۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85403610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انگشت‌های جوهری فارس؛به چه کسی رأی می‌دهی؟+فیلم

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85403610
انگشت‌های جوهری فارس؛به چه کسی رأی می‌دهی؟+فیلم

شیراز-ایرنا-انگشت‌های جوهری‌شان را بالا آورده تا در کنار تصویری از (شهید قاسم سلیمانی با انگشتی آغشته به جوهر)،ارادتشان را به شهدا در میدان انتخابات نشان دهند؛ امروز همهمه «به چه کسی رأی می‌دهی» در گوشه گوشه استان فارس جاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،موهای نقره‌فام و خاکستری‌اش حکایت از گذر عمری پر فراز و نشیب داشت؛در حالی که به عصایش تکیه داده ساعد دستش را بالا آورد،نگاهی به ساعت مُچی‌اش انداخت، سرش را چرخاند و از ابتدا تا انتهای صف را برانداز کرد،تنها سه نفر تا نوبتش باقی‌مانده بود؛تا نوبتش برای مشارکت در سرنوشت کشوری که سالهاست زیستن در شادی‌ها و غم‌هایش را تجربه کرده است.

می‌گوید در ۴۵ سال گذشته، پای ثابت همه رأی‌گیری‌ها بوده و امروز هم از ساعت ۷صبح برای رأی‌دادن به موکب «به عشق وطن» در بلوار چمران شیراز آمده،هنوز پس از سال‌ها بر این باور است که‌ همه ایرانی هستیم و باید برای سرنوشت کشورمان تصمیم‌گیری کنیم.

انگشت‌های جوهری فارس؛به چه کسی رأی می‌دهی؟+فیلم

از موسپیدان انقلاب تا رأی‌اولی‌های مشتاق

اما تنها حضور او و دیگر موسپیدان انقلاب نیست که موجب باشکوهی این رویداد شده، نوجوانان و جوانان بسیاری هم در این صف پُرشور ایستاده‌اند و مشتاقانه برای شرکت در این رویداد مهم انتظار می‌کشند.

اشتیاق جوانان رأی‌اولی گاهی آن‌چنان پررنگ می‌شود که مسؤولان را هم سر ذوق می‌آورد تا حضور متعهدانه آن‌ها در انتخابات را به رسمیت بشناسند.

امروز جمعه یازدهم اسفند ماه مصادف با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است، انتخاباتی که قرار است تعیین کننده سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی روابط بین‌الملل ایران باشد.

انگشت‌های جوهری فارس؛به چه کسی رأی می‌دهی؟+فیلم

به چه کسی رأی می‌دهی؟

زن و مرد، پیر و جوان در صفی نسبتاً طولانی برای شرکت در انتخابات ایستاده‌اند و در این بین پچ‌پچ‌های «به چه کسی رای می‌دهی؟» در میان جمعیت بالا گرفته؛ یکی می‌گوید برای من حل مشکل اشتغال مهم‌تر است و دیگری از اهداف کاندیدای موردنظرش صحبت می‌کند.

یکی بر این باور است که نماینده مردم باید حل مشکلات جوانان را اولویت خود قرار بدهد و دیگری می‌گوید من به نامزدی رأی خواهم داد که بتواند به حل مشکل مسکن و ازدواج کنم کند.

برخی هم در مقابل لیست اسامی کاندیدا که روی دیوار سالن نصب شده گرد هم آمده‌اند و در خصوص اینکه به چه کسی رأی بدهند با یکدیگر مشورت می‌کنند.

امروز از هر طبقه و قشری آمدند تا سهم خودشان را در سرنوشت سیاسی کشورشان رقم بزنند؛ بعضی عکس شهدا در دستشان است و به نیابت از شهدای دفاع مقدس رأی خود را به صندوق می‌اندازند و برخی نیز رای خود را تقدیم شهدای امنیت می‌کنند.

بخشی از موکب هم برای پذیرایی از مردم در نظر گرفته‌ شده و در این بخش با چای، میوه و آش صبحانه از رای‌دهندگان پذیرایی می‌شود.

انگشت‌های جوهری فارس؛به چه کسی رأی می‌دهی؟+فیلم

سلفی گرفتن جوانان با شناسنامه‌های مهر خورده

سلفی گرفتن جوانان با شناسنامه‌های مهر خورده و انگشت‌های جوهری‌شان که در هنگام عکس گرفتن بالا آورده‌اند نیز حال و هوای خاصی به فضا بخشیده است.

از صف‌آرایی انتخاباتی در حافظیه چه خبر؟

اما این موکب تنها مکان برای حضور گسترده مردم شیراز در انتخابات نیست؛ امروز حافظیه شیراز نیز آغوشش را به روی صف‌آرایی مردم برای اخذ رأی گشوده، صفوفی که بر روی ایوان ۱۶ ستونه این مکان و با حضور قابل توجه مردم گسترده شده است.

ترکیب موسیقی، شعر و بوی بهارنارنج و تنفس در هوایی که با اشعار حافظ آمیخته‌ در کنار صفی که دوش تا دوش ستون‌های عظیم این مکان برای اتحاد و یکپارچگی کشیده شده جلوه بی‌نظیری به این رویداد داده است.

حضور شماری از مدیران و مسئولان ارشد استان هم در این مکان ازدیگر نقاط عطف این رویداد بود؛ مسئولانی که پا به پای مردم در آرامگاه شاعر پرآوازه شیرازی حضور یافتند و رأی خود را در صندوق انداختند.

در این مکان مسئولانی از جمله معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری حضور داشتند.

انگشت‌های جوهری فارس؛به چه کسی رأی می‌دهی؟+فیلم

و حالا با اینکه ساعاتی از زمان رأی‌گیری گذشته اما همچنان مردم در صفوف اخذ رأی در انتظار ایستاده‌اند تا نوبت به آنها برسد و بتوانند اثر انگشت خود را ثبت و نظر خود را برای مشارکت در امور کشور به داخل صندوق رأی بیاندازند.

صفوف به هم پیوسته مردم در جای جای شهر شیراز

برخی هموطنان دارای فرزند خردسال هم کودکان‌شان را با خود پای صندوق‌های رأی آورده‌اند و حتی برگه رأی را به فرزندشان می‌دهند تا او برگه را به داخل صندوق بیاندازد.

صفوف به هم پیوسته مردم در دیگر شعب اخذ رأی در خیابان‌های اصلی، محله‌ها و مدارس نیز به چشم می‌خورد؛ صفوفی که در برخی نقاط تا خارجی از مراکز اخذ رأی کشیده شده است؛ رأی‌گیری احتمالا تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت و قرار است این صحنه‌ها در طول روز بارها تکرار شود و به منصه ظهور برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha