مشق عشق رای اولی‌ها

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰
کد خبر: 85403628
مشق عشق رای اولی‌ها

مشهد- ایرنا- استان خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن دارد که ۲۰ هزار نفر آنان دانش آموزان رای‌ اولی هستند که برای نخستین بار فرصت نقش‌آفرینی سیاسی در سرنوشت خود و کشورشان را کسب کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، حضور و مشارکت رای اولی‌ها از آن نظر مهم است که این قشر نخستین حضور انتخاباتی خود را در اعتلای کشور تجربه می کنند و می توانند مسوولیت‌پذیری در قبال جامعه و نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت کشور را با حضور در پای صندوق های رای به نمایش بگذارند، تجربه‌ای که شیرینی و طعم جدیدی به عنوان یک فرد بالغ از نظر سیاسی و اجتماعی برای هر یک از آنان خواهد داشت.

خراسان رضوی با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز، دارنده حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور است که امسال طبق برآوردهای اولیه ۲۰ هزار دانش‌آموز رای اولی دارد و به گفته مسوولان آموزش و پرورش استان بیشترین جمعیت رای اولی ها را امسال می‌توان در میان دانشجویان و سربازان نظام وظیفه پیدا کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در کشور برگزار می‌شود و نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

حضور و مشارکت مردم در انتخابات مختلف نماد و نشانی از برقراری دموکراسی و احترام به حقوق ملت است که به تبع این امر بهره‌بردن هر یک از افراد دارای شرایط شرکت در انتخابات از این حق، تلاشی در راستای نقش آفرینی در آینده کشور و مشارکت در تصمیم سازی های کلان به شکل غیرمستقیم است

مشق عشق رای اولی‌ها

چشم دشمن به رای ماست

یک دانش آموز رای اولی در خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: چشم دشمن به تک تک رای های ماست که به این دلیل در انتخابات امروز شرکت کردم.

علی موحدی با بیان اینکه دشمن از طریق رسانه های معاند تلاش در جهت اثرگذاری منفی در حضور مردم در پای صندوقهای رای دارند، افزود: هر کدام ما به واسطه حقی که برای شرکت در انتخابات داریم، تکلیف حضور در این عرصه و تعیین سرنوشت و آینده کشورمان را نیز داریم.

بیشتر بخوانید:

فیلم (۱)| ساعتی قبل از آغاز رای گیری در مشهد

حدود هفت هزار مشهدی طی سه دقیقه در انتخابات شرکت کردند

پاتوق‌های انتخابات در مشهد فعال شد

فیلم (۵)| حضور پررنگ مردم مشهد در پای صندوق رای

مشق عشق رای اولی‌ها

شیرینی ذوق نقش‌آفرینی

یکی دیگر از رای اولی‌ها در پای صندوق در مشهد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، جوانان ایران را توانمند برای رشد و توسعه کشور می دانند، بیان کرد: امروز که برای اولین بار می توانم در انتخابات شرکت مستقیم داشته باشم و رای خودم را به صندوق اخذ رای بیندازم، سنگینی بار این مسوولیت را به خوبی احساس می کنم.

علی سردار افزود: این حضورم پای صندوق بسیار شیرین و همراه با ذوق است و این ذوق را به واسطه نقش آفرینی خودم در آینده کشور می دانم.

این دانش آموز بیان کرد: به یقین رسیده ام که امروز می توانم با این حضور پیشرفت کشور را رقم بزنم.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام و ایران تا امروز تمام تلاش خود را برای شکست ایران و ایرانی به کار گرفته‌اند اما باید بدانند، جوانان ایران هنوز هم همانند جوانان ایران قدیم، عرق به میهن و کشورشان دارند.

رای می‌دهم پس می توانم مطالبه کنم

حنانه غلامی دیگر دانش آموز رای اولی در مشهد نیز گفت: بسیار خوشحالم که حس مسوولیت پذیری نسبت به کشور و مردمم را تجربه می کنم.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار تجربه حضور موثر به عنوان فرد دارای شرایط رای دادن را دارم، اظهار کرد: هم سن و سالهای من و همکلاسی هایم باید بدانند که از امروز می توانند خود را در تصمیم سازی های کلان کشور موثر بدانند.

وی افزود: من رای می دهم تا بتوانم مطالبه کنم و همین هدف برایم کافی است تا امروز مرا به پای صندوق رای بکشاند.

این دانش آموز اظهار کرد: در مدرسه با دوستان و همکلاسی هایم بسیار در مورد شرکت در انتخابات گفتگو کرده ام و به خوبی میدانم که حضور امروز ما در پای صندوق رای و انتخاب افرادی که اصلح می دانیم، چقدر به حال خوب کشورمان کمک می کند.

غلامی افزود: حال همه ما خوب می شود اگر به پای صندوق بیاییم و خواسته های خود را در قالب انتخاب افراد بیان و مطرح کنیم.

بیشتر بخوانید:

امام جمعه مشهد: نامزدهای انتخابات بدانند مسوولیت پذیری همان خدمت به مردم است+ فیلم

استاندار خراسان رضوی از چند شعبه اخذ رای در مشهد بازدید کرد

سامانه تلفنی ویژه انتخابات در مشهد راه‌اندازی شد

مشق عشق رای اولی‌ها

یک دانش آموز متوسطه دوره دوم نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مشارکت در انتخابات در اساس و پایه استفاده از حق و مزیت فردی هر کدام از ماست که باید از آن بهره کافی را ببریم.

محمدرضا توحیدی بیان کرد: امسال که برای نخستین بار شرایط سنی لازم برای شرکت در انتخابات را دارم، می خواهم از این حق بهره ببرم.

وی به دوستان خود توصیه کرد: باید پای صندوق رای حضور پیدا کنید و بیش از گذشته خود را موثر در عرصه تصمیم گیری کشور بدانید.

این دانش آموز گفت: در زمانی همسن‌های ما به جبهه جنگ می رفتند و امروز این جبهه در عرصه انتخابات و انتخاب اصلح قابل بیان است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در این استان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر رای اولی اند و برای نخستین بار در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی حضور می یابند.

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور دارند.

همچنین این استان دارای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای است و در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را برعهده دارند.

واجدان شرایط رای دادن باید یکی از مدارک هویتی از جمله کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و یا گذرنامه خود را همراه داشته باشند و برای افرادی که شناسنامه قدیمی دارند، داشتن کارت ملی یا شماره ملی الزامی است.

بیشتر بخوانید:

۳۸ هزار نفر دست اندر کار برگزاری انتخابات در مشهد هستند

تلفن ۱۱۱ پاسخگوی مشکلات انتخاباتی در خراسان رضوی است

فیلم(۸)| صفوف طولانی زائران در شعب اخذ رای حرم مطهر رضوی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha