امام جمعه اردبیل: حضور پرشور مردم در انتخابات مظهر انسجام ملی است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ملت ایران همواره در انتخابات مشارکت گسترده‌ای داشته‌اند و حضور آنها مظهر وحدت، یکدلی و  انسجام ملی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز جمعه هنگام رای دادن در محل مصلای اردبیل اظهار کرد: برای ما فخر و شرف بزرگی است که در مدیریت کشور دخالت می‌کنیم و ملت ما از طریق صندوق رای در بدنه اجرایی کشور حاضر می‌شود و سلیقه، فکر و تشخیص خود را از طریق رای اعمال می‌کند.

وی اضافه کرد: این فرصت و افتخار بسیار بزرگ به سادگی به دست نیامده و شکر این نعمت این است که هر کس صدای مرا می‌شنود از این فرصت استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: کسانی که شک و شبهه دارند، بدانند این حضور مانور قدرت و اقتدار است که انسجام ملی و حضور در صحنه را نشان می‌دهد و ما اگر بخواهیم هر خدمتی به کشور ارائه کنیم لازمه آن این است که کشور امنیت داشته باشد.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه ثواب رای دادن ۱۰۰ درصد از عبادات شخصی بالاتر است، گفت: کسی که از رای دادن اعراض کرده است، بداند که اعراض وی به دشمن چراغ سبز نشان داده و آن جری می‌کند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه انسان باید سرنوشتش را خودش تعیین کند، ادامه داد: ملت ما از طریق اعضای خبرگان رهبر را تعیین می‌کنند و خدای ناکرده اگر رهبری بیاید که فاقد صلاحیت باشد مجلس خبرگان که او را کنار می‌گذارد یعنی ملت او را کنار می‌گذارد و در کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به کسانی که نمی‌خواهند رای بدهند، گفت: اگر در داخل خانه شما مشکلاتی باشد و دشمن هم از دیوار خانه قصد ورود داشته باشد، آیا شما در مقابل دشمن می‌ایستید یا می‌گویید ما در داخل مشکل داریم. طبیعی است که در وهله اول باید جلوی دشمن را بگیریم، بعد مشکل را حل کنیم.

آیت‌الله عاملی یادآورشد: ترک کردن رای و صندوق به معنای این است که ما با دزدان نابکاری که امروز در غزه بیش از ۳۰ هزار نفر را به شهادت رسانده‌اند و به خون مسلمانان تشنه هستند، چراغ سبز نشان دهیم.

وی تصریح کرد: ما ابتدا باید جلو متجاوزان بی‌رحم را بگیریم و در داخل هم با تمام توان و با نقد و انتقاد مشکلات را حل کنیم و یکی از راه‌های حل مشکلات همین انتخابات است که ما انسان‌های شایسته و متفکر را انتخاب می‌کنیم تا آنها با اشراف و درایت کار را پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: فردای روزگار هر کسی خطا کرد خداوند این قدرت را به ملت ما داده است که او را بازخواست کند. در کشور ما آزادی کامل هست و می‌توان حرف زد و نقد کرد و ما هیچ وقت نباید صحنه را ترک کنیم.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: الان صحنه جنگ است ، از زمین و زمان به ملت ما می‌گویند رای ندهید ، در این شرایط کسانی که صدای مرا می‌شنوند در صف آنها نایستند. حیف است در صف کسانی قرار بگیریم که ۱۷ هزار نفر از هموطنان ما را ترور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فرار از صحنه جنگ گناه کبیره است، افزود: خداوند می‌فرماید من اجازه نمی‌دهم میدان را ترک کنید مگر اینکه بخواهید جای خود را عوض کنید و به دشمن ضربه بزنید. وقتی خداوند اینقدر حساس است ما هم باید حساس باشیم و صحنه را ترک نکنیم.

آیت‌الله عاملی گفت: خداوند می‌گوید اگر شما یک قدم بردارید و دشمن را به غیظ بیاورید آن را به عنوان عمل صالح می‌نویسم و امیدوارم هیچکس از این عمل صالح محروم نشود و انشاءالله عصر امروز و تا قبل از پایان فرصت، نقش ملی، تاریخی و عقلانی خود را ایفا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha