شیروان خراسان شمالی و خلق حماسه‌ای دیگر

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰
کد خبر: 85403987
شیروان خراسان شمالی و خلق حماسه‌ای دیگر

بجنورد-ایرنا- ۱۱ اسفندماه روز سرنوشت ساز نظام اسلامی فرا رسید و بار دیگر مردم شیروان با حضور در پای صندوق های رای، آمدند تا مشت محکمی بر دهان دشمنانی که منتظر یاس و ناامیدی ملت ایران بودند کوبیده و برگ زرینی تقدیم نظام اسلامی کنند.

به گزارش ایرنا، سرمای استخوان سوز این روزهای شیروان هم نتوانست مانع شور و شوق انتخاباتی مردم شود، والدین با فرزندان کوچک، بزرگ، دسته جمعی و به صورت خانوادگی در این رویداد مهم سیاسی حضور یافتند.

این مردمان غیور و شهید پرور با قومیت های مختلف آمدند تا بار دیگر به سخنان مقام معظم رهبری لبیک گویند و این بار حماسه ای از جنس دیگر خلق کنند، آمده اند تا به بیگانگان بفهمانند همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند و از آرمان های خود کوتاه نخواهند آمد.

حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی جلوه زیبایی را خلق کرده و از مرد و زن، پیر و جوان، جانباز و معلول، پرچم به دست، مادران بچه بغل در صف های طولانی منتظرند تا برگ زرین دیگری را بر کتاب قطور انقلاب بیفزایند و انتخاب فرد اصلح که رسالت مهم و بر دوش آنان هستند به منصه ظهور برسانند.

شیروان خراسان شمالی و خلق حماسه‌ای دیگر

رای اولی ها در اولین امتحان سیاسی خود سربلند شدند

یکی از جوانان شیروان که حضور خود را در انتخابات را برای سرنوشت و آینده مملکت مهم می داند می گوید: در انتخابات شرکت می کنم چون یک وظیفه و تکلیف دینی و سیاسی است، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تعیین سرنوشت مملکتم در پای صندوق های رای حاضر شدم.

محسن بیدیمی می افزاید: هر کسی ایران را دوست دارد، هر کسی کشور خودش و ملت خودش و امنیت خودش را دوست دارد بداند که اگر انتخابات ضعیف برگزار شود هیچ کس سود نمی برد، همه ضرر می کنند.

وی اظهار می کند: حضور تمام اقشار و قومیت ها در انتخابات، موجب وحدت و همدلی و باعث اقتدار و عزت ایران اسلامی و ناامیدی دشمنان می شود با انتخاب اصلح ترین فرد که توسط من و شما رقم می خورد مجلسی قوی، کارآمد و متعهد شکل می گیرد.

یکی دیگر از رای اولی نیز می گوید: رای اولی ها باید مطالبه گری خود را با حضور پای صندوق های رای نشان بدهند، رای دادن تک تک دانش آموزانی که موظف به انجام این تکلیف سیاسی هستند تصمیم گیری در مورد مملکت خودمان است.

آیلین مهرپرور با اشاره به نقش و حضور مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت شان می افزاید: حضور و مشارکت در انتخابات صرفا تکلیف نیست بلکه حق مردم است و این پیام را برای دشمنان دارد که با وجود مشکلات متعد ملت ایران پای انقلاب ایستاده است.

وی ضمن ابراز خرسندی برای حضور خود در اولین تکلیف سیاسی اش بیان می کند: در هشت سال دفاع مقدس جوانان برای دفاع از مملکت و ناموس خود در برابر دشمنان ایستادگی و از خودگذشتگی کردند و امروز رسالت مهم ما این است که اجازه ندهیم دشمنان با توطئه ها و ترفندهای مختلف مردم را نسبت به نظام و عقاید دینی دلسرد کنند.

یکی از اساتید دانشگاه هم می گوید: مشکلات اقتصادی و معیشتی مانع از حضور مردم در پای صندوق های رای نشده است زیرا که مردم غیور و دلیر این مرز و بوم سرنوشت شان را خودشان تعیین می کنند و اجازه نخواهند داد تا بیگانگان دخالتی در امور کشورشان داشته باشند.

مرتضی زراعتکار با اشاره به حضور مردم در انتخابات برای امنیت و اقتدار وطن خود خاطرنشان می کند: حضور مردم در ۱۱ اسفندماه پرشورتر از همیشه است زیرا که دلبسته نظام و انقلاب هستند و برای حفاظت از خون شهدا و ادامه راه آنان و توسعه، عزت و عظمت کشورشان در صحنه حاضر خواهند بود.

شیروان خراسان شمالی و خلق حماسه‌ای دیگر

انتخابات فصل عزم و اراده مردم است

فرماندار شیروان با بیان اینکه انتخابات فصل عزم و اراده مردم است می گوید: انتخابات رزمایش حقوقی و سیاسی حضور مردم در مشارکت سیاسی است.

دولت اسماعیل زاده با اشاره به اهمیت انتخابات و هدف دشمن برای ضربه زدن به ستون خیمه انقلاب اظهار می کند: همواره مردم در صحنه‌های مهم و سرنوشت‌ساز کشور در طول ۴۵ سال گذشته حضور پرشور داشته و قطعاً شرکت مردم در این فرآیند شکست دشمنان نظام را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و مردمی است خاطرنشان می کند: اگر مردم در صحنه بیایند و دست در دست هم دهند می‌توانند یک انقلاب معجزه گونه همانند انقلاب اسلامی خلق کنند به گونه‌ای که شرق و غرب در مقابل آن عاجز می‌مانند.

اسماعیل زاده عنوان می کند: هر کجا که پیشرفت کردیم به دلیل حضور مردم در صحنه است و هرجا که چالش و مشکل به وجود آمد ناشی از نبود ارتباط خوب با مردم است.

فرماندار شیروان با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری بر انتخابات تاکید کرده‌اند، اضافه می کند: مردم برای انتخابات دعوت شوند چرا که هم اکنون زمان حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری است.

اسماعیل زاده با بیان اینکه انتخابات مسئله‌ای است که نه تنها به مسائل ملی و منطقه‌ای ما مرتبط می‌شود بلکه به مسائل اسلام و جهان هم مرتبط است، بیان می کند: بالا بردن مشارکت، سبب ارتقای قدرت ایران اسلامی و حل و فصل مسائل منطقه‌ای و جهانی می‌شود، حضور و مشارکت پرشور مردم کشور در پای صندوق‌های رأی سبب برتری و افزایش قدرت ایران اسلامی در منطقه و جهان می‌شود.

شیروان خراسان شمالی و خلق حماسه‌ای دیگر

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۸۵ نامزد مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی با پایان یافتن مهلت انصراف در مرحله نهایی انتخابات باقی ماندند و برای کسب چهار کرسی با هم رقابت می کنند.

براساس این فهرست بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان با ۵۵ نفر، شیروان با ۱۸ نفر و اسفراین و بام و صفی آباد با ۱۲ نفر به ترتیب بیشترین نامزد انتخاباتی را دارند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha