سربلند در آزمون سرنوشت

بجنورد-ایرنا- سرانگشتش را که به رنگ آبی جوهر درآمده رو به دوربین می گیرد، ذوق در چشمانش و افتخار در نگاهش موج می‌زند و می‌گوید این نخستین تجربه‌ام در سرنوشت‌سازی کشورم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضور پر ذوق و احساس رای اولی ها در شعبه های اخذ رای، جلوه خاصی از مشارکت و حماسه را خلق کرده است، حضوری که سرشار از غرور و سربلندی، بلوغ سیاسی را به نمایش گذاشته است.

این اولین حضور است و اولین ها همیشه در یاد می ماند، بویژه اولین هایی که در آن، قطره آبی جوهر او را به اقیانوسی از حضور پیوند می زند، روزی که با جنباندن قلم بر روی تعرفه رای، تلاش دارد تا مجلسی قوی و قدرتمند را بر روی کرسی بنشاند.

آری؛ دختران و پسرای رای اولی خراسان شمالی که رای دادن را تکلیف سیاسی خود می دانند از اینکه قانون اجازه مشارکت در آینده کشور را به آنان داده، خرسند و سربلند، مغرورانه به صف ایستاده اند تا سهم خود را در داشتن ایران قوی ادا کنند.

جوان تر از همه رای دهندگان هستند اما خوب می دانند که هر رای که در صندوق انداخته می شود، همچون اندوخته ای از سلاح و سپر در برابر ناملایمات است، پشتوانه ای است که از نظام و انقلاب دفاع می کند.

امروز دختران و پسران به صف شده در شعبه ویژه رای اولی ها با حضور خود اعلام کردند که ایران را ایران سربلند و آباد می خواهیم و آمده ایم تا با حضور خود کشور را آباد و آزاد بسازیم.

سربلند در آزمون سرنوشت

غرق در دریای سرنوشت با سرانگشتان آبی

یکی از دختران رای اولی که در دبیرستان سمیه بجنورد حضور یافته، می گوید: برای اولین بار، انگشتم رنگ آبی حضور را به خود می گیرد، البته این ذوق فراتر از رنگی شدن سرانگشتم است، این رنگ، رنگ ملحق شدن به دریای با شکوه حضور مردم در سیاست است.

مریم اظهار می کند: این اولین تجربه مشارکت سیاسی من است و از اینکه می توانم در سرنوشت کشورم نقش آفرین باشم، بسیار خوشحالم.

وی تصریح می کند: حضورم در پای صندوق رای به شکرانه داشتن حق انتخاب و حق مشارکتم در این رویداد سیاسی است، فرصتی که باید به خاطر آن شکرگذار باشیم.

مونا یکی دیگر از رای اولی ها است که شادی و نشاط در لبخندش نقش بسته است، می گوید: شناسنامه اش را از چند روز پیش در دسترس گذاشته و خود را مهیای حضور در پای صندوق رای کرده است.

این دانش آموز می افزاید: مدت ها است که میان دوستان حرف از رای گیری و اولین حضورمان در انتخابات است، نه تنها من بلکه همه هم کلاسی ها ذوق زده ایم، این اولین باری است که می توانیم آینده کشور را رقم بزنیم.

وی اظهار می کند: هر رای که در صندوق انداخته می شود، خاری در چشمان دشمنان است، دشمنانی که تلاش دارند مردم بویژه جوانان را از انقلاب، رویگردان و دلسرد نشان دهند، اما امروز اعلام می کنیم که تا پای جان پای آرمان های انقلاب ایستاده ایم.

مطالبه رای اولی ها از مجلس

در این میان برخی رای اولی ها درخواست هایی هم مطرح کردند که خواستند به گوش نمایندگان برسد، درخواست هایی از جنس جوانان و دغدغه هایی که برطرف کردن آن نیازمند توجه ویژه مجلس شورای اسلامی است.

یکی از دانش آموزان رای اولی در این باره می گوید: حضور در انتخابات احساس خوب موثر بودن و تاثیرگذار بودن را در من ایجاد کرده است، احساس می کنم هدیه ای به عنوان انتخاب به من داده شده است که به هیچ عنوان دوست ندارم این حق انتخاب را از دست بدهم.

زهرا علی یاری اظهار می کند: این حضور گسترده و باشکوه با درخواست هایی هم همراه است، انتظار داریم هر کسی که نامش از این صندوق ها به عنوان نماینده بیرون می آید به فکر جوانان باشد و وعده‌ها فراموش نکند.

سربلند در آزمون سرنوشت

رای من تاثیرگذار در سرنوشت کشور

یکی دیگر از رای اولی ها با تاکید بر اینکه هر رای که در صندوق ریخته می شود در سرنوشت کشور موثر است می گوید: من آمده ام رای دهم تا سرنوشت خود را تعیین کنم، آمده ام تا بگویم اجازه نمی دهم دشمن در سرونشت ما دست داشته باشد.

فاطمه اظهار می کند: من یک رای اولی هستم و افتخار می کنم در این حماسه بزرگ شرکت می کنم، رای می دهم تا قدمی برای حل مشکلات جامعه برداشته شود.

وی می افزاید: آنان که رای می دهند به گونه ای در سرنوشت کشور موثر هستند و آنان که رای نمی دهند هم سرنوشت کشور را به گونه ای دیگر رقم می زنند زیرا با رای ندادن فرصت داده ایم تا دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

براساس اعلام آموزش و پرورش خراسان شمالی، این استان بیش از ۲۰ هزار دانش آموز رای اولی دارد.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha