۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85403969
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیرمرد ۱۰۸ ساله خراسان‌شمالی رای داد

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبر: 85403969
پیرمرد ۱۰۸ ساله خراسان‌شمالی رای داد

بجنورد- ایرنا- مسن ترین رای دهنده خراسان‌شمالی با ۱۰۸ سال سن رای خود را به صندوق انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری انداخت.

به گزاش ایرنا، «عباس عاقبتی» اهل روستای جوشقان اسفراین با ۱۰۸ سال عصر امروز جمعه با شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رای خود را به صندوق انداخت.

وی هدف از شرکت در انتخابات را تجدید پیمان با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی اعلام کرد و از رای دهندگان خواست برای حفظ و امنیت نظام پای صندوق رای حاضر شوند.

عاقبتی گفت: آمده‌ام تا با رای خود اعلام کنم همچنان پای ارزش های اسلامی هستم.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۸۵ نامزد مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی با پایان یافتن مهلت انصراف در مرحله نهایی انتخابات باقی ماندند و برای کسب چهار کرسی با هم رقابت می کنند.

براساس این فهرست بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان با ۵۵ نفر، شیروان با ۱۸ نفر و اسفراین و بام و صفی آباد با ۱۲ نفر به ترتیب بیشترین نامزد انتخاباتی را دارند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری نیز است که ۲ نامزد برای کسب این کرسی از حوزه انتخابیه خراسان شمالی با هم رقابت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha