۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85403697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۲ درصد مردم کردستان تاکنون در انتخابات مشارکت کرده‌اند

سنندج- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: براساس آخرین آمار دریافتی از حوزه های انتخابیه، میزان مشارکت مردم استان در انتخابات تا ساعت ۱۲ امروز ۱۲ درصد است و این رقم در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی روز جمعه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شعبات اخد رای در شهرستان های سقز، بانه، قروه و دهگلان بسیار شلوغ است.

وی با بیان اینکه مشارکت بسیار مطلوب است و میزان مشارکت مردم در بعدازظهر افزایش می یابد، افزود: با تمهیدات اندیشیده شده در ۱۰ شهرستان استان، در هزار و ۲۹۶ شعبه، رای گیری در حال انجام است.

رئیس ستاد انتخابات کردستان یادآور شد: در برخی روستاها مشتارکت ۱۰۰ درصد داریم و در زمینه امنیتی نیز کمترین مشکلی ایجاد نشده است.

رمضانی ادامه داد: انتخابات در سلامت و صحت کامل و بدون تخلف در حال انجام است و فقط از لحاظ اینترنت در یکی ۲ شعبه، مشکل ایجاد و فورا برطرف شد.

به گزارش ایرنا، در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که ۵۲ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و ۱۳۲ نامزد باقی مانده اند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha