: شرکت در انتخابات حق مردم و نمایشی از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به پشتوانه آحاد جامعه است.

حجت الاسلام داود محمدیاری روز جمعه در جریان شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نمادی از مردم‌سالاری دینی این نظام الهی است که در آن، تمامی ارکان و مقدرات نظام توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: بزرگان و علمای جهان اسلام و ایران اسلامی شرکت در انتخابات را به عنوان یک فریضه می‌دانستند و همچون آداب عبادات الهی با آن رفتار می‌کردند و دستی که با آن رأی به اقتدار نظام به صندوق انداخته بود را می‌بوسیدند.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام مدت‌های مدیدی است که آروزی کمرنگ برگزار شدن انتخابات را در سر می‌پرورانند غافل از این که ملت ایران با لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب و در دفاع از ارزش‌های نظام مقدس که برای پیروزی انقلاب و تثبیت نظام، هزاران شهید تقدیم راه حق شده، لحظه ای تردید نمی‌کنند.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

۸۰ شعبه اخذ رأی در شهرستان پیشوا آراء مردم این شهرستان را جمع آوری می‌کند.

پدر و مادر شهید نعمت الله گل سفیدی، از شهدای پیشوا روز جمعه با حضور در شعب اخذ رأی ، به نیابت از فرزند شهیدشان آراء خود را به صندوق‌های رأی ریختند.

حسن گل‌سفیدی، پدر شهید والا مقام نعمت الله گل سفیدی با حضور در شعبه اخذ رأی روستای حبیب‌آباد پیشوا و پس سپردن رأی به صندوق‌های آرا گفت: امروز اگر فرزندم زنده بود، قطعا به عنوان اولین نفر در انتخابات شرکت می‌کرد و دیگران را نیز به شرکت در آن دعوت می‌کرد.

وی گفت: کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند قطعا به خون شهدا خیانت می‌کنند، این انقلاب با خون شهیدان به پیروزی رسید و اگر ما برای حفظ این نظام در انتخابات شرکت نکنیم، به انقلاب و شهدا خیانت کرده‌ایم.

وی که گرد پیری بر صورت خود و همسرش نشسته اعلام کرد: نباید تصور کرد که یک رأی تأثیری در سرنوشت کشور ندارد چرا که قطره قطره جمع می‌شود و دریای خروشان دفاع مردم ایران از ارزش‌های نظام را ایجاد می‌کند.

شهید نعمت الله سفید سنگی در یکم مهرماه سال ۱۳۵۰ در شهر اسفراین به دنیا آمد. این شهید سرافراز که به عنوان سرباز در نیروی انتظامی خدمت می‌کرد در ۲۳ تیرماه ۱۳۷۱، در خاش هنگام دیگری با اشرار به درج رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهرش در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) شهرستان پیشوا به خاک سپرده شد.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha