شهروندان مهابادی‌: مشارکت در انتخابات وظیفه ملی و عامل توسعه کشور است + فیلم

مهاباد- ایرنا- هر کدام از شهروندان مهابادی امروز برای آمدن به شعب اخذ رای، بهانه‌ای برای این حضور پرافتخار داشتند و این بهانه همان دیدگاه و نظر آنان در مورد انتخابات بود؛ بسیاری از آنان این مشارکت را وظیفه ای ملی و عاملی برای توسعه منطقه دانستند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز، جمعه ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور در مهاباد نیز آغاز شده است.

شرکت کنندگان در این انتخابات، مشارکت در آن را وظیفه ملی، دینی و سیاسی خود می دانند تا با حضور خود، گامی برای سرنوشت شهر و حتی کشور خود بردارند و با انتخاب یکی از داوطلبان تایید صلاحیت شده شورای نگهبان، در این همایش سیاسی کشور نقش ایفا کنند.

خبرنگار ایرنا در مهاباد با مراجعه به شعب اخذ رای به سراغ تعدادی از این افراد که برای شرکت در انتخابات آمده بودند، دلیل این حضور را جویا شده است.

شرکت در انتخابات واجب است

مرد میانسالی به همراه همسرش از خودرو پیاده و وارد یکی از شعب اخذ رای در مهاباد شدند، فرصت را غنیمت شمردم و به سراغ آنان رفتم؛ اما همسرش تمایل به مصاحبه نداشت و مرد میانسال با وجود اینکه کمی هم کسالت داشت با زبان شیرین کُردی گفت: برای شرکت در این انتخابات آمده ‌ام و بر همگان واجب است در این انتخابات شرکت کنند.

ترجمه فیلم: بر همگان واجب است در این انتخابات شرکت کنند و بیایند از بین افراد تایید صلاحیت شده کسی را انتخاب کنند تا به نفع مملکت کار کند و راه راست و حقیقت را در پیش بگیرد.

کشورهای خارجی برای ما چه نفعی دارند که مردم را ترغیب می کنند در این انتخابات شرکت نکنند، ما باید در این دوره شرکت و افراد پاک و شایسته را انتخاب کنیم.

بانوان باید در این انتخابات حضور فعالی داشته باشند

یکی از بانوان مهابادی که به همراه دختر کوچکش به شعبه اخذ رای آمده بود، گفت: امسال برای نخستین بار است که در بین کاندیداهای مهاباد ۲ نفر خانم هستند و باید بانوان نیز با مشارکت خود از این انتخابات حمایت کنند.

وی اضافه کرد: زنان نصف جامعه هستند و مشارکت آنان در عرصه های سیاسی مانند انتخابات می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

شهروندان مهابادی‌: مشارکت در انتخابات وظیفه ملی و عامل توسعه کشور است + فیلم

وی اظهار کرد: به عنوان یک بانوی مهابادی از از زنان و دختران سربلند مهابادی درخواست می کنم که در این انتخابات مشارکت داشته باشند و از کاندیدای اصلح خود حمایت کنند تا جامعه ما به رشد و شکوفایی واقعی برسد.

جشن تولدم را با جشن انتخابات ادغام کردم

در میان جمعیت حاضر در یکی از شعب اخذ رای در مهاباد جوانی بود که شناسنامه‌اش را در دست داشت و با نگاهی به تاریخ تولد وی فهمیدم که امروز برابر با ۱۱ اسفند روز تولدش است و همین امر را بهانه برای یک گفت و گوی کوتاه کردم.

وی گفت: امروز برای من روز خوش یمنی است که روز تولدم با انتخابات ادغام شدند و این امر برای من هدیه ویژه است که این بهترین کادوی تولدی است که نظام به من داده و می توانم در این روز در سرنوشت کشورم سهیم و مثمر ثمر باشم.

به عشق کشورم آمده‌ام

مرد میانسال دیگری هم پس از ترک شعبه اخذ رای در مهاباد گفت: برای عشق به عمران و آبادانی کشورم آمده ام و به این آمدن و حضور داشتن در انتخابات نیز افتخار می کنم.

وی افزود: به عنوان یک ریش سفید و معتمد مهابادی از شهروندان درخواست می کنم که مشارکت در انتخابات یک وظیفه ملی است و ما باید به عنوان یک شهروند در آن سهیم باشیم تا آینده خوبی برای کشورمان ترسیم کنیم.

شهروندان مهابادی‌: مشارکت در انتخابات وظیفه ملی و عامل توسعه کشور است + فیلم

وی اظهار کرد: روند رای گیری بسیار سریع انجام می شود و شهروندان می توانند در زمان بسیاری کوتاهی رای خود را به صندوق بیاندازند و اگر ممکن است رای دادن را به غروب موکول نکنند تا پروسه اخذ رای روند عادی خود را طی کند.

به گزارش ایرنا، امسال ۱۴۱ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۷۱ شعبه ثابت و سه شعبه سیار مربوط به سطح شهر است؛ همچنین چهار شعبه ثابت در شهر گوگ تپه، یک شعبه ثابت در شهر خلیفان و همچنین ۱۲ شعبه ثابت در سطح روستاهای توابع و مابقی نیز سیار هستند.

علاوه بر اینکه بسیاری از شعب اخذ رای در مهاباد به صورت مستقیم از صدا و سیمای مرکز مهاباد پخش می شود، ۲۴۰ نفر خبرنگار، تصویربردار و عکاس، اخبار مربوط به جریان اخذ رای در دوزادهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در این شهرستان پوشش می دهند.

شهرستان مهاباد ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و این شهرستان یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

در این انتخابات ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند؛ متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ و قبل از آن می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

در انتخابات امروز، نزدیک به ۳۰۰ نفر کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه ۱۰ گانه برای کسب کرسی های ۱۲ گانه استان در مجلس به رقابت می پردازند؛ ضمن اینکه چهار نفر برای کسب سه کرسی از آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری رقابت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha