ایرنا در انتخابات شور ویژه‌ای ایجاد کرد/ حضور هنرمندان پای صندوق رای غرورآفرین بود + فیلم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرگزاری ایرنا با اطلاع‌رسانی‌ موثر در ایام انتخابات شور و نشاط ویژه‌ای در جامعه ایجاد کرد و مانند پوشش جشنواره‌ها و رویدادهای هنری فجر در ماه بهمن موفق‌ درخشید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه - یازدهم اسفند - پس از بازدید از روند اطلاع‌رسانی و پوشش اخبار انتخابات در ایرنا گفت: همکاران ما در ایرنا اخبار و دیدگاه‌های همه گروه‌ها با سلایق مختلف را پوشش دادند. دولت نشان داد آن چه برایش مهم است مشارکت است. در طول ۳۰ سال گذشته اکثرا مطبوعات و خبرگزاری‌ها متهم به حمایت از گروه یا جناحی می‌شدند و بعضا خودشان حزب درست می‌کردند؛ ولی دولت سیزدهم، دولت آیت‌الله رئیسی اصل را بر گسترش مشارکت گذاشت.

اخبار ایرنا را همیشه رصد می‌کنم

وزیر فرهنگ با تاکید بر این که ایرنا نقش بسیار مهمی در پوشش اخبار انتخابات داشت، گفت: من صمیمانه از مدیرعامل، مدیران، خبرنگاران، عکاسان و همه دست اندرکاران ایرنا قدردانی می‌کنم. خستگی همه ما با یک مشارکت گسترده از تن بیرون خواهد رفت.

وی با یادآوری این‌که دوستان ایرنا در جشنواره‌ها و رویدادهای فجر از تئاتر گرفته تا موسیقی و سینما و هنرهای تجسمی و شعر و کتاب سال درخشیدند، اظهار داشت: من از مخاطبان همیشگی ایرنا هستم و همیشه در محل کارم صفحه ایرنا باز است و رصد می‌کنم؛ ایرنا با اطلاع‌رسانی‌ موثر در ایام انتخابات شور و نشاط ویژه‌ای در جامعه ایجاد کرد و مانند پوشش جشنواره‌ها و رویدادهای هنری فجر در ماه بهمن موفق‌ درخشید.

هنرمندان پیشگام تحول در کشور هستند

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره حضور هنرمندان در حوزه انتخاباتی تالار وحدت گفت: واقعا اتفاقی که امروز برای حوزه فرهنگ و هنر رخ داد بی‌نظیر بود. تعداد زیادی از هنرمندان عزیز از صبح در صف‌ها رای دادن ایستاده بودند، حوزه تالار وحدت هم‌اکنون که ۶ ساعت از آغاز انتخابات می گذرد، مملو از جمعیت هنرمندان و اهالی فرهنگ است.

وی گفت: همزمان با حضور اهالی فرهنگ و هنر اجراهای خوبی از هنرمندان موسیقی داشتیم و دوستان ما در خبرگزاری‌ها و صداوسیما پوشش خوبی دادند. آنهایی که تلاش می‌کردند بگویند جامعه هنری با دغدغه های جامعه عمومی همراه نیست، امروز دیدند که هنرمندان ما پیشگام هر اقدام تحولی و افتخارآفرین در کشور هستند.

با تشکیل مجلس قوی تحولات خوبی برای فرهنگ و هنر در راه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از مجلس یازدهم و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: آنها انصافا با حوزه فرهنگ و هنر همراه بودند که نشانه‌اش برنامه هفتم توسعه که به تصویب رسیده است. برنامه هفتم احکام خوبی در حوزه فرهنگ و رسانه دارد.

اسماعیلی تصریح کرد: در مجلس دوازدهم تلاش خواهیم کرد یک دوره درخشان در حوزه تقنینی و اجرایی برای حوزه فرهنگ و هنر و رسانه رقم بزنیم. هنرمندان مطمئن باشند با تشکیل یک مجلس قوی تحولات خوبی در راه خواهد بود.

برگزاری بیش از ۲۰۰ مناظره و نشست انتخاباتی در ایرنا

علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این بازدید با اشاره به برگزاری بیش از ۲۰۰ مناظره و نشست انتخاباتی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرنگان رهبری گفت: امروز ۴۰ خبرنگار ایرنا در تهران در مکان‌ها و حوزه‌های انتخاباتی مهم برای پوشش اخبار انتخاباتی حضور دارند.

وی گفت: در ایام انتخابات، نزدیک به ۲۰۰ مناظره، نشست‌های گروه‌ها و احزاب سیاسی و غیره در ایرنا و دفاتر استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار و پوشش مکتوب، تصویری و عکس داده شد. ۸۵۰ داوطلب نماینده پوشش داده شد

نادری خاطرنشان کرد : هر گروهی که در فضای سیاسی مدعی بود، از تریبون ایرنا استفاده می‌کرد و به صورت مفصل پوشش داده شد. امروز ۴۰ خبرنگار در مکان‌ها ی مختلف تهران در امکان مهم در حال پوشش اخبار انتخاباتی مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستند.

وی افزود: در تهران، ۱۰ تا ۱۵ عکاس در حوزه های انتخابیه حضور دارند و در همه استان‌های ایرنا ۱۵۰ نفر پای کار هستند؛ ایرنا تا صبح روز شنبه انتخابات را کامل پوشش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha