۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85404005
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشارکت پرشور عشایر گلستان در انتخابات ۱۱ اسفند

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبر: 85404005
مشارکت پرشور عشایر گلستان در انتخابات ۱۱ اسفند

گنبدکاووس- ایرنا- عشایر به عنوان یکی از اقشار تاثیرگذار در استان گلستان همگام با ملت ایران از ساعات اولیه آغاز انتخابات، پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند و هر لحظه بر موج مشارکت آنان افزوده می‌شود.

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پنج هزار نفر از جامعه عشایری استان واجد شرایط رای دادن هستند که هزار و ۱۰۰ نفر از آنان را رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

احمد پرتانی افزود: ۹ صندوق سیار برای عشایر گلستان پیش بینی شده و آرای آنان در پنج صندوق در مراوه‌تپه، ۲ صندوق در گنبدکاووس و ۲ صندوق در مناطق عشایری کلاله در حال جمع آوری است.

وی با اشاره به اینکه عشایر گلستان همواره مشارکت بالای ۹۰ درصدی را در دوره‌های مختلف انتخابات به ثبت رساندند، گفت: عشایر بار دیگر با حضور پرشور خود ضمن اعلام حمایت از نظام و انقلاب اسلامی، مشارکت بالای را به ثبت خواهند رساند.

مشارکت پرشور عشایر گلستان در انتخابات ۱۱ اسفند

به گزارش ایرنا، گلستان یکی از استان‌های عشایری کشور است که چهار هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری بومی ترکمن و کوچنده با مجموع جمعیت افزون بر ۲۳ هزار نفر در مراتع این استان زندگی می‌کنند.

جامعه عشایری گلستان را ۲ تیپ از عشایر کوچنده کُرد خراسان‌های شمالی و رضوی و تعداد محدودی از سمنان و عشایر بومی ترکمن استان تشکیل می‌دهند که در مجموع افزون بر ۵۴۰ هزار رأس دام شامل گوسفند، بز، گاو و شتر برای پرورش در اختیار دارند.

قلمرو زیستی عشایر کوچنده و بومی گلستان ۳۵۰ هزار هکتار از مراتع شرق استان است و ۶۹ درصد از آنان در مراتع مراوه‌تپه، ۲۵ درصد در گنبدکاووس و ۶ درصد در کلاله حضور داشته و قشلاق می‌کنند.

طبق گزارش ستاد انتخابات گلستان، در این استان یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ گلستانی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که این تعداد را ۷۱۷ و ۷۷۶ نفر مرد و ۷۱۵ هزار و ۵۵۳ نفر زن تشکیل می‌دهند.

گلستان هفت نماینده از ۶ حوزه انتخابیه استان در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند در گلستان آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha