عید پُرشور انتخابات در مهاباد + فیلم

مهاباد- ایرنا- اقشار مختلف مردم مهاباد قبل از شروع رای گیری در شعب اخذ رای، با حضور خود شور و نشاط خاصی به انتخابات در این شهرستان بخشیدند و در طول برگزاری این انتخابات طی ساعات گذشته نیز جلوه های بی نظیری خلق کردند.

به گزارش ایرنا، در حالی که هنوز حدود نیم ساعت به شروع رای گیری مانده بود، اقشار مختلف مردم مهاباد با حضور پرشور خود در این انتخابات در صدد بودند در حماسه تاریخی و به یادماندنی در این انتخابات شرکت کنند.

هر چند به دلیل افزایش تعداد شعب و الکترونیکی بودن رای گیری، شهروندان زیاد منتظر نمی شدند اما با این وجود در برخی شعب مهاباد صف های طولانی تشکیل شده است و برخی افراد به همراه اعضای خانواده خود و برخی دیگر به تنهایی در شعبه اخذ رای حاضر شدند.


در میان افرادی که برای مشارکت در این انتخابات آمده بودند، مادر جوانی که نوزاد کوچکش را در آغوش گرفته بود، گفت: امروز روز بزرگ و سرنوشت سازی است و من با وجود اینکه نوزاد کوچک دارم برای شرکت در این عید انتخابات آمده ام.
عید پُرشور انتخابات در مهاباد + فیلم
این مادر مهابادی افزود: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است و همگان باید در این امر خیر که آینده کشورمان را رقم می زند، مشارکت داشته باشیم.
وی اظهار کرد: با افتخار نوزادم که دختر است، آورده‌ام تا به همگان بگویم که هیچ عذر و بهانه‌ای برای نیامدن قبول نیست.

توزیع صندوق‌های اخذ رأی از ساعت چهار صبح در مهاباد

فرماندار ویژه مهاباد اظهار کرد: توزیع صندوق های اخذ رای با حضور نماینده شعبات از فرمانداری این شهرستان آغاز و برای راه اندازی روند رای گیری از ساعت هشت صبح روانه محل استقرار خود شدند.

حسن عباسی بیان کرد: امسال ۱۴۱ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۷۱ شعبه ثابث و سه شعبه سیار مربوط به سطح شهر است.

وی اضافه کرد: همچنین چهار شعبه ثابت در شهر گوگ تپه، یک شعبه ثبات در شهر خلیفان و همچنین ۱۲ شعبه ثابت در سطح روستاهای توابع و مابقی نیز سیار هستند.

عباسی افزود: این دوره نسبت به ادوار گذشته با تغییراتی همراه بوده که یکی از این تغییرات داشتن تنها یکی از پنج مدرک هویتی شامل گواهینامه، گذرنامه، کارت ملی، شناسنامه و پایان خدمت جهت شناسایی رای دهندگان است که باید در اختیار داشته باشند تا بتوانند رای دهند.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به فراهم‌بودن تمامی تمهیدات، تجهیزات و امکانات در حوزه انتخابیه شهرستان مهاباد شاهد برپایی باشکوه انتخابات و حضور حداکثری مردم همیشه در صحنه این شهرستان در پای صندوق‌های رای باشیم.

۲۴۰ خبرنگار انتخابات مهاباد را پوشش خبری می‌دهند

مسوول کمیته اطلاعات و اخبار ستاد انتخابات شهرستان مهاباد گفت: ۲۴۰ نفر خبرنگار، تصویربردار و عکاس، اخبار مربوط به جریان اخذ رای در دوزادهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در این شهرستان پوشش می دهند.

فرزین شمس الدین اظهار کرد: این تعداد نیروی خبری شامل خبرنگاران خبرگزاری های مختلف از جمله مرکز صدا و سیمای مهاباد، دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی، پایگاه ها و سایت های خبری هستند که از حضور لحظه به لحظه مردم، خبر، عکس و تصویر تهیه و منتشر می کنند.

وی افزود: خبرنگاران با در دست داشتن کارت صادر شده از طرف فرمانداری با سرکشی به شعب اخذ رای، حضور حماسی مردم این شهرستان را به تصویر می کشند.

مسوول کمیته اطلاعات و اخبار ستاد انتخابات شهرستان مهاباد اضافه کرد: علاوه بر این، برنامه های زنده تصویری و رادیویی لحظه به لحظه در شبکه های محلی و سراسری جریان انتخابات را پوشش خواهند داد.

شمس الدین افزود: فعالیت خبرنگاران از ساعت اولیه روز جمعه یازدهم اسفندماه و همزمان با توزیع صندوق های رای آغاز و تا زمان اتمام رسمی انتخابات ادامه دارد.

وی با توجه به نقش مهم رسانه‌ها در انعکاس حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تاکید کرد: حضور رسانه‌ها برای پوشش مشارکت با شکوه مردم در انتخابات، نمادی از اقتدار و قدرت ملت ایران را در عرصه‌های بین‌المللی به منصه ظهور خواهد گذاشت تا پاسخی برای معاندین و دشمنان نظام جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش ایرنا، مهاباد دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس است؛ شهرستان مهاباد ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز، جمعه ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

در این انتخابات ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند؛ متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ و قبل از آن می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

در انتخابات امروز، نزدیک به ۳۰۰ نفر کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه ۱۰ گانه برای کسب کرسی های ۱۲ گانه استان در مجلس به رقابت می پردازند؛ ضمن اینکه چهار نفر برای کسب سه کرسی از آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری رقابت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha