۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 1541
کد خبر: 85403867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن تکلیف سیاسی

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبر: 85403867
جشن تکلیف سیاسی

یاسوج- ایرنا- امروز جمعه شعبه‌های رای گیری در یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که یکی از سیاسی‌ترین و انتخاباتی‌ترین استان‌های ایران به شمار می رود بیش از آنکه به یک رقابت انتخاباتی شبیه باشد به یک جشن عمومی شبیه شده است.

به گزارش ایرنا، آیین برگزاری دوازدهمین دور انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد به یک جشن تبدیل شده است. در گوشه و کنار شهر دسته های جوانان با بازی ها و موسیقی محلی، این فضای شادمانی را تشدید کرده اند.

این انتخابات، فرصتی مناسب برای افرادی که برای نخستین بار در فرآیند انتخابات شرکت می‌کنند به شمار می‌رود. برخلاف سال‌های گذشته، جوانان و افراد جدیدی که به سیاست علاقه‌مند هستند، با حداکثر تلاش برای شرکت در رای گیری به شعب اخذ رای مراجعه می کنند.

یکی از نکات بارز این انتخابات، حضور فعال جوانان و رای اولی هاست. گذشته‌ای که جوانان به سمت سیاست روی نمی‌آوردند، به تاریخ پیوسته است. اکنون، ستادهای تبلیغاتی نامزدها را جوانان به خود اختصاص داده‌اند و با ایده‌های نوآورانه و انعطاف‌پذیری‌شان، جایگاه‌های اصلی را در انتخابات به دست گرفته‌اند.

رای اولی ها، افرادی هستند که برای نخستین بار در فرایند انتخابات شرکت می‌کنند. آن‌ها برخلاف تجربه کمتری که دارند، با انگیزه و اشتیاق بالایی به این رویداد مهم روبرو شده‌اند. شرکت رای اولی ها، نمادی از تغییر و تحولات شهروندان سیاسی است و نشان می‌دهد که افراد جدید، به دنبال تعیین سرنوشت استان هستند.

جشن تکلیف سیاسی

با نگاهی به موقعیت‌های مختلف می‌توانیم ببینیم که ورود جوانان به صحنه سیاست در انتخابات بسیار برجسته است. در بازه‌های زمانی مختلف رای اولی ها، با برگ‌های رای خود، به مراکز رای دهی می‌روند. همراه با این حرکت جمعی، شاهد صحنه‌هایی جالب هستیم. برخی جوانان به همراه خانواده‌ها و دوستانشان، با لباس‌های رنگارنگ و پر از انرژی، به مراکز رای دهی می‌رسند و با هم به یک سوی مقصد حرکت می‌کنند.

یکی از رای‌اولی‌ها در گفتگو با خبرنگار ایرنا، این روز را "جشن تکلیف سیاسی" خود خواند و گفت: "من امروز برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنم و حس بسیار خوبی دارم. در حقیقت، ما جوانان رای اولی امروز جشن تکلیف سیاسی خود را برگزار می کنیم. امیدوارم با رای خود، در تعیین سرنوشت شهر و استانم سهیم باشم."

یکی از رای دهندگان جوان با اشتیاق می‌گوید: "این انتخابات فرصتی برای ما است تا نگرانی‌هایمان را برای آینده شهر و استانمان بیان کنیم. من امیدوارم تغییری بزرگ رقم بخورد و نیروهای جوان به مسئولیت‌های مهم سیاسی دست پیدا کنند." در حالی که یک رای دهنده دیگر می‌گوید: "من از بچگی عاشق سیاست بوده‌ام و امروز بالاخره فرصتی دارم تا صدایم را به گوش دیگران برسانم. من به این رایم اعتماد دارم و می‌دانم که می‌توانم تغییری مثبت در شهرمان ایجاد کنم."

جشن تکلیف سیاسی

سید جواد هاشمی؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و رئیس ستاد انتخابات استان می گوید: بر اساس آخرین آمار وزارت کشور، ۵۸۴ هزار نفر در این استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که از این تعداد ۳۲ هزار نفر رای اولی هستند و برای اولین بار پای صندوق های رای حاضر می شوند.

با این حال، این جشن تکلیف سیاسی تنها یک شروع جذاب نیست، بلکه یک پایان به یادماندنی و تاثیرگذار هم دارد. بعد از پایان رای‌گیری، افراد با احساس رضایت و امید به آینده، به خانه‌های خود بازمی‌گردند. اما این جشن تکلیف سیاسی، به یادگاری برای همه می‌ماند و همچنان در ذهن و قلب‌های مردم برای مدت طولانی خواهد ماند.

جشن تکلیف سیاسی در کهگیلویه و بویراحمد، با حضور فعال جوانان و شرکت رای اولی ها، تبدیل به یک رویداد پرشور و هیجان انگیز شده است. این جشن، فرصتی برای شهروندان جدید و علاقه‌مند به سیاست است تا صدای خود را برای در دست گرفتن سرنوشت سیاسی خود به گوش همه برسانند. در این جشن، ما شاهد صحنه‌هایی از شادی، انرژی و امید به آینده هستیم. این جشن تکلیف سیاسی، با شروع جذاب و پایانی تاثیرگذار، در ذهن و قلب‌های مردم برای مدت طولانی خواهد ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha